Номер повідомлення:#10
Прохффесор Ёпрст
» 06 листопада 2009, 08:39
[B]Stonehenge[/B]:[QUOTE] В [qoute]МЕН[qoute] № 5 за этот год опубликован [qoute]Науково - правовий висновок щодо мораторію на продаж усіх земель сільськогосподарського призначення[qoute]. Автор - д.ю.н. профессор, заведующий кафедры экологического права НЮАУ им. Я. Мудрого пан Шульга М.В.Насколько я поняла автора - то норма эта [qoute]поганенькая[qoute] - досадное недоразумение,ограничивающее права и свободы человека, но в итоге вывод: [qoute]Питання щодо наслідків прийняття Закону України Про першочерговы заходи...[qoute], положення якого звужують земельні права громадян, має виришити Конституційний Суд України[qoute].[/QUOTE]Я очень хорошо отношусь к товарищу [B]Шульге[/B], действительно специалист в области земельного права. Главное у него всегда присутствует трезвость мысли, стройность и логичность мышления. Но когда принимали ЗУ от 04.02.2009 г. №922-VI, а именно п. 12 названного закона то имели в виду именно установление запрета продажи земель сельскохозяйственного назначения. Я отнюдь не утверждаю что п. 12 ЗУ от 04.02.2009 г. №922-VI – хороший, нет, он мне не нравится, но, тем не менее, этот пункт существует.Перед тем, что данный пункт принимали, существовало достаточно много дискуссий как относительно его целесообразности так относительно его редакции. Однако п. 12 ЗУ от 04.02.2009 г. №922-VI принят именно таким, каким мы можем видеть его сегодня.Обратите внимание на предложения Президента Украины касательно ЗУ от 04.02.2009 г. №922-IV:[QUOTE] [qoute]Не може бути підтримана і зміна, передбачена абзацом двадцятим пункту 2 статті 2 розділу I Закону, якою пропонується встановити заборону на продаж земель сільськогосподарського призначення до 1 січня 2010 року. Це не узгоджується з вимогами Земельного кодексу України, якими запроваджено мораторій на відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення на період до набрання чинності законами України про державний земельний кадастр та про ринок земель (пункт 15 розділу X [qoute]Перехідні положення[qoute] Кодексу). При цьому Законом, що надійшов на підпис, доручення Кабінету Міністрів України щодо узгодження зазначених норм законодавчих актів не передбачено. Відтак, у разі набрання чинності пропонованою зміною в законодавстві України існуватимуть дві норми, які визначатимуть різні терміни дії заборони на продаж земель сільськогосподарського призначення, з чим також не можна погодитися. Крім того, запроваджувана Законом, що розглядається, заборона на продаж земель сільськогосподарського призначення охоплює більш широке коло суспільних відносин, ніж мораторій на відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, передбачений Земельним кодексом України. Запровадження такої заборони є не чим іншим, як звуженням обсягу існуючого права громадян розпоряджатися своєю власністю, проголошеного частиною першою статті 41 Конституції України, а отже, не відповідає частині третій статті 22, частині другій статті 64 Основного Закону держави, за якими при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав, конституційні права людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України, встановлення окремих обмежень прав, зокрема прав, проголошених статтею 41 Конституції України, допускається в умовах воєнного або надзвичайного стану[qoute].[/QUOTE]Также обратите внимание на выдержки из заключения Главного научно-экспертного управления ВР касательно ЗУ от 04.02.2009 г. №922-IV:[QUOTE] [qoute]Управління вважає слушним зауваження Президента України щодо виключення норми, якою встановлюється заборона на продаж земель сільськогосподарського призначення до 1 січня 2010 року (абзац 8 пункту 1 Пропозицій). Прийняття такої норми матиме своїм наслідком правову колізію, яка полягатиме в існуванні двох взаємовиключних норм, одна з яких передбачатиме заборону на продаж земель сільськогосподарського призначення до 1 січня 2010 року, друга – передбачатиме дію такої заборони до набрання чинності законами України про державний земельний кадастр та про ринок земель, як визначено пунктом 15 розділу Х Земельного кодексу України, що цілком може мати місце до 1 січня 2010 року. При цьому відповідні зміни до Земельного кодексу України Законом не внесені[qoute].[/QUOTE]Что же касается неконституционности п. 12 ЗУ от 04.02.2009 г. №922-VI – он не отвечает нормам Конституции Украины – [B]это не вызывает сомнений[/B], но п. 12 ЗУ от 04.02.2009 г. №922-VI не более неконституционен, чем п. 15 Переходных положений ЗКУ, соответствие Конституции которого в своё время рассматривалось в КСУ. Результатом такого рассмотрения стало Определение КСУ [qoute]Про припинення розгляду конституційного подання Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України [qoute]Про внесення змін до Земельного кодексу України щодо заборони продажу земель сільськогосподарського призначення до прийняття відповідних законодавчих актів[qoute][qoute] от 26.02.2008 г. №9у/2008. Интересны некоторые письма Госкомзема касательно п. 12 ЗУ от 04.02.2009 г. №922-VI. [B]Вместе с тем я рекомендовал бы воздержаться сегодня от заключения договоров купли-продажи земельных участков с целевым использованием для ведения садоводства.[/B] Вероятнее всего запрет предусмотренный п. 12 ЗУ от 04.02.2009 г. №922-VI в 2010 г. продлён не будет.[B]Бонька[/B]:[QUOTE] Можно, при наличии справочки о том, что это не пай! [/QUOTE][B]Ухожу в монастырь![/B]:[QUOTE] Бонька, на будівництво Ви також вимагаєте що не пай? [/QUOTE]Действительно некоторые земельные участки, которые сегодня относятся к целевому использованию [B]для ведения садоводства[/B], некогда ранее являлись земельными с целевыми использованиями как для ведения ЛКХ (паевые), так и для ведения ТСП. Равно как и то, что некоторые земельные участки, которые ранее являлись земельными с целевыми использованиями для ведения ЛКХ (паевые), для ведения ТСП после проводимого ранее изменения целевого назначения – могут сегодня относиться, скажем, к категории земель с основным целевым назначением – [B]земли промышленности, транспорта, связи, энергетики, обороны и иного назначения[/B], [B]но при этом требовать справку о том, что такой земельный участок не является земельным паем – это глупости[/B] и делать этого не нужно. Просто поверьте мне на слово [B]Бонька[/B], дабы я не вдавался в длинные и нудные рассуждения, почему этого делать не нужно. :-)