Номер повідомлення:#2
Армани
» 10 лютого 2009, 19:06
Проект Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо надання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів до бюро кредитних історій)” Повідомлення про оприлюднення проекту Закону України [qoute]Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо надання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів до бюро кредитних історій)[qoute] Відповідно до статті 9 Закону України [qoute]Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності[qoute] Міністерством юстиції повідомляється про оприлюднення на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції проекту Закону України [qoute]Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо надання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів до бюро кредитних історій)[qoute] (далі-проект) з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних і юридичних осіб, їх об’єднань. Проект розроблено Міністерством юстиції з метою реалізації статті 5 Закону України [qoute]Про організацію формування та обігу кредитних історій[qoute]. Проектом передбачається надання Державною податковою адміністрацією України на запит бюро кредитних історій відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів для формування кредитних історій відповідно до чинного законодавства. Проектом визначено спосіб та умови надання держателем реєстру – Державною податковою адміністрацією України бюро кредитних історій відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів. Зауваження та пропозиції до проекту просимо надсилати на адресу: 01001, м. Київ, пров. Рильський, 10, Міністерство юстиції, Департамент легалізації та регулювання діяльності бюро кредитних історій. Адреса електронної пошти: kugatkin@minjust.gov.ua. Відповідно до частини першої статті 20 Закону України [qoute]Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності[qoute] зауваження і пропозиції щодо оприлюдненого проекту регуляторного акта, розробленого центральним органом виконавчої влади, та відповідного аналізу регуляторного впливу надаються фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями, крім розробника цього проекту, спеціально уповноваженому органу виконавчої влади з питань державної регуляторної політики – Державному комітету з питань регуляторної політики та підприємництва. Зауваження та пропозиції до проекту від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються Міністерством юстиції протягом одного місяця з дня оприлюднення. Заступник Міністра Н.В.Богашева ПроектЗАКОН УКРАЇНИПро внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо надання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів до бюро кредитних історій) Верховна Рада України постановляє: I. Внести зміни до таких законодавчих актів України: 1. У Законі України [qoute]Про державну податкову службу[qoute] (Відомості Верховної Ради УРСР, 1991, № 6, ст.37 Відомості Верховної Ради України, 1995, № 1, ст.3 № 30, ст.229 1996, № 31, ст.148 1998, № 14, ст.61 № 25, ст.147 № 29, ст.190 1999, № 33, ст.1699 2000, № 46, ст.397 2001, № 10, ст.44 2002, № 16, ст.114 № 17, ст.117 2003, № 23, ст.149 № 30, ст.247 № 38, ст.319 2005, № 10, ст. 187 № 17, ст.267 № 18-19, ст.267 із змінами, внесеними згідно із Законом України від 25.12.2008 № 799-VI [qoute]Про внесення змін до деяких законів України щодо зменшення впливу світової фінансової кризи на сферу зайнятості населення[qoute]):пункт 16 частини першої статті 11 після слів [qoute]іншим органам державної влади та органам Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття[qoute] доповнити словами [qoute]а також бюро кредитних історій на їх запит у разі наявності письмової згоди фізичних осіб, стосовно яких надаються відомості[qoute].2. Закон України [qoute]Про Державний реєстр фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів[qoute] (Відомості Верховної Ради України, 1995, № 2, ст.10 1999, № 41, ст.374 2003, № 23, ст.149): доповнити статтею 81 такого змісту: [qoute]Стаття 81. Використання даних Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов’язкових платежів бюро кредитних історійОргани державної податкової служби зобов’язані на запит бюро кредитних історій надавати відомості з Державного реєстру в електронному вигляді (у форматі бази даних) у разі наявності письмової згоди фізичних осіб, стосовно яких надаються відомості. Порядок передачі відомостей з Державного реєстру до бюро кредитних історій, а також розмір плати за це та інші умови встановлюються Кабінетом Міністрів України[qoute].II. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. Президент України В.ЮЩЕНКО АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУПРОЕКТ ЗАКОНУ УКРАЇНИ[qoute]Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо надання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів до бюро кредитних історій)[qoute] Проблема> – неузгодженість норм Законів України [qoute]Про державну податкову службу[qoute], [qoute]Про Державний реєстр фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів[qoute] та Закону України [qoute]Про організацію формування та обігу кредитних історій[qoute], яка обмежує можливості бюро кредитних історій, передбачені статтею 5 Закону України [qoute]Про організацію формування та обігу кредитних історій[qoute], щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів. 1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин. 1.1. Причини та умови виникнення проблеми: Відповідно до статті 5 Закону України [qoute]Про організацію формування та обігу кредитних історій[qoute], який набрав чинності 26 січня 2006 року, одним із джерел формування кредитних історій є відомості державних реєстрів, які бюро кредитних історій має право отримувати на договірних засадах. Органи або уповноважені особи (держателі, адміністратори державних реєстрів тощо) зобов’язані на запит бюро кредитних історій надавати відомості з державних реєстрів в електронному вигляді (у форматі бази даних) у разі наявності письмової згоди суб’єктів інформації. Порядок передачі відомостей з державних реєстрів, а також розмір плати за це та інші умови встановлюються Кабінетом Міністрів України або за його дорученням - Держателем або Адміністратором відповідного реєстру та бюро кредитних історій на підставі договору. Прикінцевими положеннями Закону України [qoute]Про організацію формування та обігу кредитних історій[qoute] внесено зміни лише до трьох законів, що регулюють порядок доступу та надання відомостей з державних реєстрів, а саме: до статті 20 Закону України [qoute]Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців[qoute], до статей 28 та 29 Закону України [qoute]Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень[qoute], до статей 45 та 46 Закону України [qoute]Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень[qoute]. Внесення зазначених змін надало право бюро кредитних історій отримувати інформацію з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обмежень, Державного реєстру обтяжень рухомого майна для цілей бюро кредитних історій, виключною діяльністю яких є збір, зберігання, використання інформації, яка складає кредитну історію. Одержання бюро кредитних історій відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів відповідно до статті 5 Закону України [qoute]Про організацію формування та обігу кредитних історій[qoute] наразі є проблематичним, оскільки відповідно до статті 8 Закону України [qoute]Про Державний реєстр фізичних осіб-платників податків та інших обов`язкових платежів[qoute] дані Державного реєстру використовуються виключно для обліку одержаних доходів, об’єктів оподаткування, повноти та своєчасності сплати податків та інших обов’язкових платежів. Відомості Державного реєстру є інформацією з обмеженим доступом і надаються іншим державним органам відповідно до чинного законодавства. Також пунктом 16 статті 11 Закону України [qoute]Про державну податкову службу в Україні[qoute] передбачено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право надавати інформацію з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів іншим органам державної влади та органам Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Разом з цим, загальні правові основи одержання, використання, поширення та зберігання інформації встановлені Законом України [qoute]Про інформацію[qoute].Зазначеним законом визначено, що інформація з обмеженим доступом за своїм правовим режимом поділяється на конфіденційну і таємну. Конфіденційною інформацією є відомості, які знаходяться у володінні, користуванні або розпорядженні окремих фізичних чи юридичних осіб і поширюються за їх бажанням відповідно до передбачених ними умов. Отже, відповідно до Закону України [qoute]Про інформацію[qoute] бюро кредитних історій має право отримувати на договірних засадах відомості, які не становлять державної таємниці, у разі наявності письмової згоди суб’єктів інформації. Таким чином, проблема полягає в реалізації положень статті 5 Закону України [qoute]Про організацію формування та обігу кредитних історій[qoute] шляхом врегулювання норм чинного законодавства щодо отримання бюро кредитних історій відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів. Вирішення цієї проблеми є необхідною передумовою отримання бюро кредитних історій інформації з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів. Порівняльний аналіз даних Державного реєстру та кредитної історії щодо прізвища, імені та по батькові дати народження місця народження, місця проживання місця основної роботи (код ЄДРПОУ, назва підприємства, адреса та контактні телефони підприємства) сприятиме запобіганню шахрайству у фінансово-кредитній сфері з використанням підроблених ідентифікаційних номерів, фальсифікованих даних про місце роботи і отримані доходи, формуванню повної, об’єктивної і достовірної кредитної історії, захисту прав та законних інтересів сумлінних громадян України. Зазначимо, що отримання бюро кредитних історій відомостей з реєстру загублених паспортів на підставі нормативно-правових актів МВС та відповідних договорів з МВС на цей час вже отримало багато схвальних відгуків від фінансово-кредитних установ стосовно ефективності цього механізму у запобіганні шахрайству. 1.2. Обґрунтування неможливості розв’язання проблеми за допомогою чинного регуляторного акта: Аналіз вищенаведених норм Законів України [qoute]Про організацію формування та обігу кредитних історій[qoute] та [qoute]Про Державну податкову службу в Україні[qoute], [qoute]Про Державний реєстр фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів[qoute] свідчить про те, що надання відомостей з державного реєстру, держателем якого є Державна податкова адміністрація України, не вбачається можливим здійснювати без внесення змін до Законів України [qoute]Про Державну податкову службу в Україні[qoute], [qoute]Про Державний реєстр фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів[qoute], оскільки акту Кабінету Міністрів України щодо порядку передачі відомостей з державних реєстрів буде недостатньо за встановлення зазначеними законами України саме порядку доступу та надання відомостей із зазначеного державного реєстру. 1.3. Суб’єкти, на яких проблема справляє негативний вплив: бюро кредитних історій юридичні або фізичні особи-суб’єкти господарської діяльності, які надають послуги з відстроченням платежу або надають майно в кредит (банки, кредитні спілки, лізингові компанії, компанії емітенти кредитних карток, страхові компанії, підприємства стільникового зв’язку, підприємства-орендодавці тощо) юридичні або фізичні особи, які уклали кредитні правочини та щодо яких формуються кредитні історії громадяни України. 2. Цілі державного регулювання. Ціллю державного регулювання є забезпечення реалізації статті 5 Закону України [qoute]Про організацію формування та обігу кредитних історій[qoute].Прийняття зазначеного проекту Закону дозволить:забезпечити всебічність, об’єктивність, повноту та достовірність інформації, що складає кредитну історію запобігти шахрайству у фінансово-кредитній сфері з використанням підроблених ідентифікаційних номерів, фальсифікованих даних про місце роботи і отримані доходи сприяти розвитку кредитних відносин, а отже економічному розвитку України. 3. Визначення та оцінка прийнятних альтернативних способів досягнення цілей, аргументація переваг обраного способу. Неприйняття цього регуляторного акта унеможливить виконання в повному обсязі положень статті 5 Закону України [qoute]Про організацію формування та обігу кредитних історій[qoute], що може призвести до неповноти, необ’єктивності та недостовірності інформації, яка складає кредитну історію. При прийнятті проекту Закону України [qoute]Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо надання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів до бюро кредитних історій)[qoute] буде забезпечено всебічність, об’єктивність, повноту і достовірність інформації, яка складає кредитну історію, регулярність та безперервність надходження інформації до кредитної історії. Прийняття зазначеного проекту закону дозволить створити в Україні надійну систему ідентифікації ділової та фінансової репутації суб’єктів господарської діяльності та приватних позичальників, знизить ризики фінансових втрат суб’єктів господарської діяльності, які надають послуги з відстроченням платежу або надають майно в кредит, при укладанні та виконанні кредитних правочинів, створить одну з фундаментальних умов подальшого розвитку ринків кредитів та інвестицій, сприятиме запобіганню шахрайству у фінансово-кредитній сфері, що відповідає інтересам держави, бізнесу, сумлінних громадян України. Інші альтернативні варіанти відсутні. 4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта. Прийняття запропонованого проекту закону дозволить бюро кредитних історій отримувати від Державної податкової адміністрації України відомості з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів, у тому числі відомості про заборгованість за податками та обов’язковими платежами, що зазначені у Законі України [qoute]Про організацію формування та обігу кредитних історій[qoute], у електронному вигляді (у форматі бази даних), створить підставу для прийняття акту Кабінету Міністрів, що визначить порядок передачі відомостей з державних реєстрів, а також розмір плати за це та інші умови. 5. Визначення показників результативності регуляторного акта. Прийняття запропонованого проекту надасть змогу: удосконалити законодавчу базу забезпечити належні умови для формування кредитних історій підвищити рівень довіри користувачів та суб’єктів кредитних історій до бюро кредитних історій створити ефективний механізм запобігання шахрайству у фінансово-кредитній сфері створити сприятливі умови подальшого розвитку ринків кредитів та інвестицій, що суттєво вплине на розвиток економіки України. 6. Заходи за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта. Передбачається проведення базового відстеження (до дня набрання чинності) з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта та повторного відстеження (через рік з дня набрання актом чинності) з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Періодичне відстеження буде здійснюватися раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження, в тому числі у разі, коли дію акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта під час періодичного відстеження будуть порівнюватися із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження. Заступник Міністра Н.В.Богашева
DE PUTA MADRE