Форум

Інформаційний ресурс

Внимание, НОВОСТЬ!

Номер повідомлення:#1


Повідомлення Алекса » 18 листопада 2006, 01:43

"ПРОЕКТ Вноситься народними депутатами України Алексєєвим Ігорем Вікторовичем Бондиком Валерієм АнатолієвичемЗ А К О Н У К Р А Ї Н ИПро внесення змін до Закону України «Про нотаріат» та Декрету КМ України «Про державне мито»(щодо сплати державного мита приватними нотаріусами)Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:I. Частину першу статті 31 Закону України “Про нотаріат” (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., №39, ст.383) викласти в наступній редакції:“Приватні нотаріуси за вчинення нотаріальних дій справляють державне мито у розмірах, встановлених чинним законодавством, а також плату, розмір якої визначається за домовленістю між нотаріусом та громадянином або юридичною особою.” ІІ. Доповнити статтю 31 Закону України “Про нотаріат” (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., №39, ст.383) частиною третьою наступного змісту:“Державне мито, що справляється приватними нотаріусами, спрямовується до Державного бюджету України.” ІІІ. Пункт 3 статті 2 Декрету КМ “Про державне мито” (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., №13, ст.113) викласти в наступній редакції:“3) за вчинення нотаріальних дій державними нотаріальними конторами, приватними нотаріусами і виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а також за видачу дублікатів нотаріально засвідчених документів” IV. Пункт 3 статті 3 Декрету КМ “Про державне мито” (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., №13, ст.113) викласти в наступній редакції:“3. За нотаріальні дії, вчинювані державними нотаріальними конторами, приватними нотаріусами і виконавчими органами сільських, селищних, міських рад:” V. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКАдо проекту Закону України «Про внесення змін до Декрету «Про державне мито» та до Закону «Про нотаріат»1. Обґрунтування необхідності прийняття проекту закону.На сьогоднішній день вчинення нотаріальних дій регулюється спеціальним законодавством, зокрема Законом «Про нотаріат» (далі - Закон) та пов’язаним з ним Декретом «Про державне мито» (далі - Декрет).Закон, вводячи поняття «вчинення нотаріальних дій», що мають за мету надавати юридичної вірогідності правам, фактам, що мають юридичне значення, зазначає загальну категорію осіб - нотаріусів, які мають право вчиняти такі дії, проводячи різницю між ними тільки за ознакою їх місця роботи - державних нотаріусів у державних нотаріальних конторах, приватних нотаріусів - у власних нотаріальних конторах, при цьому, закон зазначає, що документи, які вони оформлюють, мають рівну юридичну силу.При всьому, значущим є поняття «вчинення нотаріальних дій» і закон не провадить поділу осіб, які мають право на їх вчинення, за якоюсь ознакою, вводячи лише загальну категорію таких осіб - «нотаріуси».Законом передбачено, що за вчинення нотаріальних дій в якості оплати державні нотаріуси справляють державне мито, тоді як приватні нотаріуси справляють плату за домовленістю сторін. На практиці розмір державного мита та плата приватному нотаріусу за однаковою підставою - «вчинення нотаріальних дій» - є теж однаковою, з тією лише різницею, що державне мито в повному обсязі як цільовий платіж зараховується до бюджету, а плата приватному нотаріусу зараховується до його доходу.Протиріччя, що виникає при цьому, полягає в тому, що Декрет встановлює загальнообов’язкову підставу для сплати державного мита - вчинення в інтересах фізичних та юридичних осіб дій та видачу документів, що мають юридичне значення, тобто, в тому числі, за вчинення і нотаріальних дій. При цьому, Декрет ніяким чином не розмежовує вчинення таких дій за ознакою їх здійснення державними або приватними нотаріусами, тобто, значущим є поняття саме «вчинення дій» в інтересах осіб та справляння (сплату) за ці дії державного мита.Але ч.3 ст.2 Декрету не відносить до об’єктів справляння державного мита приватних нотаріусів, і відповідно до цього та ч.3 ст.3 Декрету при встановленні ставок державного мита не враховує приватних нотаріусів при вчиненні нотаріальних дій.Це можна пояснити тільки тим, що Декрет «Про державне мито» за №7-93 був прийнятий 21 січня 1993 року, тобто ще до прийняття закону «Про нотаріат» від 2 вересня 1993 року № 3425-XII, і, таким чином, Декрет в повній мірі не міг передбачити всі можливі варіанти змін існуючої системи нотаріату (появу інституту приватних нотаріусів), зазначивши тільки загальнообов’язкові засади щодо справляння мита за єдиною ознакою - вчинення нотаріальних дій.. З огляду на це, приватні нотаріуси, отримуючи плату за вчинення дій замість справляння державного мита, автоматично виключають всіх осіб, що користуються їх послугами, з кола платників державного мита, які прямо визначені Декретом, чим фактично порушують Декрет в частині засад справляння державного мита, встановлені ним, а також позбавляють Державний бюджет гарантованих цим Декретом надходжень.Слід зазначити, що спроба виправити існуюче протиріччя була зроблена протягом 1996 - 1997 рр. шляхом внесення змін до Закону про бюджет, однак, такі міри є неповноцінними, оскільки не розв’язували проблему взагалі, а тільки встановлювали рівновагу між справлянням державного мита і державними і приватними нотаріусами строком на один бюджетний рік.2. Підстава для прийняття, мета та завдання проекту закону.Підставою для прийняття законопроекту є необхідність в чіткому визначенні та закріпленні умов справляння державного мита, що будуть виключати неоднозначне тлумачення норм закону щодо умов його справляння нотаріусами як повноважними на те особами незалежно від того, працюють вони в державній чи приватній нотаріальній конторі, за єдиною ознакою - вчинення ними нотаріальних дій на користь фізичних та юридичних осіб.Метою прийняття та завданням законопроекту, серед іншого, є усунення вищевказаних протиріч, які існують в Законі України «Про нотаріат» та Декреті «Про державне мито» і стосуються умов та порядку справляння державного мита приватними нотаріусами, а саме - при вчиненні ними таких самих нотаріальних дій, як і державні нотаріуси, приватні не справляють державне мито на єдиних чинниках, визначених Декретом «Про державне мито», а справляють плату в розмірі державного мита, яка за цією ознакою зараховується до їхнього доходу, а не спрямовується до державного бюджету, чим порушуються загально визначені засади справляння державного мита, передбачені Декретом «Про державне мито» для всіх осіб, на користь яких вчинюються нотаріальні дії.3. Загальна характеристика та основні положення проекту закону. В законопроекті пропонується провести розмежування для приватних нотаріусів понять «справляння держмита» та «отримання плати», що є логічним (державний нотаріус за вчинення нотаріальних дій справляє державне мито та отримує від держави заробітну плату, приватний нотаріус за вчинення нотаріальних дій також повинен справляти державне мито та отримувати плату за домовленістю (яка буде зарахована до його доходу) від осіб, що користуються його послугами. В Законі пропонується також чітко визначити, що державне мито, яке справляють приватні нотаріуси, повинно надходити до Бюджету як повноцінна стаття його доходів, визначена Декретом «Про державне мито».Таким чином будуть усунуті існуючі законодавчі протиріччя та можливість неоднозначного тлумачення норм закону, а також будуть узгоджені умови справляння державного мита за єдиною ознакою, визначеною Декретом - вчинення нотаріальних дій - всіма повноважними на вчинення таких дій особами - нотаріусами - незалежно від того, належать вони до державних або приватних. 4. Стан нормативно-правової бази у цій сфері правового регулювання.Базовими нормативно-правовими актами, що відносяться до цих правовідносин є : - Закон України «Про нотаріат» від 2 вересня 1993 року № 3425-XII- Декрет «Про державне мито» № 7-93 від 21 січня 1993 року5. Фінансово-економічне обґрунтування.Прийняття Закону України «Про внесення змін до Декрету «Про державне мито» та до Закону «Про нотаріат» не потребує додаткових матеріальних витрат з Державного бюджету України.6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття проекту закону.Прогнозованими наслідками прийняття законопроекту стануть : - синхронізація і приведення у відповідність поняття «вчинення нотаріальних дій в інтересах фізичних та юридичних осіб» щодо сплати державного мита, визначених Законом «Про нотаріат» для державних нотаріусів, до загального знаменника, визначеного у Декреті «Про державне мито» щодо порядку справляння державного мита як загальнообов’язкової імперативної норми, а саме - однакового справляння державного мита за вчинення нотаріальних дій нотаріусами як повноважними особами, визначеними Законом «Про нотаріат» без поділу їх за ознакою «державні» та «приватні»- приведення у відповідність до існуючих реалій у зв’язку з новаціями законодавства (виникнення та існування інституту приватних нотаріусів) положень Декрету «Про державне мито», які виникли після його прийняття- усунення порушення засад справляння державного мита шляхом включення до кола осіб - платників державного мита згідно Декрету «Про державне мито» тих осіб, хто звертається за вчиненням нотаріальних дій до приватних нотаріусів, - дотримання принципів соціальної рівності перед вимогами закону при отриманні доходів від підприємницької діяльності- повноцінне наповнення статей доходів Державного бюджету, визначених Декретом «Про державне мито».Шановні колеги! Ну це вже занадто!Спочатку зменшили до 0,01 % ставку по іпотекам, тепер по заставам, збір в Пенсійний Фонд наступного року - ""просто супер"", з наступного року - знову податкові агенти, а тепер ще хочуть за наш рахунок збільшити доходи бюджету. Оскільки це"
Алекса
 

Номер повідомлення:#2


Повідомлення Алекса » 18 листопада 2006, 01:48

Перепрошую.Оскільки цей законопроект поданий представниками діючої коаліції, а саме Партії регіонів та СоцПартії, Ви розумієте, що він може стати реальністю.Потрібні якісь дії щодо захисту наших спільних інтересів.Шановні колеги, запрошую до обговорення!!!
Алекса
 

Номер повідомлення:#3


Повідомлення igor » 18 листопада 2006, 11:35

Нардепи не знають вже як залатати дири в бюджеті, інтересно а чи будемо ми отримувати заробітню плату з держ мита, і чи будуть нардепи оплачувати видатки на утримання помічника купівлю оргтехники та утримання робочого місця у відповідності до закону?
igor
 
Повідомлення: 6231
З нами з: 01 вересня 2006, 12:00
Дякував (ла): 983 раз.
Подякували: 3089 раз.

Номер повідомлення:#4


Повідомлення andy » 18 листопада 2006, 15:16

Просто нет слов. За кого голосовали, то и имеем
andy
 
Повідомлення: 1261
З нами з: 31 січня 2007, 14:21
Дякував (ла): 62 раз.
Подякували: 290 раз.

Номер повідомлення:#5


Повідомлення andy » 18 листопада 2006, 15:19

"Нужно скорее принимать новый закон ""Про нотариат"" дабы исключить подобные ""значущие"" законопроэкты "
andy
 
Повідомлення: 1261
З нами з: 31 січня 2007, 14:21
Дякував (ла): 62 раз.
Подякували: 290 раз.

Номер повідомлення:#6


Повідомлення V » 18 листопада 2006, 17:55

Ну що ж, в бюджет, так в бюджет. Нехай процвітає ненька Україна. При нинішніх обставинах нотаріуси проти вітру. Ким ми станемо взагалі. Підприємцями – ні, державними службовцями –ні. Надалі будемо платити Інформаційному, Палаті та контролерам. Пенсія в розмірі мінімальної. Нотаріус буде відкритий для перевірок КРУ, шестірки, СБУ, прокуратури та навіть товариств по захисту прав споживачів, так як є в обігу державні кошти. Впадуть доходи, в результаті якість послуг буде, як у державників. Зникне прошарок інтелектуалів та ентузіастів, що розвивають нотаріат теоретично, наближуючи його до європейського рівня. Почнуться зловживання, відтік фахівців. Зникне буфер, вирішенням питань в безспірному порядку. Правовий нігілізм населення - судам роздолля, крок в бардак. Може я просто труханув. Все нове завжди незрозуміле. Ідея, по суті, не погана – всі рівні, як в комуні. Але рівність має бути дійсно об’єктивна. Потрібно відмінити приставку „Приватний”. Дозволити рішати питання спадщини всі інші дії. Надати заробітну плату з бюджету. Визначити ранг службовця. Дозволи отримати відповідну пенсію. Все треба прокалькулювати. Сьогоднішня вигода зрозуміла, а завтра бюджет понесе збитки. Не хватає тільки націоналізувати майно та приватні нотаріальні контори в цілому за попередню заборгованість бюджету та в компенсацію майбутнім потенційним виплатам. Інакше – розпустити державників.З нового року. Нотаріус податковий агент. 13 відсотків ДМ в бюджет, 1 у пенсійний, ДП Мінюсту, а інші, непрямі платежі та маса додаткової звітності. Продаж квартир буде зведений до нуля. Банки кредити видавати не будуть. Бюджет не отримає й того, що було. Песиміст, ні. Був уже період замороження продаж на декілька місяців. Ніхто не хоче бути винним під руку. Побачимо.
V
 
Повідомлення: 4119
З нами з: 25 листопада 2005, 14:07
Дякував (ла): 0 раз.
Подякували: 1299 раз.

Номер повідомлення:#7


Повідомлення Barak OBAMA » 18 листопада 2006, 19:45

Скажите, зачем нам с вами заниматься самоусовершенствованием? У нас с вами есть шанс стать кучкой альтруистов, пополняющих бюджет, из которого потом разноцветные «опозиціонери до опозиційної опозиційності” будут набивать себе мошну, как за шведским столом туристы набивают брюхо. С нами поступают, как с овцами. Решают, стричь нас полностью, или оставить немного, подмышками. В этой стране никому не нужен человек знающий, компетентный. Вспомните, что вам говорил клиент, которому вы отказали в совершении заведомо незаконного нотариального действия и который бросает вам в лицо документ, который потом сделал вместо вас другой, «хороший» нотариус. Куда сейчас не сунься, везде непроходимый, концентрированный идиотизм и гениальная глупость. Что значит состоятельный нотариус? Прежде всего он, в большинстве своем, не будет гнаться за сомнительным заработком. В нем будет самоуважение, чувство собственного достоинства. В конце концов он сможет больше времени уделять изучению нашего, так сказать, законодательства. Посмотрите, кто сейчас наши депутаты – «слуги народа». Это денежная элита страны. Пока можно жить за счет бюджета и государственной собственности в политике будут одни воры. А мы будем одной из удочек, которой они хотят выуживать из стада денежку. Только вот помимо того, что они крадут у людей настоящее, они уже украли и будущее. Кем в такой стране станут наши дети, какое их будущее ждет?
З повагою!
Аватар користувача
Barak OBAMA
 
Повідомлення: 1047
З нами з: 27 липня 2005, 17:29
Дякував (ла): 41 раз.
Подякували: 299 раз.

Номер повідомлення:#8


Повідомлення Во как... » 19 листопада 2006, 15:56

"Я шокована, але можливо вихід є: будемо брати при купівлі 1 % держ мито, 1% пенсійний, та 1% ""внесок"" до нотаріальної контори, але ще не забуваємо про податок 13%, о Боже, а також про нерівні умови конкуренції державних і приватних. Послуги державних і так раза в два дешевші ніж приватних. Але піднімати ціни всеодно необхідно. Ми працюємо за копійки, як оцінюємо свою роботу ми самі, так і поважають нашу працю клієнти. Не буду казати де, яле наша колега (приватний!!!) бере 5 (!!!) гривень за посвідчення банківської картки (1 підпис), заява 20-30 гривень, довіреності по 60 гривень, за договір купівлі- 2%+250грн., а дарування і того дешевше. За договори, які їй БТІ передає прямо від реєстратора, пачками, нотаріус ""відстьобує"" відсоток(5-15%) від заробітку. До того ж значні знижки на державному миті (до 30 %) Конкурувати з таким ""поофесіоналом "" дуже складно. А, от, наприклад за кордоном, за продаж квартири нотаріусу необхідно заплатити мінімум 1000 у.о., а не 50 у.о., які беремо ми і при цьому всьому несемо величезну відповідальність (як і колеги за кордоном, але там вони на багато більше захищені законами на відміну від нас). Прошу звернути увагу, що доходи нашого населення по статистичним данним зростають. А нас, нотаріусів, ""доять"" всі: починаючи від податкової, закінчуючи ... ну самі знаєте. Будь ласка, заперечуйте, із задоволенням почитаємо і інші думки, просто моя позиція така, мрія, щоб ми, нотаріуси, стали поважним прошарком населення, нехай не бідним, але ми ж тяжко працюємо. Дякую. "
Во как...
 
Повідомлення: 2007
З нами з: 14 вересня 2005, 20:11
Дякував (ла): 44 раз.
Подякували: 161 раз.

Номер повідомлення:#9


Повідомлення Алекса » 20 листопада 2006, 01:46

За таких умов вважаю, що нотаріальна палата та її регіональні відділення повинні захищати наші інтереси, в тому числі і на законотворчому рівні, за необхідності - у судах (наприклад щодо визнання нас податковими агентами), тобто всіма доступними способами. В противному випадку взагалі не розумію навіщо нас обєднувати в професійну організацію?Є простий приклад: нотаріат в Росії, який вже позбавлений можливості посвідчувати правочини з житлом, а навіщо - є Реєстраційна палата.Я не здивуюся, якщо в момент введення в дію повноційного ринку землі, раптом зявляться якісь земельні біржі, тощо, і наші послуги вже не знадобляться, і так далі....Навіщо пафосні статті про здобутки українського нотаріату!!!Яким же буде наш статус в правовому середовищі? Кто буде поважати нашу професію, якщо ми не можемо відстоювати свої інтереси?
Алекса
 

Номер повідомлення:#10


Повідомлення andy » 20 листопада 2006, 13:57

"Марина. С Вами согласен, брать 1 % за услуги + 1 % мито + 1 % ПФ. Но не нужно забывать, что есть еще государственные конторы, где за услуги берут не 1 %, а гривень 50. Куда побежит большинство клиентов? Известно куда. Кроме того, наши законодатели в законе о бюджете на 2007 год планируют отсрочку на один год вступлению в силу январских изменений в закон про ПДФО. Т.е. это означает, что остается старая редакция статьи 11, в которой есть интересный пунктик: ""Сума нарахованого податку зменшується на документально підтверджену суму державного мита, сплаченого у зв'язку з таким відчуженням. ( Підпункт 11.1.3 пункту 11.1 статті 11 доповнено абзацом згідно із Законом N 2505-IV ( 2505-15 ) від 25.03.2005 )"" Вот Вам и вся арифметика. Жаль, очень жаль, что у нас в ВР сидят идиоты, которые не понимают, что нигде в мире нотариусы не работают налоговыми агентами, бюджетными контролерами, что профессия нотариуса есть свободная, что мы самозайнятые особы. И кроме всего прочего, в отличие от других самозайнятых осиб, которые могут зарабатывать на жизнь чем только ни захотят, мы ограничены законом про нотариат в работе - только нотариат. Бастовать? Уже было такое. Минюст сказал серъезно - не имеем права! Кто ослушается - без работы останется. Как отстоять свои права в государстве, где право не имеет никакого значения, где здравый смысл растоптан желанием заткнуть очередную дыру в бюджете? "
andy
 
Повідомлення: 1261
З нами з: 31 січня 2007, 14:21
Дякував (ла): 62 раз.
Подякували: 290 раз.

Номер повідомлення:#11


Повідомлення Летучая Мыша » 20 листопада 2006, 16:44

"самое обидное во всей этой ситуации что нас и защитить некому, какежемесячные взносы с нас получать так это аж бегом, и только попробуй не заплатить. телефонными звонками затероризируют так, что уже и трубку снимать боишся. а как до защиты наших же интересов ( и их же денег) так перебьетесь не война. Уже нет слов одни выражения и те кончились. Marina, то что вы описываете (наша колега (приватний!!!) бере 5 (!!!) гривень за посвідчення банківської картки (1 підпис), заява 20-30 гривень, довіреності по 60 гривень, за договір купівлі- 2%+250грн., а дарування і того дешевше. За договори, які їй БТІ передає прямо від реєстратора, пачками, нотаріус ""відстьобує"" відсоток(5-15%) від заробітку) это еще ничего. Мы собрали собрание всех частных нотариусов города, решилди что будем брать одиноковые суммы, подняли цены, а этот ....... не буду выражаться """"коллега"""" сказал что ему все равно что мы решим. он будет работать так как ему удобно и цены повышать он не собираеться. Так что что туту можно говорить о какой те защите свыше. когда мы сами с собой договорится не можем!"
Коли хтось каже: "Ти не зможеш цього зробити", - зроби це двічі і не забудь відправити йому фото
Аватар користувача
Летучая Мыша
 
Повідомлення: 10625
З нами з: 09 січня 2006, 15:03
Дякував (ла): 9904 раз.
Подякували: 9767 раз.

Номер повідомлення:#12


Повідомлення Admin-Юкон » 21 листопада 2006, 13:26

Терміново!Шановні колеги!На даний момент активно формується централізована лінія захисту щодо вказаного законопроекту. Прийміть активну участь у її становленні! Надсилайте нам пропозиції будь-яким зручним для Вас засобом:1.електронною поштою - E-mail: yurradnik@ukr.net stride@online.kharkiv.com2. звичайною поштою - за адресою: «ЦАДППБ «ЮКОН» вул. Ольмінського, 7, м. Харків, 61024 Тел/факс: (057) 7140812, 7142790Захистимо права нотаріуса разом!
Аватар користувача
Admin-Юкон
 
Повідомлення: 1311
З нами з: 29 січня 2007, 18:27
Дякував (ла): 42 раз.
Подякували: 1207 раз.

Номер повідомлення:#13


Повідомлення *Женская Логика* » 21 листопада 2006, 15:25

Вы думаете нас услышат? В бюджете дыры и их латать будут ...во всей этой писане выше всё лишнее кроме Прогнозованими наслідками прийняття законопроекту стануть :повноцінне наповнення статей доходів Державного бюджету.....а то что мы обязанны содержать офисы, платить за их охрану, покупать сами бланки, страховать себя...с этой платы уплатить налоги и пенсионный.....это никого не интерессует! это будет нашей головной болью...мне просто жаль тех кто сидит в офисе на условиях аренды, а цены на аренду всем известны...при этом ещё нотариус как бы человек и ему кушать надо и его семье, платить за квартиру и комунальные....надеюсь что госконторы и дальше будут забиты наследственными делами! ..... одно радует у нас дохода небудет))))
Полжизни выживаешь,
Полжизни доживаешь...
Аватар користувача
*Женская Логика*
 
Повідомлення: 6052
З нами з: 31 січня 2007, 14:11
Дякував (ла): 286 раз.
Подякували: 633 раз.

Номер повідомлення:#14


Повідомлення Доктор ZAZ » 21 листопада 2006, 18:37

Чего удивляться, если в МЮ есть цифра – скоко денежков частные нотариусы взяли платы в 2005 году и что большая часть этой суммы может оказаться в бюджете. К примеру http://minjust.gov.ua/0/zvit_2006 Из этого источника: «Упродовж 9 місяців 2006 року стягнуто та перераховано до бюджету державного мита на суму 56 930 977 грн. (у 2005 – 42 965 344 грн.). Крім того, за надання додаткових платних послуг правового і технічного характеру нотаріусами отримано 31 163 138 грн. (у 2005 – 25 958 674 грн.).» Это я так понял, госконтор касается (может кто не поленится и по частным такую статистику найдет за 2005 год). А если учесть, малое количество сделок по недвижимости и ипотек в госконторах то сумма дохода частных нотариусов должна быть значииительно больше.Сей девайс нардепов, в случае принятия, ударит по «коллегам», которые на откатах-вале живут (о которых говорено выше) ибо откаты делать неизчего будет и что обидно, по тем нотариусам, которые ценят совой труд и имеют крупные сделки с хорошей пошлиной. И о какой защите частных нотариусов речь? Защитников волнует одно – обязательное членство в палате с обязательными взносами и правом карать-миловать.
Когда начинают часто говорить о патриотизме, значит - опять что-то украли
Аватар користувача
Доктор ZAZ
 
Повідомлення: 10860
З нами з: 03 січня 2006, 19:13
Дякував (ла): 4836 раз.
Подякували: 13849 раз.

Номер повідомлення:#15


Повідомлення Admin-Юкон » 22 листопада 2006, 18:44

" Увага - Мито! Надаємо преші матеріали для відстоювання правової позиції. При появі нових документів, вони також будуть надані негайно для загального використання.Всеукраїнські правові журнали:«ЮРИДИЧНИЙ РАДНИК» та «МАЛА ЕНЦИКЛОПЕДІЯ НОТАРІУСА»вул. Ольмінського, 6, к. 11, м. Харків, 61024, Українател. (057) 714-91-89, 714-27-89 тел/факс 714-08-12, e-mail: stride@online.kharkiv.com www.yurradnik.com.uaВихідний номер 23/1-08від 18.11.2006 року.Доценту кафедри цивільного права та процесу Запорізького юридичного інституту ДДУВС УкраїниЖуравльову Дмитру ВолодимировичуШеф-редакторанауково-практичного журналу«Мала енциклопедія нотаріуса»Марченка Володимира МиколайовичаГоловного редакторанауково-практичного журналу«Мала енциклопедія нотаріуса»Косенко Ганни ІгорівниЗапитПросимо надати науково-практичний аналіз щодо проекту Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про нотаріат” та Декрету Кабінету Міністрів України „Про державне мито” (щодо сплати державного мита приватними нотаріусами)” від 14.11.2006 року за № 2534, внесеного народними депутатами Алексєєвим І. В., Бондиком В. А. та зробити висновок можливих наслідків у разі прийняття цього законопроекту.З повагою,Шеф-редакторнауково-практичного журналу„Мала енциклопедія нотаріуса” Володимир Марченко Головний редакторнауково-практичного журналу„Мала енциклопедія нотаріуса” Ганна Косенко АНАЛІЗ ТА ВИСНОВОК ДОПроекту Закону „Про внесення змін до Закону України „Про нотаріат” та Декрету Кабінету Міністрів України „Про державне мито” (щодо сплати державного мита приватними нотаріусами)”м. Запоріжжя 20.11.2006 рокуПроаналізувавши наданий Законопроект № 2534 від 14.11.2006 р., внесений народними депутатами України Алексєєвим Ігорем Вікторовичем, Бондиком Валерієм Анатолієвичем, можливо дійти до висновку, що прогнозованими негативними наслідками прийняття законопроекту стануть: 1. Додаткові витрати з державного бюджету на вчинення нотаріальних дій державними та комунальними установами, так як аналіз кількості та видів нотаріальних дій свідчить про те, що їхня більшість вчиняється приватними нотаріусами.2. Підвищення плати за вчинення нотаріальних дій більш як у два рази з огляду на те, що відповідно до Указу Президента України „Про впорядкування справляння плати за вчинення нотаріальних дій” від 10 липня 1998 року № 762/98, розмір плати, яка справляється за вчинення нотаріальних дій приватними нотаріусами, не може бути меншим від розміру ставок державного мита, яке справляється державними нотаріусами за аналогічні нотаріальні дії. І тому крім державного мита, приватні нотаріуси будуть зобов'язані справляти плату з фізичних та юридичних осіб за вчинення нотаріальних дій в розмірі не менш ставки державного мита. 3. Законопроект не враховує різні системи економічного функціонування державного та приватного нотаріату, в порушення ст. 21 Конституції України звужує існуючі права. 4. Не дотримується принципи соціальної рівності перед вимогами закону при отриманні доходів, так як державні нотаріальні контори утримуються за рахунок державного бюджету, а приватні нотаріуси самостійно утримують свої контори, за свій кошт забезпечують функціонування державних реєстрів та не отримують заробітної плати за рахунок бюджету, сплачують відповідні податки з плати за вчинення нотаріальних дій.Слід зазначити, що вчинення нотаріальних дій – це особливий вид діяльності, яка за своїм правозастосовним характером не залежить від її суб'єктивного складу. Тому поділ нотаріусів на державних та приватних обумовлений не характером їхніх обов'язків, а особливостями внутрішньої організації і фінансового забезпечення нотаріальної діяльності.Прийняття даного законопроекту буде негативно сприйняте у суспільстві, призведе до зростання соціальної напруженості.Кандидат юридичних наук,Доцент кафедри цивільногоправа та процесуЗапорізького юридичногоінституту ДДУВС України Д. В. Журавльов"
Аватар користувача
Admin-Юкон
 
Повідомлення: 1311
З нами з: 29 січня 2007, 18:27
Дякував (ла): 42 раз.
Подякували: 1207 раз.

Номер повідомлення:#16


Повідомлення Admin-Юкон » 23 листопада 2006, 18:58

"ЗАЯВАВсеукраїнського благодійного фонду«Сприяння реформуванню нотаріату»23.11.2006 м. Київ1. Для того, щоб ініціювати розгляд поданого законопроекту, потрібно принаймні прийняти Закон України «Про нотаріат» в новій редакції, якого майже 10 років очікує нотаріальна спільнота України і який передбачає створення єдиного нотаріату, без розмежувань на державних та приватних нотаріусів.2. В пояснювальній записці до законопроекту є ряд хибних визначень, висновків, що призводять до помилкової його мотивації, а саме:- „загальна категорія осіб „нотаріуси” (сьогодні такої категорії не існує)- „плата приватному нотаріусу зараховується до його доходів” (приватний нотаріус не отримує доход, а його діяльність не є підприємницькою)3. Якщо автори законопроекту намагаються таким шляхом провести аналогію приватного нотаріату з державним нотаріатом, то:3.1. це крок назад у реформуванні нотаріату і, відповідно, крок вперед, у ліквідації інституту приватного нотаріату в Україні3.2. автоматично необхідно змінити існуючу редакцію статті Закону України „Про нотаріат” у частині відшкодування шкоди(не приватний нотаріус повинен відшкодовувати шкоду, а держава)3.3. держава повинна також взяти на себе фінансування певних витрат по утриманню робочих місць приватних нотаріусів, як і державних нотаріальних контор.4. Запропонована редакція статті 31 Закону України„Про нотаріат” покладає на приватного нотаріуса стягнення державного мита і залишає існуючу норму стягнення плати за домовленістю, але не нижче ставки державного мита (Указ Президента України). Таким чином, таке нововведення перш за все вдарить по кишенях громадян, що звертаються за отриманням нотаріальних послуг і, відповідно, позбавить більшість населення повноцінного правового захисту завдяки значному подорожчанню цих послуг.Завідувач кафедри нотаріатута державного будівництваюридичного факультету КУТЕП, нотаріус В.М. Черниш Старші викладачі кафедринотаріату та державногобудівництва юридичногофакультету КУТЕП, нотаріуси В.Д. СтепаненкоВ.А. Якименко"
Аватар користувача
Admin-Юкон
 
Повідомлення: 1311
З нами з: 29 січня 2007, 18:27
Дякував (ла): 42 раз.
Подякували: 1207 раз.

Номер повідомлення:#17


Повідомлення Admin-Юкон » 23 листопада 2006, 18:59

"Немного из истории нотариата царской России ХIX века (в продолжение обсуждения законопроекта)§ 89. Хотя нотариусы считаются состоящими в государственной службе, но жалованья от государства не получают. Их труд оплачивается особым сбором, который они взымают с обращающихся к ним лиц за всякое нотариальное действие… …ни один город не оказывает не только нотариусам, но и всему судебному ведомству ровно никакого содействия, а между тем все они получают посредством судебной власти более или менее значительные сумы неизвестно за что.Правда, некоторые находят оправдание бытия этого налога в том, что сравнивают деятельность нотариусов с деятельностью содержателей торговых и промышленных заведений, то есть с лавочниками, трактирщиками и тому подобное, но это оправдание не выдерживает критики уже по одному тому, что подобным сравнением страшно унижается одна из важнейших функций деятельности общественной власти……ни казна, ни нотариус не должны обогащаться вследствие какой-либо ошибки или неправильности частного или должносного лица, или стечения каких-либо обстоятельств.стр. стр. 91, 93, 95 Практического руководства для студентов и начинающих юристов. “Гражданское судопроизводство”. - Том II. Судопроизводство охранительное - Санкт - Петербург. 1901 год.Старший преподавателькафедры нотариата и государственного строительстваюридического факультета КУТЭП,нотариус Степаненко В.Д."
Аватар користувача
Admin-Юкон
 
Повідомлення: 1311
З нами з: 29 січня 2007, 18:27
Дякував (ла): 42 раз.
Подякували: 1207 раз.

Номер повідомлення:#18


Повідомлення Admin-Юкон » 24 листопада 2006, 21:12

"АСОЦІАЦІЯ ПРИВАТНИХ НОТАРІУСІВХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІвул. Ольмінського, 6, к. 11, м. Харків 61024 Українател.: (057) 714-27-89 тел./факс: 714-27-90Науково-практичний журнал«МАЛА ЕНЦИКЛОПЕДІЯ НОТАРІУСА»вул. Ольмінського, 7, м. Харків, 61024, Українател.: (057) 714-91-89, тел./факс: 714-08-12, e-mail: stride@online.kharkiv.com сайт: www.yurradnik.com.ua Вихідний № 26/1-08 Голові Верховної Ради Українивід 24.11.2006 року О. О. МорозуГолові Комітету Верховної Ради України з питань бюджетуВ. В. МакеєнкуГолові Комітету Верховної Ради України з питань правової політикиЄ. П. КушнарьовуКопії: Міністру юстиції України О. В. ЛавриновичуПрезиденту Української нотаріальної палатиЛ. М. ПавловійПрезидента Асоціації приватних нотаріусівХарківської областіВ. М. Марченка Головного редактора науково-практичного журналу„Мала енциклопедія нотаріуса”Г. І. Косенко ОБҐРУНТУВАННЯщодо неможливості прийняттяПроекту Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про нотаріат”та Декрету КМ України „Про державне мито”(щодо сплати державного мита приватними нотаріусами)”,внесеного народними депутатами України Алексєєвим І. В. та Бондиком В. А.У пояснювальній записці до вищевказаного проекту необхідно було б спочатку дати визначення саме поняттю „державне мито”, можливо тоді не виникало б стільки прикрих помилок. У багатьох підручниках та юридичних словниках на питання, що таке є державне мито, дається така відповідь: „Державне мито є платою, яка стягується за здійснення юридично значимих дій уповноваженими на це органами в інтересах юридичних та фізичних осіб та видачу їм відповідних документів, які мають правове значення.” (Податкове право. Навчальний посібник під ред. проф. Кучерявенка, 2003 р.).Головна особливість державного мита – його індивідуальна відплатність. З іншого боку, метою стягування державного мита є покриття витрат державного або іншого органу у зв’язку з його діяльністю.Приватні нотаріуси за своїм статусом є самозайнятими фізичними особами і не є тими органами, які спеціально уповноважені на стягнення державного мита. Приватні нотаріуси самостійно організують свою діяльність, утримують офіси, найманих працівників, несуть персональну відповідальність за якість вчинюваних нотаріальних дій, страхують професійну діяльність. Державні нотаріальні контори, які справляють державне мито, згідно зі ст. 20 Закону України „Про нотаріат” утримуються за рахунок державного бюджету і саме в цьому і проявляється мета стягування державного мита: покриття витрат державної нотаріальної контори у зв’язку з її діяльністю.Тому у разі стягнення державного мита приватним нотаріусом необхідно передбачити компенсування всієї витратної частини за рахунок отриманого приватним нотаріусом державного мита.Якщо ж приватним нотаріусом буде здійснюватися покриття витрат, пов’язаних із нотаріальною діяльністю за рахунок коштів із бюджету, то у витратній частині бюджету на відповідний фінансовий рік необхідно буде закласти певну суму коштів. То чи буде тоді досягнута мета законопроекту?Також у разі утримання за вчинення нотаріальних дій приватними нотаріусами державного мита на користь держави необхідно скасувати повну матеріальну відповідальність приватного нотаріуса, бо в цьому випадку вся відповідальність автоматично перекладається на державу (дивись аналогію з державним нотаріусом), а приватний нотаріус отримує кошти тільки за технічні послуги, так як Конституція України і діюче законодавство України забороняє оподатковувати два рази одну і ту саму дію, а в цьому випадку при отриманні державного мита і буде подвійним оподаткування.Погодитись з проектом неможливо ще й з наступних підстав:1. Справляння державного мита приватними нотаріусами призведе до занепаду інституту приватного нотаріату і поставить під сумнів його існування взагалі. Тобто приватні нотаріуси набудуть статусу державних з усіма відповідними наслідками, у тому числі необхідністю їхнього утримання за рахунок держави.Велика кількість приватних нотаріусів припинить свою діяльність – сьогодні усім відома вартість оренди приміщень, розмір комунальних платежів і т. ін.А це буде велика втрата висококваліфікованих спеціалістів і головне неможливість держави в короткий термін значно збільшити кількість державних нотаріусів з двох причин:а) відсутність фінансуванняб) відсутність кадрів.2. Закріплення в ч. 1 ст. 31 Закону України „Про нотаріат” положення про те, що приватні нотаріуси за вчинення нотаріальних дій справлятимуть державне мито, а також плату, розмір якої визначається за домовленістю між нотаріусом та громадянином або юридичною особою, призведе до збільшення розміру оплати за такі ж самі дії у приватних нотаріусів у порівнянні з державними нотаріальними конторами.Відповідно пройде повний відтік нотаріальних дій від приватних нотаріусів до державних, що спонукатиме з однієї сторони колапс державних контор, а з іншої різке закриття приватних нотаріусів.У разі прийняття цього законопроекту будуть спровоковані корупційні дії зі сторони клієнтів державного нотаріуса. Ви ж, як клієнт нотаріуса, не виявите особливого бажання стояти в черзі пару тижнів, попередньо записавшись десь біля другої ночі, коли документ вам буде потрібен сьогодні.Знову ж таки бюджет зазнає значних втрат, бо, як відомо, ця стаття доходів у нашій країні не оподатковується.3. Справляння державного мита приватними нотаріусами позбавить останніх можливості утримувати нотаріальні контори за рахунок вчинення нотаріальних дій. Джерелом утримання нотаріальних контор та найманих працівників буде лише консультаційна та технічна допомога клієнтам.Як наслідок велика кількість звільнення працівників приватних нотаріусів у зв’язку з неможливістю виплати зарплат, а сьогодні це в середньому 2 5 чоловік у кожного нотаріуса.4. Постраждають пенсіонери України, приватний нотаріус є найбільшим реальним платником відрахувань до Пенсійного фонду України, а у разі сплати держмита у приватного нотаріуса значно зменшиться база для нарахування збору до Пенсійного фонду.5. Виникнуть значні труднощі з розвитком іпотеки в Україні та взагалі з придбанням нерухомості у зв’язку або зі значним подорожчанням процедури оформлення, або з відсутністю кадрів у державному нотаріаті, а це, як наслідок, значне неодержання бюджетом податків від продажу нерухомості.6. Постраждають місцеві бюджети у зв’язку зі значним зменшенням реальних відрахувань з доходу фізичних осіб приватних нотаріусів, зверніть увагу дуже гарних відрахувань.7. Суттєво звузяться права громадянина України, у тому числі приватного нотаріуса, що забороняє ст. 22 Конституції Україні.8. Громадяни України втратять можливість оперативно, у вихідні та святкові дні або після 16 17 годин у будні, вчинити нотаріальну дію, бо потрібно буде спочатку звертатися до Ощадбанку щодо оплати держмита, а всім відомо їхній розклад та порядок роботи.Крім того, зросте непомірна витрата часу громадян на черги і з’являться додаткові витрати на банківське обслуговування.9. У ст. 6 пояснювальної записки до проекту одним із прогнозів соціально-економічних та інших наслідків його прийняття названо дотримання принципів соціальної рівності перед вимогами закону при отриманні доходів від підприємницької діяльності, але слід зауважити, що приватна нотаріальна діяльність не є підприємницькою. Приватні нотаріуси з утриманого доходу сплачують податок за загальною системою оподаткування, не маючи ніяких з цього приводу пільг. Якщо замість податку приватні нотаріуси будуть перераховувати до бюджету державне мито, то який із цього сенс?10. Поділ нотаріусів на державних та приватних обумовлений не характером їхніх обов’язків та правовим значенням вчинюваних ними дій, а особливістю внутрішньої організації ї фінансового забезпечення нотаріальної діяльності.Тому прийняття цього проекту це фактично „тиха революція” з ліквідації приватного нотаріату України.Увага! Джерело дійсного поповнення бюджету1. Нам зрозумілі намагання поповнення державного бюджету, але не ціною розвалу нотаріату. За останні роки він вже втратив дуже багато позицій, по яких державний бюджет також має втрати.Не посвідчуються в нотаріальних конторах і у приватних нотаріусів договори купівлі-продажу транспортних засобів, тому що ця тема стала прерогативою товарних бірж та органів ДАІ. Державне мито за реєстрацію договорів відчуження транспортних засобів не сплачується, а податок сплачується із суми договору 50 або 100 гривень. Не важко підрахувати, яку суму становить 13 %: 6,50 грн. або 13 грн., у той час коли при нотаріальному посвідченні ці суми нараховувались би із суми не нижче експертної оцінки транспортного засобу і відповідно 13 % (15 %) + податок з реального доходу приватного нотаріуса + відрахування до Пенсійного фонду України.2. Великих обертів набирає практика визнання третейськими судами права власності на нерухоме майно по так званих „домашніх угодах”, які прикривають договори купівлі-продажу, спадкування. За розгляд таких справ державне мито не утримується і податок не сплачується. За останній час кількість саме цих нотаріальних дій зменшується, а з 1 січня 2007 року, коли громадяни повинні будуть сплачувати ще й податок з продажу нерухомості, то вірогідно, що в нотаріальних конторах договори купівлі-продажу перестануть посвідчуватися взагалі і відповідно бюджет знов-таки нічого не отримає.3. Що стосується повноцінного наповнення статей доходів Державного бюджету, визначених Декретом КМ України „Про державне мито”, хотілося б звернути увагу на те, що розміри ставок державного мита, наприклад за посвідчення договорів застави, іпотечних договорів, з 0,1 % від суми договору зменшено до 0,01 % договорів оренди нерухомого майна з 1 % до 0,1 %.Сподіваємося, що наші зауваження будуть ретельно вивчені та прийняті до уваги при розгляді Проекту Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про нотаріат”, Декрету КМ України „Про державне мито” (щодо сплати державного мита приватними нотаріусами)” і Ви як народні обранці приймете вірне рішення та не надасте можливості зруйнувати таку важливу інституцію держави, як нотаріат України, а бюджет України, місцеві бюджети та Пенсійний фонд будуть продовжувати отримувати податки в повному обсязі.З повагою,Президент Асоціаціїприватних нотаріусівХарківської області Володимир МарченкоГоловний редакторнауково-практичного журналу „Мала енциклопедія нотаріуса” Ганна Косенко"
Аватар користувача
Admin-Юкон
 
Повідомлення: 1311
З нами з: 29 січня 2007, 18:27
Дякував (ла): 42 раз.
Подякували: 1207 раз.

Номер повідомлення:#20


Повідомлення V » 30 листопада 2006, 21:14

У страха очі великі.
V
 
Повідомлення: 4119
З нами з: 25 листопада 2005, 14:07
Дякував (ла): 0 раз.
Подякували: 1299 раз.


Повернутись в Загальний Форум

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів