Додано: 15 грудня 2006, 03:00
"Завдяки нашим спільним зусилям зявились перші позитивні результати. Сьогодні 15.12.2006 р. було прийнято ВИСНОВОК Головного управлінняна проект Закону України «Про внесення змін до Закону України«Про нотаріат» та Декрету КМ України «Про державне мито»(щодо сплати державного мита приватними нотаріусами). Захистимо права нотаріуса разом!До реєстр. №2534 від 14.11. 2006 р. Н.д. України І.В.Алєксєєв, В.А. Бондик ВИСНОВОКна проект Закону України «Про внесення змін до Закону України«Про нотаріат» та Декрету КМ України «Про державне мито»(щодо сплати державного мита приватними нотаріусами)У законопроекті пропонується зобов’язати приватних нотаріусів за вчинення нотаріальних дій справляти не лише плату, а й державне мито. Головне управління з приводу внесеного проекту вважає доцільним висловити низку застережень.Проект не містить належного фінансово-економічного обґрунтування та оцінки можливих соціально-економічних, правових та інших наслідків застосування законодавчої пропозиції у разі прийняття закону, як того вимагають норми частин першої та третьої статті 86 Регламенту Верховної Ради України. Можна прогнозувати, що покладення на приватних нотаріусів обов’язків справляння крім плати ще й державного мита за вчинення нотаріальних дій на практиці призведе до значного підвищення вартості їх послуг. Це, у свою чергу, зумовить збільшення видатків юридичних та фізичних осіб на оплату послуг приватних нотаріусів та, ймовірно, призведе до збільшення навантаження на державні нотаріальні контори, які й так перевантажені. В кінцевому підсумку виникнуть додаткові труднощі у реалізації громадянами своїх майнових та інших прав. На наш погляд, та обставина, що державні нотаріуси за надання нотаріальних послуг справляють державне мито, а приватні нотаріуси – плату, зумовлена їх статусом. Так, якщо державні нотаріуси функціонують за рахунок коштів бюджету, то приватні нотаріуси за рахунок отриманої плати за надані послуги, оплачують свою працю, працю помічників, здійснюють відповідні відрахування до бюджетів у вигляді податків тощо.У даному випадку вважаємо необґрунтованою аргументацію авторів проекту, що “приватні нотаріуси, отримуючи плату за вчинення дій замість справляння державного мита, автоматично виключають всіх осіб, що користуються їх послугами, з кола платників державного мита, які прямо визначені Декретом, чим фактично порушують Декрет в частині засад справляння державного мита, встановлені ним, а також позбавляють бюджет гарантованих цим Декретом надходжень”. Проблему оплати нотаріальних послуг, незалежно від того, суб’єктом якої форми власності вони надаються, доцільно, на наш погляд, розглядати в контексті обов’язковості здійснення такої оплати отримувачами таких послуг та їх вартості. Власне на сьогодні усі без виключення отримувачі нотаріальних послуг таку оплату здійснюють. При цьому, з точки зору інтересів таких отримувачів, не має значення, в якій формі така оплата здійснюється – у формі державного мита чи плати. Введення додаткового платежу за нотаріальні послуги приватних нотаріусів у вигляді державного мита призведе до збільшення фінансового навантаження саме на отримувачів таких послуг та зниження конкурентоспроможності послуг приватних нотаріусів.Положення проекту, яким пропонується державне мито, що справляється приватними нотаріусами, зараховувати до Державного бюджету України, фактично створюють переваги державним нотаріусам, що, у свою чергу, може розглядатися як антиконкурентні дії органів влади (стаття 15 Закону України “Про захист економічної конкуренції”).З огляду на зазначене пропонуємо відхилити законопроект.Керівник Головного управління В.І. БОРДЕНЮК Вик: Н.Чечетова, В.Костюк С.Гудзинський"