Номер повідомлення:#28
Оля
» 07 жовтня 2009, 20:22
"ВСІМ ПОСТАМ!З приводу строку дії довіреності на представництво інтересів при транспортуванні транспортних засобів, знятих обліку, пояснюю «львівську позицію». Слідкуйте за думкою!Відповідно до ст. 237 ЦК України представництвом є правовідношення, в якому одна сторона (представник) зобов'язана або має право вчинити правочин від імені другої сторони, яку вона представляє. Представництво виникає на підставі договору, закону, акта органу юридичної особи та з інших підстав, встановлених актами цивільного законодавства. Відповідно до ч. 1 ст. 238 ЦК України представник може бути уповноважений на вчинення лише тих правочинів, право на вчинення яких має особа, яку він представляє. У ст. 244 ЦК України передбачено, що представництво, яке грунтується на договорі, може здійснюватися за довіреністю. Довіреністю є письмовий документ, що видається однією особою іншій особі для представництва перед третіми особами. Довіреність на вчинення правочину представником може бути надана особою, яку представляють (довірителем), безпосередньо третій особі. Відповідно до ст. 247 ЦК України строк довіреності встановлюється у довіреності. Якщо строк довіреності не встановлений, вона зберігає чинність до припинення її дії. Строк довіреності, виданої в порядку передоручення, не може перевищувати строку основної довіреності, на підставі якої вона видана. Відповідно до п. 146 Інструкції про вчинення нотаріальних дій нотаріуси посвідчують довіреності, складені від імені фізичної особи або юридичної особи, на ім'я однієї або кількох осіб з чітко визначеними юридичними діями, які належить учинити представникові. Довіреність та її скасування підлягають обов'язковій реєстрації в Єдиному реєстрі довіреностей, відповідно до вимог Положення про Єдиний реєстр довіреностей). ( Абзац 2 пункту 146 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 111/5 від 28.12.2006 )А у п. 147 Інструкції передбачено, що строк, на який може бути видана довіреність, визначається цивільним законодавством України. Відповідно до ПРАВИЛ державної реєстрації та обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів та мотоколясок, затв. постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388 на транспортні засоби, що доставляються своїм ходом до місця реєстрації з підприємств-виробників, авторемонтних підприємств, торгівельних організацій, з-за кордону, а також на зняті з обліку у зв'язку з вибуттям до іншої області, торгівельної організації видаються номерні знаки [qoute]Транзит[qoute] терміном на два місяці (п. 49). Продовження цього строку зазначеними Правилами не передбачено. Наказом МВС України № 335 від 10.04.2002р. (Зареєстровано в Міністерстві м. Київ юстиції України 4 червня 2002 р. за № 472/6760) «Про затвердження Інструкції про проведення державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них та здійснення перевірок реєстраційно-екзаменаційних підрозділів Державтоінспекції МВС України» затверджено Інструкцію з відповідною назвою. У п. 5.5 цієї Інструкції зазначено: При знятті ТЗ з обліку в зв'язку з його відчудженням у свідоцтві про реєстрацію ТЗ, книзі знятих з обліку ТЗ та реєстраційній картці робиться запис: [qoute]Знято з обліку для реалізації в межах України[qoute]. Крім того, на внутрішньому полі свідоцтва про реєстрацію ТЗ проставляються відмітки про вилучення (залишення) попередніх номерних знаків, зазначаються серія та цифри номерних знаків для разових поїздок, а також термін, протягом якого можуть використовуватись номерні знаки для разових поїздок (він не повинен перевищувати трьох місяців), який при необхідності може бути продовжено, про що свідчить підпис уповноваженої посадової особи та відтиск печатки РЕП ДАІ.На практиці нотаріуси, які посвідчують довіреності на строк, що перевищує 3 місяці, використовують саме це положення Інструкції. Молодці!Проте, не всі знають, що Інструкція МВС № 335 не діє. Рішення про державну реєстрацію Наказу скасовано на підставі Висновку Міністерства юстиції України № 2/60 від 14.01.2006 р. Не всі можуть знайти текст, тому навожу його повністю: ВИСНОВОК № 2/60про скасування рішення про державну реєстраціюнормативно-правового акта Міністерство внутрішніх справ України __________________________________________________ (найменування органу, що видав акт) Інструкція про проведення державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них та здійснення перевірок реєстраційно-екзаменаційних підрозділів Державтоінспекції МВС України, затверджена наказом МВС України від 10.04.2002 № 335 __________________________________________________________________ (найменування нормативно-правового акта, вид, дата та номер розпорядчого документа, яким він затверджений)04.06.2002 за № 472/6760 __________________________________________________________________ (дата реєстрації й номер за державним реєстром)Підстави для розгляду питання щодо скасування рішення про державну реєстрацію:Недотримання органом, що видав нормативно-правовий акт, вимог пункту 16 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, органів господарського управління та контролю, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.92 № 731 ( 731-92-п ) (зі змінами) (далі - Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів), згідно з яким у разі внесення змін, доповнень або визнання таким, що втратив чинність, акта законодавства, відповідно до якого прийнято нормативно-правовий акт, орган, що видав цей нормативно-правовий акт, зобов'язаний у місячний термін унести до нього відповідні зміни, доповнення або визнати його таким, що втратив чинність зміни і доповнення, унесені до нормативно-правового акта, а також рішення про втрату нормативно-правовим актом чинності, підлягають державній реєстрації в порядку, установленому цим Положенням.ВИСНОВОК:Інструкція про проведення державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них та здійснення перевірок реєстраційно-екзаменаційних підрозділів Державтоінспекції МВС України ( z0472-02 ) (далі - Інструкція) визначає процедуру приймання, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків, заповнення форм відповідної звітності реєстраційно-екзаменаційними підрозділами Державтоінспекції МВС України, а також порядок здійснення перевірок діяльності РЕП ДАІ ГУ МВС України в Автономній Республіці Крим, м. Києві та Київській області, УМВС України в областях та м. Севастополі.На сьогодні пункт 3.4 Інструкції ( z0472-02 ) суперечить чинному законодавству України, зокрема, абзацу сьомому пункту 1 статті 4 Закону України [qoute]Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування[qoute] ( 400/97-ВР ) (із змінами) пункт 7.17 Інструкції суперечить постанові Кабінету Міністрів України від 31.01.92 № 47 ( 47-92-п ) [qoute]Про затвердження зразків національних та міжнародного посвідчень водіїв і документів, необхідних для реєстрації транспортних засобів[qoute] (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30.11.2004 № 1615 ( 1615-2004-п ).Указ Президента України від 31.08.98 № 957 ( 957/98 ) [qoute]Про невідкладні заходи щодо погашення заборгованості з виплати пенсій[qoute], на який є посилання у пункті 3.4 Інструкції ( z0472-02 ), втратив чинність у зв'язку з прийняттям Закону України від 22.10.98 № 208-XIV ( 208-14 ) [qoute]Про внесення змін до Закону України [qoute]Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування[qoute].Разом з цим не виконана окрема постанова Апеляційного суду Івано-Франківської області від 15.04.2005 щодо внесення змін до пункту 9.9 Інструкції ( z0472-02 ).МВС України пропонувалося переглянути та привести у відповідність до вимог чинного законодавства України зазначену Інструкцію ( z0472-02 ) (листи Міністерства юстиції України від 11.07.2005 № 24-22-1682/2, від 24.10.2005 № 24-7/1631 та від 09.12.2005 № 24-7/1925), але за станом на 16.01.2006 нормативно-правового акта з цього питання до Мін'юсту України не надходило.На підставі викладеного та відповідно до підпункту [qoute]г[qoute] пункту 17 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів ( 731-92-п ), підпункту 4.4 пункту 4 Порядку скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів, занесених до державного реєстру, затвердженого наказом Мін'юсту України від 31.07.2000 № 32/5 ( z0458-00 ) (із змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31.07.2000 за № 458/4679, рішення про державну реєстрацію Інструкції про проведення державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них та здійснення перевірок реєстраційно-екзаменаційних підрозділів Державтоінспекції МВС України та наказу МВС України від 10.04.2002 № 335 ( z0472-02 ) [qoute]Про затвердження Інструкції про проведення державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них та здійснення перевірок реєстраційно-екзаменаційних підрозділів Державтоінспекції МВС України[qoute] скасувати.Виключено з державного реєстру нормативно-правових актів 02.03.2006.Головний спеціаліст Департаменту державної реєстрації нормативних актів С.А.ЯрмакДата складання висновку 30.01.2006Таким чином, на сьогоднішній день зазначена Інструкція МВС не діє, а тому слід керуватися лише ПРАВИЛАМИ державної реєстрації та обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів та мотоколясок, затв. постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388. Зазначені Правила не передбачають правових підстав для продовження строку дії транзитних номерів. Таким чином, власник транспортного засобу повинен протягом 2 місяців відчужити транспортний засіб, який знято з обліку, або після спливу цього строку зареєструвати його (поставити на облік). Його право відчужити транспортний засіб реалізується у встановленому порядку і цей порядок передбачає, протягом якого строку власник може реалізувати цей своє право. Цей строк становить 2 місяці. Звісно, що після спливу цього строку власник не втрачає право відчужити транспортний засіб, але повинен здійснити додаткові заходи адміністративного характеру (щодо реєстрації) для реалізації цього права.Виходячи із сутності відносин представництва, представник не може мати більше прав, аніж довіритель. Тому довіритель не може уповноважувати представника на здійснення тих прав, які йому не належать, або тих прав, які припинилися. Відтак, оскільки право власника відчужити транспортний засіб повинно бути реалізовано у двомісячний строк, саме на цей строк він може уповноважити іншу особу (представника) представляти його інтереси при укладенні договорів відчуження цього засобу.Відповідно до ст. 1003 ЦК України у договорі доручення або у виданій на підставі договору довіреності мають бути чітко визначені юридичні дії, які належить вчинити повіреному. Дії, які належить вчинити повіреному, мають бути правомірними, конкретними та здійсненними.Оскільки відчуження транспортного засобу після спливу строку дії транзитних номерів не відповідає п. 49 ПРАВИЛ державної реєстрації …, затв. постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388, то такі повноваження (дії) повіреного були б неправомірними. Відповідно до ст. 49 Закону України «Про нотаріат» нотаріус відмовляє у вчиненні нотаріальної дії, якщо, 1) вчинення такої дії суперечить законодавству України.Таким чином, довіреність, яка передбачає повноваження відчужити знятий з обліку транспортний засіб може бути видана лише строком на 2 місяці. Почитайте уважно. І робіть, як знаєте."