Номер повідомлення:#1
Армани
» 10 липня 2008, 17:12
Одним із пріоритетів роботи Міністерства юстиції є реформування нотаріату (пріоритет 7). Міністерству необхідно докласти чимало зусиль для того, щоб законопроект щодо внесення змін до Закону України «Про нотаріат» був би схвалений парламентом в цілому. 19 червня 2008 року на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань правової політики прийнято рішення, яким рекомендовано парламенту вказаний законопроект прийняти за основу. У разі ухвалення урядового законопроекту Верховною Радою має відбутися покращення доступу громадян до нотаріальних послуг. Зазначеним законопроектом передбачається урівняти державних та приватних нотаріусів у повноваженнях щодо вчинення нотаріальних дій при існуючих формах нотаріату (державного та приватного), що надасть громадянам більш широкий доступ до нотаріальних послуг. Крім того, законопроектом посилюється контроль за діяльністю нотаріусів, їх відповідальність, зокрема, як підстава для анулювання свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю передбачається знищення з вини нотаріуса архіву чи окремих документів або втрата спеціальних бланків нотаріальних документів. Наступним кроком має бути завершення підготовки і забезпечення ухвалення проекту Закону «Про нотаріат» у новій редакції з метою створення єдиного нотаріату. Міністерство юстиції розробило концептуальні напрямки покращення нотаріального обслуговування населення у сільській місцевості та віддалених населених пунктах. Відповідний наказ підписано Міністром юстиції у червні цього року. Передбачається, що реалізація Концепції дасть змогу зняти навантаження з існуючих державних нотаріальних контор, ліквідувати черги громадян, які звертаються до нотаріальних контор, а також забезпечити доступність до нотаріальних послуг населення у сільській місцевості та у віддалених населених пунктах. Серед іншого, передбачається утворення за рахунок місцевих бюджетів нотаріальних контор, зокрема, у сільській місцевості та віддалених населених пунктах (селищах міського типу, селах, містах). Нотаріусів, які працюватимуть у таких нотаріальних конторах, пропонується забезпечити належною заробітною платою та відповідними пільгами – службовим житлом, площа якого буде достатньою для проживання як самого нотаріуса, так і членів його сім’ї, земельними ділянками, дотаціями тощо. Також буде вивчатися і поширюватись досвід роботи громадських приймалень по наданню безкоштовної правової допомоги з питань нотаріату. Продовжується робота щодо перегляду системи вартості нотаріальних послуг, зокрема, коли йдеться про їх доступність, знову ж таки, для малозабезпеченого населення, але це потребує законодавчого регулювання. З метою підвищення рівня захисту майнових прав та інтересів громадян та юридичних осіб, профілактики злочинів проти власності, посилення контролю за обігом спеціальних бланків нотаріальних документів, відповідальності нотаріусів за їх збереження та використання вдосконалено порядок постачання, зберігання, обліку та звітності витрачання спеціальних бланків нотаріальних документів. Протягом I півріччя 2008 року Міністерством юстиції на підставі рішень кваліфікаційних комісій нотаріату, утворених при головних управліннях юстиції, видано 289 свідоцтв про право на заняття нотаріальною діяльністю (I півріччя 2007 року - 129). Відбулося 1 засідання Комісії з розгляду питань щодо анулювання свідоцтв про право на заняття нотаріальною діяльністю, на яких розглянуто 3 (2) подання головних управлінь юстиції. З метою посилення контролю за діяльністю нотаріусів, їх відповідальності Держінформ’юстом внесено додаткові зміни до програмного забезпечення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів, які дозволяють вносити та перевіряти за даними реєстру інформацію про втрачені нотаріусами спеціальні бланки нотаріальних документів.
DE PUTA MADRE