Форум

Інформаційний ресурс

Чи можна відчужувати землю для садівництва...

Номер повідомлення:#1


Повідомлення **тато4ка** » 09 вересня 2009, 17:28

Будь ласка, підкажіть, чи можна продавати земельну ділянку, призначену для садівництва. З цим /[qoute]антикризовим/[qoute] законом... я у розпачі.
**тато4ка**
 

Номер повідомлення:#2


Повідомлення **тато4ка** » 09 вересня 2009, 17:28

0
**тато4ка**
 

Номер повідомлення:#3


Повідомлення Cuba » 09 вересня 2009, 17:33

можна. Передбачити заборону-це ще не заборонити. Вже тема обговорювалась-дівіться на пошуку
Cuba
 
Повідомлення: 5999
З нами з: 11 червня 2009, 01:30
Дякував (ла): 2578 раз.
Подякували: 13326 раз.

Номер повідомлення:#4


Повідомлення Оленка Справедлива » 09 вересня 2009, 17:42

Можна, доки до Вас не прийде дуже розумний адвокат.
В каждом маленьком ребёнке и в мальчишке и в девчонке, есть по 200 грамм какашек или даже полкило.
А вот в дяде, или в тёте, там уже какашек больше, и бывает так, что вовсе, целый дяденька говно! :)
Аватар користувача
Оленка Справедлива
 
Повідомлення: 5063
З нами з: 06 листопада 2007, 22:59
Дякував (ла): 1903 раз.
Подякували: 2115 раз.

Номер повідомлення:#5


Повідомлення **тато4ка** » 09 вересня 2009, 17:56

дуже дякую всім. не хотілося б мати неприємності, у [qoute]вигляді[qoute] адвоката.
**тато4ка**
 

Номер повідомлення:#6


Повідомлення Viktor-D » 09 вересня 2009, 19:47

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ІЗ ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ21.04.2009 № 14-11-7/4302Державний комітет України із земельних ресурсів розглянув лист Головного управління Державного комітету України із земельних ресурсів у м. Севастополі щодо надання роз'яснень стосовно продажу земель сільськогосподарського призначення та повідомляє.Підпункт 2 пункту 2 розділу І Закону України „Про внесения змін до деяких законів України щодо запобігання негативним наслідкам впливу світової фінансової кризи на розвиток агропромислового комплексу[qoute] від 04.02.2009 передбачає доповнити розділ III „Прикінцеві положення[qoute] Закону України „Про першочергові заходи щодо запобігання негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України[qoute] від 31.10.2008 пунктом 12 такого змісту: [qoute]Передбачити заборону на продаж земель сільськогосподарського призначення до 1 січня 2010 року[qoute].Відповідно до пункту 1 розділу II Закону України „Про внесения змін до деяких законів України щодо запобігання негативним наслідкам впливу СВІТОВОЇ фінансової кризи на розвиток агропромислового комплексу[qoute], цей Закон набирає чинності з дня його опублікування (Закон опублікований в газеті „Урядовий кур'єр[qoute] 17.03.2009, № 47).Разом з тим, відповідно до частини першої статті 3 Земельного кодексу України, земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.Таким чином, враховуючи вищевикладене, Закон України „Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання негативним наслідкам не є спеціальним нормативно-правовим актом відносно регулювання земельних відносин. Норма підпункту 2 пункту 2 розділу І Закону щодо заборони на продаж земель сільськогосподарського призначення до 1 січня 2010 року почне діяти лише у випадку внесення відповідних змін до Земельного кодексу України. Заступник Голови В. І. Петру к
Viktor-D
 

Номер повідомлення:#7


Повідомлення chudik » 10 вересня 2009, 15:31

щодо заборони на продаж земель сільськогосподарського призначення я только [qoute]ДАРЮ[qoute])))
chudik
 

Номер повідомлення:#8


Повідомлення Прохффесор Ёпрст » 19 жовтня 2009, 10:16

В этом контексте коллеги обратите внимание выдержку из заключения Главного научно-экспертного управления ВР касательно ЗУ от 04.02.2009 г. №922-IV:[QUOTE] [qoute]Управління вважає слушним зауваження Президента України щодо виключення норми, якою встановлюється заборона на продаж земель сільськогосподарського призначення до 1 січня 2010 року (абзац 8 пункту 1 Пропозицій). Прийняття такої норми матиме своїм наслідком правову колізію, яка полягатиме в існуванні двох взаємовиключних норм, одна з яких передбачатиме заборону на продаж земель сільськогосподарського призначення до 1 січня 2010 року, друга – передбачатиме дію такої заборони до набрання чинності законами України про державний земельний кадастр та про ринок земель, як визначено пунктом 15 розділу Х Земельного кодексу України, що цілком може мати місце до 1 січня 2010 року. При цьому відповідні зміни до Земельного кодексу України Законом не внесені[qoute].[/QUOTE]Также обратите внимание на предложения Президента Украины касательно ЗУ от 04.02.2009 г. №922-IV: [QUOTE] [qoute]Не може бути підтримана і зміна, передбачена абзацом двадцятим пункту 2 статті 2 розділу I Закону, якою пропонується встановити заборону на продаж земель сільськогосподарського призначення до 1 січня 2010 року. Це не узгоджується з вимогами Земельного кодексу України, якими запроваджено мораторій на відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення на період до набрання чинності законами України про державний земельний кадастр та про ринок земель (пункт 15 розділу X [qoute]Перехідні положення[qoute] Кодексу). При цьому Законом, що надійшов на підпис, доручення Кабінету Міністрів України щодо узгодження зазначених норм законодавчих актів не передбачено. Відтак, у разі набрання чинності пропонованою зміною в законодавстві України існуватимуть дві норми, які визначатимуть різні терміни дії заборони на продаж земель сільськогосподарського призначення, з чим також не можна погодитися. Крім того, запроваджувана Законом, що розглядається, заборона на продаж земель сільськогосподарського призначення охоплює більш широке коло суспільних відносин, ніж мораторій на відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, передбачений Земельним кодексом України. Запровадження такої заборони є не чим іншим, як звуженням обсягу існуючого права громадян розпоряджатися своєю власністю, проголошеного частиною першою статті 41 Конституції України, а отже, не відповідає частині третій статті 22, частині другій статті 64 Основного Закону держави, за якими при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав, конституційні права людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України, встановлення окремих обмежень прав, зокрема прав, проголошених статтею 41 Конституції України, допускається в умовах воєнного або надзвичайного стану[qoute]. [/QUOTE]Однако, несмотря на замечания и предложения ЗУ от 04.02.2009 г. №922-IV был принят в том виде, в котором он существует сегодня. Я отнюдь не утверждаю, что положения (п.12) закона правильны и корректны. Более того, я считаю что п. 12 закона сформулирован не совсем верно, но при этом, когда закон принимался, имелось в виду именно установление запрета на продажу всех земельных участков, которые относятся к категории земель с целевым назначением – [B]земли сельскохозяйственного назначения[/B].Вместе с тем я рекомендовал бы воздержаться от удостоверения договоров купли-продажи земельных участков сельскохозяйственного назначения.Что касается писем Госкомзема то они, как всем известно, не имеют нормативного характера и носят лишь информационную функцию.
Прохффесор Ёпрст
 

Номер повідомлення:#9


Повідомлення notDen » 29 жовтня 2009, 15:21

Чи можна робити відчуження земельної дялянки для ведення садівництва громадянином Російської Федерації, який приватизував цю земельну ділянку будучи громадянином України (з часу зміни громадянства сплинуло більше одного року)?
«Ветер яростно плюнул в лицо, тому, кто плевал на ветер» В.І. Герасименко (мій дід)
Аватар користувача
notDen
 
Повідомлення: 1811
З нами з: 20 лютого 2009, 22:44
Дякував (ла): 845 раз.
Подякували: 2277 раз.

Номер повідомлення:#10


Повідомлення Marysia. » 29 жовтня 2009, 15:49

можна, -закон [B]обязывает[/B] его это сделать в течении года.
Никогда не говори "никогда"!
Аватар користувача
Marysia.
 
Повідомлення: 15207
З нами з: 20 вересня 2007, 19:32
Дякував (ла): 55736 раз.
Подякували: 26655 раз.

Номер повідомлення:#11


Повідомлення notDen » 29 жовтня 2009, 15:58

mary в течении года..., а поистечению года....?А який податок? 30%?
«Ветер яростно плюнул в лицо, тому, кто плевал на ветер» В.І. Герасименко (мій дід)
Аватар користувача
notDen
 
Повідомлення: 1811
З нами з: 20 лютого 2009, 22:44
Дякував (ла): 845 раз.
Подякували: 2277 раз.

Номер повідомлення:#12


Повідомлення Viktor-D » 29 жовтня 2009, 16:15

К сожалению ЗК не урегулирована эта ситуация. На сайте УНП есть письмо МЮ, которое нисколько не проясняет этот вопрос. Годичный срок установлен только для иностранцев и лиц без гражданства, унаследовавшим в таком статусе сельхоз. земли.
Viktor-D
 

Номер повідомлення:#13


Повідомлення Marysia. » 29 жовтня 2009, 16:26

налог 30% . Но если он возьмет в налоговой справку о том, что он резидент в данном случае (кстати об этом говорит его идентификационный номер по моему личному убеждению) а он в свою очередь их убедит что у него есть корни, то вступает в силу правила о том, что один раз в году все и резиденты и нерезиденты могут продать недвижимость одинаково.но у меня еще одна штука есть:ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИЛ И С Т22.04.2008 N 3823/Ж/17-0714Щодо оподаткування доходу від відчуженняземельної ділянки, призначеноїдля ведення садівництва(Витяг)<...> Оподаткування доходів фізичних осіб регулюється ЗакономУкраїни від 22.05.2003 р. N 889-IV ( 889-15 ) [qoute]Про податок здоходів фізичних осіб[qoute] (далі - Закон N 889), який набрав чинностіз 01.01.2004 р.Пунктом 4.3 статті 4 Закону N 889 ( 889-15 ) установленоперелік пільг платникам податку з доходів фізичних осіб у виглядіне включення до об'єкта оподаткування окремих видів доходів(незалежно від розміру одержаного доходу).Підпунктом 4.3.18 пункту 4.3 статті 4 Закону N 889 ( 889-15 )установлено, що до складу загального місячного або річногооподатковуваного доходу платника податку не включаються (непідлягають відображенню в його річній податковій декларації),зокрема, сума доходу, отриманого платником податку внаслідоквідчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення,земельних часток (паїв), майнових паїв, безпосередньо отриманихним у власність у процесі приватизації згідно з нормами земельногозаконодавства.Згідно з пунктом 3 статті 22 Земельного кодексу України від25.10.2001 р. N 2768-III ( 2768-14 ) (далі - Земельний кодекс)землі сільськогосподарського призначення передаються у власністьта надаються у користування громадянам України, зокрема, длясадівництва.При цьому громадяни України із земель державної і комунальноївласності мають право набувати безоплатно у власність або наумовах оренди земельні ділянки для ведення індивідуального абоколективного садівництва (пункт 1 статті 35 Земельного кодексу)( 2768-14 ).Пунктом 5 вищевказаної статті Земельного кодексу ( 2768-14 )встановлено, що приватизація земельної ділянки громадянином -членом садівницького товариства здійснюється без згоди на те іншихчленів цього товариства.Статтею 116 Земельного кодексу ( 2768-14 ), зокрема,визначено, що громадяни набувають права власності на земельніділянки із земель державної або комунальної власності за рішенняморганів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування вмежах їх повноважень, визначених цим Кодексом.Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадянпровадиться у разі (пункт 3 вищевказаної статті):а) приватизації земельних ділянок, які перебувають укористуванні громадянб) одержання земельних ділянок унаслідок приватизаціїдержавних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установта організаційв) одержання земельних ділянок із земель державної ікомунальної власності в межах норм безоплатної приватизації,визначених цим Кодексом ( 2768-14 ).Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян умежах норм, визначених Земельним кодексом ( 2768-14 ), провадитьсяодин раз по кожному виду використання (пункт 4 статті 116Земельного кодексу).Порядок безоплатної приватизації земельних ділянокгромадянами визначено статтею 118 Земельного кодексу України( 2768-14 ), пунктами 6 та 7 якої встановлено, що громадяни,зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянкиіз земель державної або комунальної власності для веденнясадівництва у межах норм безоплатної приватизації, подають заявудо відповідної районної, Київської чи Севастопольської міськоїдержавної адміністрації або сільської, селищної, міської ради замісцезнаходженням земельної ділянки, яка розглядає заяву і в разізгоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл нарозробку проекту її відведення.Статтею 121 Земельного кодексу ( 2768-14 ) встановлено нормибезоплатної передачі земельних ділянок громадянам із земельдержавної або комунальної власності. А саме, громадяни Українимають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земельдержавної або комунальної власності для ведення садівництва врозмірі не більше 0,12 гектара.Відповідно до пункту 1 статті 125 Земельного кодексу( 2768-14 ) право власності на земельну ділянку виникає післяодержання її власником документа, що посвідчує право власності наземельну ділянку, та його державної реєстрації. Таким документом єдержавний акт на право власності на земельну ділянку (пункт 1статті 126 Земельного кодексу).Враховуючи наведене, до складу загального місячного аборічного оподатковуваного доходу платника податку не включаєтьсясума доходу, отриманого платником податку внаслідок відчуженняземельних ділянок сільськогосподарського призначення (зурахуванням норм статті 121 Земельного кодексу) ( 2768-14 ), утому числі для ведення садівництва, що безпосередньо отримані ниму власність у процесі приватизації із земель державної абокомунальної власності (за умови дотримання вимог статей 35, 116,118 Земельного кодексу), права власності на які посвідченодержавними актами, зареєстрованими відповідно до чинногозаконодавства.Одночасно повідомляємо, що згідно із підпунктом 11.2.2 пункту11.2 статті 11 Закону N 889 ( 889-15 ) дохід, отриманий платникомподатку від продажу протягом звітного податкового року об'єктанерухомості, в тому числі земельної ділянки, іншого, ніж зазначеніу підпунктах 4.3.18 пункту 4.3 статті 4 та 11.1.1 пункту 11.1статті 11 Закону N 889, підлягає оподаткуванню за ставкою,визначеною пунктом 7.2 статті 7 цього Закону.Заступник голови С.Лекарь
Никогда не говори "никогда"!
Аватар користувача
Marysia.
 
Повідомлення: 15207
З нами з: 20 вересня 2007, 19:32
Дякував (ла): 55736 раз.
Подякували: 26655 раз.

Номер повідомлення:#14


Повідомлення Marysia. » 29 жовтня 2009, 16:33

ловите,читайте, вивчайте, мнения разные :Оподаткування доходів іноземців (нерезидентів)Конституцією України (ст. 26) визначено, що іноземціта особи без громадянства користуються тимисамими правами і свободами, а також обов'язками,що й громадяни України, якщо вони перебуваютьв Україні на законних підставах. У всіх інших випадках фізична особа —іноземець розглядається з метою оподаткуванняодержаних нею доходів як нерезидент (п. 9.11 ст. 9 Закону № 889-IV).П ерш за все слід визначитися, хто з метою оподаткування вважа¬ ється нерезидентом. Згідно із Законом № 889-IV фізична особа — нерезидент — це фізична особа, яка не є резидентом України. Ціл¬ ком чітке і логічне визначення.А щодо визначення терміна «резидент», то у пп. 1.20.1 п. 1.20 ст. 1 Закону № 889-IV застосовано такий багатоваріантний підхід, що не допомагає зробити правильне визначення, а заплутує як платників, так і податківців. Хоча наведені в цьому підпункті Закону № 889-IV ознаки резидентства в основному відповідають міжнародним нор¬ мам, закріпленим у міждержавних договорах про уникнення подвій¬ного оподаткування, але який же з наведених варіантів повинен ма¬ти пріоритет чи всі ці критерії мають виконуватися одночасно — не ясно. Оскільки в Законі № 889-IV немає чіткої вказівки на те, що для визначення резидента всі перелічені критерії мають виконуватись од¬ночасно, то достатнім для визнання фізичної особи податковим рези¬дентом України є додержання однієї з наведених умов:фізична особа має місце проживання в Україніякщо фізична особа має місце проживання також в іноземній дер¬ жаві, вона вважається резидентом, якщо така особа має місце по¬стійного проживання в Україні (для нерезидентів слід вважати, що та¬кий іноземець одержав посвідку на постійне проживання в Україні)якщо особа має місце постійного проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо має більш тісні особисті чи економічні зв'язки (центр життєвих інтересів) в Україні. Достат¬ньою (але не виключною) умовою визначення місця знаходження центру життєвих інтересів фізичної особи є місце постійного прожи¬вання членів її сім'ї або її реєстрації як суб'єкта підприємницької ді¬яльностіу разі якщо державу, в якій фізична особа має центр життєвих інте¬ресів, не можна визначити або якщо фізична особа не має місця по¬стійного проживання у жодній з держав, вона вважається резиден¬том, якщо перебуває в Україні не менше 183 днів (включаючи день приїзду та від'їзду) протягом періоду або періодів податкового рокуякщо неможливо визначити резидентський статус фізичної особи, використовуючи попередні положення цього підпункту, фізична осо¬ ба вважається резидентом, якщо вона є громадянином Україниякщо фізична особа є особою без громадянства і на неї не поши¬рюються вищезазначені умови, то її статус визначається згідно з нор¬мами міжнародного права.Достатньою підставою для визнання особи резидентом є самостій¬не визначення нею основного місця проживання на території України в порядку, встановленому Законом № 889-IV, або її реєстрація як са мозайнятої особи. Проте поря¬ док самостійного визначення особою основного місця прожи¬вання на території України цим Законом не встановлено, і взага¬лі, це не є питанням зазначеного Закону.Отже, оскільки наведених у Законі № 889-IV умов для визна¬чення резидентського статусу іноземцем занадто багато, а це питання є досить важливим як для економіки, так і в цілому для державної безпеки України, то його необхідно вирішувати із за¬стосуванням усього комплексу законодавчих і нормативно-пра¬вових актів України, які тим чи ін¬шим чином регламентують пра¬вовідносини з іноземцями.Тобто іноземець (нерезидент) може бути визнаний податковим резидентом України у таких ви¬падках:при оформленні дозволу на працевлаштування в Україні у порядку, встановленому поста¬новою № 2028, він обов'язково має подати до податкового орга¬ну заяву про самостійне визна¬чення резидентського статусу, а податковий орган повинен пові¬домити працедавця такого іно¬земця про це визначення (наказ №581)іноземець (нерезидент), який перебуває в Україні на легаль¬них підставах (має посвідку на тимчасове перебування в Україні або відповідну відмітку в паспор¬ті тощо) і бажає займатися на те¬риторії України незалежною ді¬яльністю (згідно з термінологією міждержавних договорів про уникнення подвійного оподатку¬вання — наданням незалежних послуг), для одержання статусу податкового резидента і оподат¬кування своїх доходів від провад¬ження такої діяльності за прави¬лами та ставками Закону № 889-IV повинен також самостійно ви¬ значити свій резидентський ста-тус згідно з наказом № 581. При цьому він має довести підстави для його одержання наявністю в нього хоча б однієї обставини з перелічених у пп. 1.20.1 п. 1.20 ст. 1 Закону № 889-IV. Без пред'¬явлення Повідомлення за фор¬мою, встановленою наказом № 581, будь-який податковий агент повинен утримувати у та¬кого іноземця податок за став¬кою, визначеною п. 7.3 ст. 7 За¬кону № 889-IVфізична особа — нерезидент автоматично набуває статусу по¬даткового резидента України при його державній реєстрації як самозайнятої особи, зокрема як суб'єкта підприємницької діяль¬ності згідно із Законом № 755-IV.Законодавчим актом, який ви¬значає правовий статус, закріп¬ лює основні права, свободи та обов'язки іноземців і осіб без громадянства, які проживають або тимчасово перебувають в Україні, і встановлює порядок вирішення питань, пов'язаних з їх в'їздом і виїздом з України, є Закон № 3929-ХІІ. Відповідно до ст. 7 цього Закону іноземці, які займаються в Україні підприєм¬ницькою діяльністю, мають такі самі права й обов'язки, що і гро¬мадяни України, якщо інше не випливає з Конституції України та законів України.Щодо одержання та застосу¬вання іноземцями (нерезидента¬ми) ідентифікаційних номерів, то відповідно до Закону № 320/94-ВР ідентифікаційний номер з Дер¬жавного реєстру фізичних осіб — платників податків є обов'язко¬вим для використання підпри¬ємствами, установами, органі¬заціями всіх форм власності, включаючи установи Нацбанку України, комерційні банки та ін¬ші фінансово-кредитні установи в разі:виплати доходів, з яких утри¬муються податки та інші обов'яз-кові платежі згідно з чинним за¬ конодавством Україниукладання цивільно-правових угод, предметом яких є об'єкти оподаткування та щодо яких ви¬никають обов'язки сплати плате¬жіввідкриття рахунків в установах банків.Таким чином, нерезидент, який прибув на територію України з намірами одержання доходу чи відкриття рахунків в установах банків, повинен одержати іден¬тифікаційний номер з Державно¬го реєстру. Такий самий обо¬в'язок є в нього і в разі, коли він має об'єкти оподаткування, пе¬редбачені чинним законодав¬ством (міжнародним або Укра¬їни), і зобов'язаний сплачувати податки та інші обов'язкові пла¬тежі щодо них.Згідно зі ст. 5 Закону № 320/94-ВР реєстрація фізич¬них осіб — платників податків та інших обов'язкових платежів проводиться органами держав¬ної податкової служби за міс¬цем постійного проживання гро¬мадянина, а для осіб, які не ма¬ють постійного місця проживан¬ня в Україні, — за місцем отри¬мання доходів або за місцезна¬ходженням іншого об'єкта опо¬даткування.Підставою для такої реєстрації є облікова картка фізичної особи — платника податків за формою № 1 ДФ, яка повинна бути підпи¬сана платником податку, тобто нерезидентом.На виконання Закону № 320/94-ВР розроблено Поло¬ження № 43, пп. 2.4 п. 2 якого визначено, що видача картки іноземним громадянам здій¬снюється після виконання вимог Правил в'їзду іноземців в Укра¬їну, їх виїзду з України і транзит¬ного проїзду через її територію, затверджених постановою № 1074.Згідно з пп. 2.5 п. 2 Положення № 43 іноземні громадяни реєс¬труються і одержують картку в державних податкових адмініс¬траціях в АР Крим, областях, міс¬тах Києві та Севастополі при пред'явленні паспорта. Тобто іноземцю для одержання іденти¬фікаційного номера слід зверта¬тись до обласних податкових ор¬ганів, а не до податкових інспек¬цій у районах.Пункт 3.2 ст. З Закону № 320/94-ВР визначає, що об'¬єктом оподаткування у нерези¬дента є лише доходи з джере¬лом походження з України: за¬гальний місячний оподаткову¬ваний дохід загальний річний оподатковуваний дохід доходи, що підлягають кінцевому опо¬даткуванню.Пункт 9.11 ст. 9 Закону № 889-IV є спеціальним розді¬лом, який регулює оподаткуван ня доходів нерезидентів. Згідно з цим пунктом доходи з джере¬ лом їх походження з України, що нараховуються (виплачують¬ся, надаються) на користь нере¬зидентів, підлягають оподатку¬ванню за правилами, встанов¬ леними для резидентів, з ураху¬ванням особливостей, визна¬ чених окремими нормами цього Закону. На цю норму слід звер¬нути особливу увагу, оскільки вищезазначені особливості окремих норм цього Закону що¬до нерезидентів включають і ставки оподаткування, спеці¬ально встановлені для оподат¬кування доходів нерезидентів. Тобто поняття «порядок оподат¬кування» і «ставки оподатку¬ вання» не є тотожними.У таблиці подано види доходів іноземців (нерезидентів) та став¬ки податку, які застосовуються до них.Вид доходу Ставка податку Правова норма3 01.012007 р. Заробітна плата 15% Пункт 7.1 ст. 7 Закону&#185 889-IVДоходи нерезидентів з джерелом їх поход- 15% Те самеження з України, прирівняні в цілях оподат- кування до заробітної плати, а саме нере- зидентів, які: працюють на об'єктах, розташованих на тери- 15% -II-торії України, у тому числі в представництвах нерезидентів — юридичних осіб, незалежно від джерел виплати таких доходів є членами керівних органів резидента — 15% -II-юридичної особи чи фізичної особи — суб'єкта підприємницької діяльності або їх представництв за кордоном та отримують заробітну плату, інші виплати й винагороди за рахунок такого резидента є суб'єктами підприємницької діяльності 15% -II-або здійснюють незалежну професійну або встановлена Розділ четвертий Де-діяльність на території України, незалежно ставка єдиного крету Кабінету Міністріввід джерел виплати таких доходів чи фіксованого України №13-92,податку Указ №727/98Доходи у вигляді: Підпункт 9.11.3п. 9.11 ст. 9 Закону&#185 889-IVпроцентів 5% (до 2010 р. Пункт 7.2 ст. 7 Законуне оподатковуються) &#185 889-IVдивідендів та роялті 15% Пункт 7.1 ст. 7Закону № 889-IVІнші доходи, в т. ч. одержані від продажу 30% Пункт 7.3 ст. 7нерухомого або рухомого майна, Закону № 889-IVотримання подарунка та/або спадщини, цивільно-правових договорів, оренди, виграшів, інвестиційних доходів тощо При цьому якщо доходи ви¬ плачуються нерезиденту рези¬дентом — фізичною або юри¬дичною особою, то такий рези¬дент вважається податковим агентом такого нерезидента стосовно таких доходів. При укладанні з нерезидентом догово¬ру, умови якого передбачають от¬римання таким нерезидентом до¬ходу з джерелом його походження з України, резидент зобов'язаний зазначити в такому договорі став¬ку податку, яка застосовувати¬меться до таких доходів.У разі укладання цивільно- правових договорів (контрактів) з нерезидентами не дозволя¬ється внесення до них податко¬вих застережень, згідно з яки¬ми особи, що виплачують дохо¬ди, беруть на себе зобов'язання щодо сплати податків (п. 21.2 ст. 21 Закону № 889-IV).Щодо застосування до дохо¬дів нерезидентів податкової со¬ ціальної пільги та податкового кредиту, то, як і у резидентів, ці пільги можуть застосовуватися виключно до доходів, одержа¬них у вигляді заробітної плати (у розумінні Закону № 889-IV).Згідно зі ст. 21 зазначеного Закону якщо міжнародним до¬говором, згоду на обов'язко¬вість якого надано Верховною Радою України, встановлено ін¬ші правила, ніж передбачені цим Законом, застосовуються норми такого міжнародного до¬говору стосовно суб'єктів, які підпадають під його дію.Обов'язковою умовою засто¬ сування положень таких дого¬ворів є виконання вимог поста¬нови № 470, зокрема щодо по¬дання нерезидентом особі, яка виплачує йому доходи, довідки про його резидентський статус в іноземній державі.Розглянемо порядок застосу¬ вання міжнародних договорів на прикладах.Виплата дивідендів нерезиденту — фізичній особі (Польща)Згідно зі ст. 10 Конвенції між Урядом України і Урядом Рес¬публіки Польща про уникнення подвійного оподаткування до¬ходів і майна та попередження податкових ухилень, яка набу¬ла чинності з 11.03.94 p., диві¬денди, що сплачуються компа¬нією, яка є резидентом Договір¬ної Держави, резиденту другої Договірної Держави, можуть оподатковуватись у цій другій Державі, зокрема для фізичних осіб, за ставкою 15%.Тобто громадянин Польщі може надати податковому агенту, який виплачує диві¬денди, довідку згідно з фор¬мою, передбаченою постано¬вою № 470, та не сплачувати податок в Україні. Без надан¬ня такої довідки податковий агент повинен утримати в нього 15% податку з доходів фізичних осіб. У будь-якому випадку про виплачену суму дивідендів і про утримання по¬датку податковий агент пови¬нен повідомити податковий ор¬ган у розрахунку за ф. № 1 ДФ за ознакою доходу 12.Виплата доходу нерезиденту на підставі цивільно-правового договоруЗгідно з типовими визначен¬ нями, наведеними в міжнарод¬них договорах про уникнення подвійного оподаткування, ро¬ боти, які виконуються за ци¬вільно-правовими договора¬ми, належать, як правило, до незалежних особистих по¬слуг, і при наданні податко¬вому агенту, який виплачує дохід, довідки згідно з фор¬мою, передбаченою постано¬вою № 470, податок з доходуутримуватися не повинен.Водночас дохід нерезидента підлягає оподаткуванню в Україні податковим агентом за ставкою податку, визначе¬ною п. 7.3 ст. 7 Закону № 889-IV (30%), під час його нараху¬вання з відповідним повідом¬ленням про це податкового ор¬гану за ф. № 1ДФ за ознакою доходу 1.Оренда нерухомого майна, що належить нерезиденту і перебуває на території УкраїниПравила оподаткування дохо¬дів, одержаних від здавання не¬ рухомості в оренду, встановле¬но п. 9.1 ст. 9 Закону № 889-IV, згідно з пп. 9.1.3 якого надання в оренду нерухомості, що нале¬жить фізичній особі — нерези¬денту, здійснюється виключно через засноване ним постійне представництво на території України або юридичну особу — резидента (уповноважену осо¬бу), що виконує представницькі функції відносно такого нере¬зидента на підставі письмового договору, а якщо нерезидент є фізичною особою, — виступає також його податковим аген¬том відносно таких доходів. По¬датковий агент повинен утри¬мувати 30% виплачуваної орендної плати та відображати цю інформацію в податковому розрахунку за ф. № 1 ДФ за ознакою доходу 08.Нерезидент, який порушує норми цього пункту, вважаєть¬ся таким, що ухиляється від оподаткування.Оплата праці директора підприємства з іноземними інвестиціями, якщо директор є нерезидентом (Російська Федерація)Статті 15 та 16 Угоди між Уря¬дом України та Урядом Росій-ської Федерації про уникнення подвійного оподаткування до¬ходів і майна та попередження ухилень від сплати податків, ратифікованої Верховною Ра¬дою України 06.10.95 p., дає можливість утримання податку або в Росії, або в Україні — все залежатиме від того, як прий¬нято на роботу директора (умови роботи за трудовою угодою чи за контрактом з одержанням заробітної плати розглянуто вище).Якщо йому виплачується ди¬ректорський гонорар (ст. 16 Угоди), то наявність довідки згідно з постановою № 470 є підставою для неутримання з нього податковим агентом по¬датку з доходу. В обох випад¬ках виплачений директору до¬хід має відображатися податко¬вим агентом у податковому розрахунку за ф. № 1 ДФ за ознакою доходу 01.Щодо спадщини, яка буде прийнята нерезидентом на території України від резидента у 2007 p., то, як вже зазнача¬лось, доходи нерезидентів під¬лягають оподаткуванню за правилами, встановленими для резидентів, з урахуванням особливостей, визначених окремими нормами Закону № 889-IV, зокрема із застосу¬ванням до їхніх доходів, отри¬маних внаслідок прийняття спадщини, спеціальної ставки, визначеної п. 7.3 ст. 7 Закону № 889-IV.Таким чином, оскільки у ст. 13 Закону № 889-IV вста¬новлено ставки оподаткування зазначених доходів, зокрема 0%, 5% та 15%, то слід вважа¬ти, що ці ставки встановлено для доходів резидентів. Водно¬час до вартості будь-яких об'єк¬тів спадщини, одержаних нере¬зидентами в Україні від рези¬дентів, а також незалежно від їх ступеня споріднення зі спад¬ кодавцем і того, чи є вони інва¬лідами І групи або дітьми-сиро¬тами, застосовуватиметься ставка 30%.Згідно з нормами ст. 13 Зако¬ну № 889-IV відповідальними за сплату (перерахування) по¬датку до бюджету є спадкоємці, які отримали спадщину, в т. ч. фізичні особи — нерезиденти, зобов'язані включити її вар¬тість (суму) до складу загаль¬ного річного оподатковуваного доходу і подати до податкового органу за місцем одержання доходу (розташування об'єкта спадщини) річну податкову де¬кларацію до 1 квітня року, на¬ступного за роком одержання спадщини.Так само оподатковуються доходи нерезидентів, одер¬жані у вигляді подарунків в Україні.ДПА України вважає, що не буде порушенням Закону № 889-IV, якщо нерезидент од¬разу під час одержання свідоцтва про право на спадщину подасть декларацію і сплатить податок з її вартості для того, щоб не витрачати зайвий час і кошти на повторне відвідання України з метою подання річної декларації.Стосовно оподаткування до¬ ходів, одержаних нерезидента¬ми від продажу належної їм на праві власності нерухомо¬сті, розташованої в Україні, слід зазначити, що доходи не¬резидентів підлягають оподат¬куванню за правилами, вста¬новленими для резидентів, з урахуванням особливостей, визначених окремими норма¬ми Закону № 889-IV. Стат¬тею 11 цього Закону, яка рег¬ламентує оподаткування опе¬рацій від продажу нерухомості, встановлено загальне прави¬ло, згідно з яким при продажу не частіше одного разу протя¬гом звітного податкового року житлового будинку, квартири або частини квартири, кімна¬ти, садового будинку одержаний від такого продажу дохід не оподатковується, якщо за¬гальна площа такого житлово¬го об'єкта не перевищує 100 м2. У разі перевищення за¬значеної площі нерезидент по¬винен сплатити 30% з частини доходу, пропорційної переви¬щенню.Кожен другий та наступні продажі житлової нерухомості протягом звітного року, а також продаж іншої нерухомості (в т. ч. землі) оподатковувати¬меться у нерезидента за став¬кою 30%.При нотаріальному посвід¬ ченні договорів купівлі-про¬дажу нерезидент самостійно має сплатити податок до бю¬джету, а нотаріус має про¬контролювати факт сплати податку та повідомити про це податковому органу.Тетяна ДОБРОДІЙ,начальник відділу розгляду зверненьплатників Департаменту оподаткуванняфізичних осіб ДПА УкраїниКонституція України від 28.06.96 р. (зі змінами та доповненнями)ЗАКОНИ УКРАЇНИ № 320/94-ВРвід 22.12.94 р. «Про Державний реєстр фізичних осіб — платни¬ків податків та інших обов'язкових платежів» (зі змінами та до¬повненнями) № 755-IVвід 12.05.2003 р. «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» (зі змінами та доповненнями) № 889-IVвід 22.05.2003 р. «Про податок з доходів фізичних осіб» (зі змі¬нами та доповненнями) № 3929X11від 22.12.94 р. «Про правовий статус іноземців та осіб без гро¬мадянства» (зі змінами та доповненнями)УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ № 727/98від 03.07.98 р. «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» (у редакції Указу Президента України від 28.06.99 р. № 746/99)ДЕКРЕТКАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ№ 13-92від 26.12.92 р. «Про прибутковий податок з громадян» (частко¬во втратив чинність)ПОСТАНОВИКАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ&#185470від 06.05.2001 р. «Про затвердження Порядку звільнення (змен¬шення) від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України згідно з міжнародними договорами України про уник¬нення подвійного оподаткування» № 1074від 29.12.95 р. «Про Правила в'їзду іноземців та осіб без грома¬дянства в Україну, їх виїзду з України і транзитного проїзду че¬рез її територію» (зі змінами та доповненнями) № 2028від 01.11.99 р. «Про затвердження Порядку оформлення іно¬земцям та особам без громадянства дозволу на працевлашту¬вання в Україні» (зі змінами та доповненнями)НАКАЗИ ДПА УКРАЇНИ №43від 27.01.98 р. «Про затвердження Положення про картку фі¬зичної особи — платника податків» (зареєстровано в Мін'юсті України 19.02.98 р. за № 124/2564, зі змінами та доповненнями, за текстом — Положення № 43) №581від 05.10.2004 р. «Про затвердження примірних форм Заяви фізичної особи — іноземця про самостійне визначення рези¬дентського статусу та Повідомлення працедавця про самостій¬не визначення фізичною особою — іноземцем резидентського статусу»Прикріплені ресурси buhgalteriya3.doc, 224.12 Кб оподаткування спадщини:З А К О Н У К Р А Ї Н И Про податок з доходів фізичних осіб Згідно п. 2.1 ст. 2 Закону України від 22.05.03 № 889 «Про податок з доходів фізичних осіб» (далі — Закон), платниками податків є: резидент, що одержує як доходи з джерелом виникнення на території України, так і іноземні доходи, і нерезидент, що одержує доходи з джерелом виникнення на території України. Відповідно до п. 3.2 ст. 3 Закону об’єктом оподаткування нерезидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід із джерелом його походження в Україні, що підлягає кінцевому оподаткуванню при його виплаті. Згідно п. 1.3 ст. 1 Закону дохід із джерелом його походження в Україні — це будь-який дохід, отриманий платником податків або нарахований на його користь від здійснення будь-яких видів діяльності на території України, у тому числі, але не винятково, доходів у вигляді активів, які передаються в спадщину, якщо такі активи або джерело їхньої виплати знаходяться на території України. Доходи з джерелом їхнього виникнення в Україні, які нараховуються (виплачуються, надаються) на користь нерезидентів, підлягають оподаткуванню за правилами, установленим для резидентів, з урахуванням особливостей, визначених окремими нормами цього Закону (пп. 9.11.1 п. 9.11 ст. 9), зокрема такою особливістю є застосування до зазначених доходів спеціальної ставки, установленої п. 7.3 ст. 7 Закону. Відповідно до п. 7.3 ст. 7 Закону ставка податку становить подвійний розмір ставки, установленої п. 7.1 цієї статті, від будь-яких доходів, нарахованих на користь нерезидентів - фізичних осіб, за винятком доходів, перерахованих у пп. 9.11.3 п. 9.11 ст. 9 цього Закону (відсотки, дивіденди, роялті). З огляду на викладене, а також те, що ст. 7 Закону є загальною і її п. 7.3 повинен застосовуватися у всіх випадках, де передбачене оподатковування доходу нерезидентів, у т.ч. при оподаткуванні спадщини, то вартість (сума) доходів, отриманих нерезидентом із джерел в Україні, у т.ч. у вигляді спадщини, підлягає оподаткуванню за ставкою, передбаченою п. 7.3 ст. 7 Закону (30 % з 01.01.2007). Виходячи з положень Закону, фізична особа - платник податків, у т.ч. нерезидент, що одержав протягом звітного податкового року дохід у вигляді спадщини, зобов’язаний включити його вартість (суму) до складу загального річного оподатковуваного доходу і подати до 1 квітня наступного року річну податкову декларацію до податкового органу за місцем одержання доходу і сплатити податок за ставкою 30 % з вартості (суми) об’єктів такої спадщини, якщо інше не передбачене міжнародними договорами, згоду на обов’язковість яких дала Верховна Рада України. Не буде порушенням Закону, якщо нерезидент відразу при одержанні свідоцтва про право на спадщину подасть декларацію і сплатить податок, оскільки це спростить для нього процедуру виконання обов’язку зі сплати податку в Україні. Також повідомляємо, що Двостороння угода (СНД) від 08.02.95 «Угода між Урядом України та Урядом Російської Федерації про запобігання подвійного оподаткування доходів і майна і попередження ухилянь від сплати податків» (далі — Угода), не містить окремої норми, що передбачає порядок оподаткування спадщини. Разом з тим, ст. 20 Угоди передбачає, що види доходів, які виникають з джерел у Договірній Державі (у т.ч. спадщина) можуть оподатковуватися в цій Державі (в Україні). Статтею 22 Угоди встановлено, що якщо резидент однієї Договірної Держави одержує дохід або володіє майном в другій Договірній Державі, які відповідно до положень цієї Угоди можуть оподатковуватися в другій Державі, сума податку на цей дохід або майно, сплачена в цій другій Державі, підлягає відрахуванню з податку, що стягується з такого резидента щодо такого доходу або майна в першій згаданій Державі. Ці відрахування, проте, не можуть перевищувати суми податку першої Держави на такий дохід або майно, нарахований відповідно до її податкового законодавства і правил.
Никогда не говори "никогда"!
Аватар користувача
Marysia.
 
Повідомлення: 15207
З нами з: 20 вересня 2007, 19:32
Дякував (ла): 55736 раз.
Подякували: 26655 раз.

Номер повідомлення:#15


Повідомлення notDen » 29 жовтня 2009, 16:39

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ ОГЛЯДОВИЙ ЛИСТ 09.07.2009 N 14312/7/17-0717 2. Щодо оподаткування доходу від відчуження земельної ділянкицільовим призначенням - ведення садівництва Оподаткування доходів фізичних осіб регулюється ЗакономУкраїни від 22.05.2003 р. N 889-IV ( 889-15 ) [qoute]Про податок здоходів фізичних осіб[qoute] (далі - Закон N 889). Підпунктом 4.3.18 пункту 4.3 статті 4 Закону N 889 ( 889-15 )встановлено, що до складу загального місячного або річногооподатковуваного доходу платника податку не включаються (непідлягають відображенню в його річній податковій декларації),зокрема, сума доходу, отриманого платником податку внаслідоквідчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення,земельних часток (паїв), майнових паїв, безпосередньо отриманихним у власність у процесі приватизації згідно з нормами земельногозаконодавства. Згідно з пунктом 3 статті 22 Земельного кодексу України від25.10.2001 р. N 2768-III ( 2768-14 ) (далі - Земельний кодекс)землі сільськогосподарського призначення передаються у власністьта надаються у користування громадянам України, зокрема, длясадівництва. При цьому, громадяни України із земель державної ікомунальної власності мають право набувати безоплатно у власністьабо на умовах оренди земельні ділянки для ведення індивідуальногоабо колективного садівництва в межах норм безоплатноїприватизації, визначених цим Кодексом (стаття 35 Земельногокодексу) ( 2768-14 ). Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян умежах норм, визначених Земельним кодексом, провадиться один раз покожному виду використання (пункт 4 статті 116 Земельного кодексу)( 2768-14 ). Статтею 121 Земельного кодексу ( 2768-14 ) встановлено нормибезоплатної передачі земельних ділянок громадянам із земельдержавної або комунальної власності. А саме, громадяни Українимають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земельдержавної або комунальної власності для ведення садівництва врозмірі не більше 0,12 гектара. [U]Враховуючи наведене, до складу загального місячного аборічного оподатковуваного доходу платника податку не включаєтьсясума доходу, отриманого платником податку внаслідок відчуженняземельних ділянок сільськогосподарського призначення в тому числідля ведення садівництва (з урахуванням норм статті 121 Земельногокодексу ( 2768-14 ) - 0,12 га), [B]що безпосередньо отримані ним [/B] увласність у процесі приватизації із земель державної абокомунальної власності[/U] (за умови дотримання вимог статей 35, 116,118 Земельного кодексу), права власності на які посвідченодержавними актами, зареєстрованими відповідно до чинногозаконодавства. Водночас, згідно із підпунктом 11.2.2 пункту 11.2 статті 11Закону N 889 ( 889-15 ) доход, отриманий платником податку відпродажу протягом звітного податкового року об'єкта нерухомості, втому числі земельної ділянки, іншого, ніж зазначені у підпунктах4.3.18 пункту 4.3 статті 4 та 11.1.1 пункту 11.1 статті 11 ЗаконуN 889, підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною пунктом 7.2статті 7 цього Закону. Тобто у даному випадку вартість часткиземельної ділянки наданої для садівництва, розмір якої перевищує 012 га, підлягає оподаткуванню за ставкою 5%.
«Ветер яростно плюнул в лицо, тому, кто плевал на ветер» В.І. Герасименко (мій дід)
Аватар користувача
notDen
 
Повідомлення: 1811
З нами з: 20 лютого 2009, 22:44
Дякував (ла): 845 раз.
Подякували: 2277 раз.

Номер повідомлення:#16


Повідомлення notDen » 29 жовтня 2009, 16:53

написав лист в ДПА, коли отримаю відповідь розміщу на форумі.В останньому номері МЕН це питання розглядалось, але питання залишилось (для мене) відкритим. Шукаю підводні камні на випадок звернення до суду... Розумію що можна продати та й в земельному кодексі нічого стосовно такої ситуації немає, але все це мені не подобається.ст.145 ЗК: Якщо до особи переходить право власності на земельну ділянку, яка за цим Кодексом не може перебувати в її власності, ця ділянка підлягає відчуженню її власником протягом року [U]з моменту переходу такого права.[/U] (а тут переход цього права відбувся коли він мав на це право)
«Ветер яростно плюнул в лицо, тому, кто плевал на ветер» В.І. Герасименко (мій дід)
Аватар користувача
notDen
 
Повідомлення: 1811
З нами з: 20 лютого 2009, 22:44
Дякував (ла): 845 раз.
Подякували: 2277 раз.

Номер повідомлення:#17


Повідомлення Marysia. » 29 жовтня 2009, 17:02

по моему на сайте нот палаты были ответы по данному вопросу, поищите. там точно, кажется Шапченко давала ответ о возможности такого отчуждения
Никогда не говори "никогда"!
Аватар користувача
Marysia.
 
Повідомлення: 15207
З нами з: 20 вересня 2007, 19:32
Дякував (ла): 55736 раз.
Подякували: 26655 раз.

Номер повідомлення:#18


Повідомлення FINA. » 05 листопада 2009, 21:36

Я вважаю що Перехідні положення ЗК не містять виключень для нерезедентів. відчужувати заборонено ВСІМ, в тому числя і нерезидентам.
FINA.
 
Повідомлення: 6511
З нами з: 17 серпня 2007, 19:43
Дякував (ла): 1738 раз.
Подякували: 1681 раз.

Номер повідомлення:#19


Повідомлення Прохффесор Ёпрст » 06 листопада 2009, 05:07

[QUOTE] Я вважаю що Перехідні положення ЗК не містять виключень для нерезедентів. відчужувати заборонено ВСІМ, в тому числя і нерезидентам. [/QUOTE]Коллега [B]FINA[/B], ну вот объясните, пожалуйста, какое отношение к земельному участку с [I]целевым использованием[/I] [B]для ведения садоводства[/B] (см. ст. 35 ЗКУ), который относится к [I]категории земель [/I](см. ст. 19 ЗКУ) с [I]основным целевым назначением[/I] – [B]земли сельскохозяйственного назначения[/B] (см. ст. 22 ЗКУ) имеет п. 15 Переходных положений ЗКУ, которым установлен так называемый [qoute]мораторий[qoute], то есть запрет на отчуждение некоторых видов [I]целевых использований[/I] земельных участков относящихся по [I]категории земель[/I] к [B]землям сельскохозяйственного назначения[/B]? Даже если предположить, что Вы имели в виду земельные участки с [I]целевыми использованиями[/I] [B]для ведения ЛКХ (паевые)[/B], [B]для ведения ТСП[/B], [B]для ведения фермерского хозяйства[/B], то и здесь ваше мнение касательно [U]иностранных граждан[/U], [U]иностранных юридических лиц[/U], [U]лиц без гражданства[/U] – [B]ошибочно[/B]. [B]P.S. [/B]Перечитайте внимательно п. 15 Переходных положений ЗКУ на который Вы сами же и ссылаетесь. :-)
Прохффесор Ёпрст
 

Номер повідомлення:#20


Повідомлення FINA. » 08 листопада 2009, 22:12

Даже если предположить, что Вы имели в виду земельные участки с целевыми использованиями для ведения ЛКХ (паевые), для ведения ТСП, для ведения фермерского хозяйства, то и здесь ваше мнение касательно иностранных граждан, иностранных юридических лиц, лиц без гражданства – ошибочно.Право толкувати закон - право конституційного суду. Всі листи держкомзему, різних обласних філій, - це все *мнения* . Давайте вернемося до нерезидентів. . Перехідні положення, що містять слова, *крім нерезидентів*. Я вважаю , що Ваша думка помилкова.
FINA.
 
Повідомлення: 6511
З нами з: 17 серпня 2007, 19:43
Дякував (ла): 1738 раз.
Подякували: 1681 раз.

Номер повідомлення:#21


Повідомлення FINA. » 08 листопада 2009, 22:47

Що стосується всіх земель с-г призначення (садівництва)- Підпункт 2 пункту 2 розділу І Закону України „Про внесения змін до деяких законів України щодо запобігання негативним наслідкам впливу світової фінансової кризи на розвиток агропромислового комплексу[qoute] від 04.02.2009 передбачає доповнити розділ III „Прикінцеві положення[qoute] Закону України „Про першочергові заходи щодо запобігання негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України[qoute] від 31.10.2008 пунктом 12 такого змісту: [qoute]Передбачити заборону на продаж земель сільськогосподарського призначення до 1 січня 2010 року[qoute].Для адвоката - це теж подарунок.
FINA.
 
Повідомлення: 6511
З нами з: 17 серпня 2007, 19:43
Дякував (ла): 1738 раз.
Подякували: 1681 раз.

Номер повідомлення:#22


Повідомлення Прохффесор Ёпрст » 09 листопада 2009, 02:41

Давайте по порядку, коллега [B]FINA[/B]. :-)Вами было написано следующее.[B]FINA[/B]:[QUOTE] Я вважаю що Перехідні положення ЗК не містять виключень для нерезедентів. відчужувати заборонено ВСІМ, в тому числя і нерезидентам. [/QUOTE][B]Во-первых[/B], Вы сослались на Переходные положения ЗКУ, а [B]во-вторых[/B], ссылка дана вами применительно к земельным участкам с [I]целевым использованием[/I] – [B]для ведения садоводства[/B].[B]Мною Вам было объяснено что п. 15 Переходных положений ЗКУ не имеет ровным счётом никакого отношения к земельным участкам с целевым использованием – для ведения садоводства – это следует из содержания п. 15 Переходных положений ЗКУ[/B].Далее Вы попытались аргументировать свою позицию следующим:[B]FINA[/B]:[QUOTE] Що стосується всіх земель с-г призначення (садівництва)- Підпункт 2 пункту 2 розділу І Закону України „Про внесения змін до деяких законів України щодо запобігання негативним наслідкам впливу світової фінансової кризи на розвиток агропромислового комплексу[qoute] від 04.02.2009 передбачає доповнити розділ III „Прикінцеві положення[qoute] Закону України „Про першочергові заходи щодо запобігання негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України[qoute] від 31.10.2008 пунктом 12 такого змісту: [qoute]Передбачити заборону на продаж земель сільськогосподарського призначення до 1 січня 2010 року[qoute]. [/QUOTE]Что ж коллега обращаю Ваше внимание, что содержание п. 12 ЗУ от 04.02.2009 г. №922-IV – мне известно. В этом контексте обратите внимание на сообщение [B]№8[/B] данной темы. :-)Как Вы можете заметить есть понятие – [qoute]отчуждение[qoute], а есть понятие – [qoute]продажа[qoute], в данном случае говоря иными словами – [qoute]договор купли-продажи[qoute]. [U]Обращаю Ваше внимание на то, что понятие – [qoute]отчуждение[qoute] и понятие – [qoute]продажа[qoute] – не являются тождественными. Первое – включает второе, то есть понятие [qoute]отчуждение[qoute] является более широким, нежели понятие [qoute]продажа[qoute][/U]. Договор купли-продажи является всего лишь одним из способов отчуждения, наряду с договором дарения, мены [I]etc[/I]. [B]Таким образом, Ваше утверждение, о том, что земельные участки с целевым использованием – для ведения садоводства, не подлежат отчуждению – ошибочно и не соответствует действительности[/B].Вместе с тем, как я уже писал ранее в данной теме (см. сообщение [B]№8[/B]) – я рекомендовал бы воздержаться от удостоверения договоров купли-продажи земельных участков сельскохозяйственного назначения.[U]Что касается отчуждения иностранным гражданином, лицом без гражданства, иностранным юридическим лицом земельных участков сельскохозяйственного назначения, которые по целевому использованию подпадают под действие так называемого моратория предусмотренного п. 15 Переходных положений ЗКУ[/U].[B]FINA[/B]:[QUOTE] Всі листи держкомзему, різних обласних філій, - це все *мнения* . Давайте вернемося до нерезидентів. . Перехідні положення, що містять слова, *крім нерезидентів*. Я вважаю , що Ваша думка помилкова. [/QUOTE]Нормы ч. 4 ст. 22 ЗКУ, ч. 4 ст. 81 ЗКУ, п. е) ст. 140 ЗКУ, ч. 1, 2 ст. 145 ЗКУ являются в данном случае – [B]специальными нормами права[/B]. Отчуждение земельных участков сельскохозяйственного назначения (которые по целевому использованию подпадают под действие так называемого моратория предусмотренного п. 15 Переходных положений ЗКУ) иностранными гражданами, лицами без гражданства, иностранными юридическими лицами, которым такие земельные участки перешли в собственность, например в порядке наследования – [B]является абсолютно нормальной, сложившейся и устоявшейся юридической, в том числе нотариальной практикой. Такая юридическая практика существует уже не год, не два и даже не три[/B]. :-)[U]Например, неотчуждение иностранным гражданином земельного участка сельскохозяйственного назначения в установленный законодательством срок – будет являться основанием прекращения права собственности на земельный участок, согласно п. е) ст. 140 ЗКУ[/U].Рекомендую Вам также познакомится с письмом Минюста от 09.06.2009 г. №С-14667-23 (напечатано: [qoute]Малая энциклопедия нотариуса[qoute] №5, 2009). :-)
Прохффесор Ёпрст
 

Номер повідомлення:#23


Повідомлення *Женская Логика* » 09 листопада 2009, 13:27

FINA+1..... тому що.... Всі ми знаємо про непорушне право приватної власності ....про те що землі будь якої категорії продавати можна...але....по відношенню до всього цього існують перехідні положення ЗК.... які чому взяли і заборонили продаж певних категорій землі.... і якраз перехідні положення ЗК [B]Прохффесор Ёпрст[/B] і є спеціальними нормами навіть по відношенню до Конституції..... і до всіх наведенних Вами статей......тому вважаю що іноземці так само попадають під дію нашого мораторію....
Полжизни выживаешь,
Полжизни доживаешь...
Аватар користувача
*Женская Логика*
 
Повідомлення: 6052
З нами з: 31 січня 2007, 14:11
Дякував (ла): 286 раз.
Подякували: 633 раз.

Номер повідомлення:#24


Повідомлення Vолодимир » 09 листопада 2009, 14:00

Не стверджуючі ( бо не є Конституційним судом ) , але заборона діє до цивільного обороту земель ( добровільному ) , заборона не може діяти до примусового ( обовязкового ) відчуження на підставі вимог законодавства з банальної підстави , що ця категорія не має права бути власником .
РОБІТЬ ДОБРО І ЗЛО ЗНИКНЕ САМО ПО СОБІ.
Vолодимир
 
Повідомлення: 15973
З нами з: 21 липня 2005, 21:47
Дякував (ла): 23252 раз.
Подякували: 25656 раз.

Номер повідомлення:#25


Повідомлення FINA. » 11 листопада 2009, 01:29

Не має право набувати.... набувати як громадянин нерезидент, тобто нерезиденту не можна передавати в результаті розпаювання ... А якщо вже набута....... належала ще до введення мораторію... В законі не вказано що не може бути власником, в ЗК вказано не може передаватись. Скільки змін було внесено до перехідних положень, але не були внесені доповнення, уточнення в яких би вказувалось що є виняток для нерезидентів, враховуючи ст 81.
FINA.
 
Повідомлення: 6511
З нами з: 17 серпня 2007, 19:43
Дякував (ла): 1738 раз.
Подякували: 1681 раз.

Номер повідомлення:#26


Повідомлення Прохффесор Ёпрст » 12 листопада 2009, 01:24

[QUOTE] FINA+1..... тому що.... Всі ми знаємо про непорушне право приватної власності ....про те що землі будь якої категорії продавати можна...але....по відношенню до всього цього існують перехідні положення ЗК.... які чому взяли і заборонили продаж певних категорій землі.... і якраз перехідні положення ЗК Прохффесор Ёпрст і є спеціальними нормами навіть по відношенню до Конституції..... і до всіх наведенних Вами статей......тому вважаю що іноземці так само попадають під дію нашого мораторію.... [/QUOTE]Уважаемые дамы [B]Ухожу в монастырь![/B] и [B]FINA[/B]! :-) Я предлагаю рассмотреть вопрос касательно необходимости отчуждения иностранными гражданами [I]etc.[/I] земельных участков относящихся к категории земель с целевым назначением – земли сельскохозяйственного назначения и соотношение такого отчуждения с п. 15 Переходных положений ЗКУ в следующих аспектах:[B]а)[/B] Практическом, то есть в аспекте практики применения права[B]б)[/B] Научно-теоретическом.[B]А.[/B] Практический аспект.Давайте взглянем на примеры из судебной практики. Решение суда первой инстанции (выдержка) по гражданскому делу от 30.06.2009 г. №2-42 (Реквизиты: № решения – 4077949, № судебного дела – 2-42/09, код суда – 0802).[qoute]Як встановлено в судовому засіданні, 08.06.2007 року між громадянином Російської Федерації Гавріліним Юрієм Миколайовичем та громадянином України Пустовим Іваном Івановичем укладений договір купівлі-продажу земельної ділянки, що розташована на території Степногірської селищної ради Василівського району Запорізької області для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 8,76 га, експертною вартістю 76212 грн., яка належить ОСОБА_4 на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку, виданого Степногірською селищною радою Василівського району Запорізької області серії ІІ-ЗП №064957 від 27.12.2001 року. При укладенні договору купівлі-продажу земельної ділянки сторонами дотримано вимоги щодо обов’язкового нотаріального його посвідчення, договір посвідчений приватним нотаріусом Василівського районного нотаріального округу Жук Л.М.Згідно ч.4 ст.22 Земельного кодексу України землі сільськогосподарського призначення не можуть передаватись у власність іноземним громадянам, особам без громадянства, іноземним юридичним особам та іноземним державам.Ч.4 ст.81 Земельного кодексу України встановлено, що землі сільськогосподарського призначення, прийняті у спадщину іноземними громадянами, а також особами без громадянства, протягом року підлягають відчуженню.Відчуження таких земель іноземними громадянами може бути здійснено тільки після видачі їм державного акта на право власності на земельну ділянку сільськогосподарського призначення яку вони успадкували, тобто земельну ділянку для ведення особистого підсобного господарства, особистого селянського господарства. садівництва, ведення товарного сільськогосподарського виробництва.Відповідно до ст.145 Земельного кодексу України якщо до особи переходить право власності на земельну ділянку, яка за цим Кодексом не може перебувати в її власності, ця ділянка підлягає відчуженню її власником протягом року з моменту переходу такого права. У випадках, коли земельна ділянка цією особою протягом встановленого строку не відчужена, така ділянка підлягає примусовому відчуженню за рішенням суду.Відповідно до пункту 15 Перехідних положень Земельного кодексу України /в редакції Закону №490-V від 19.12.2006 року/ не допускається до 1 січня 2008 року купівля-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок і зміна цільового призначення (використання) земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, земельних ділянок, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) для ведення особистого селянського господарства, а також земельних часток (паїв), крім передачі їх у спадщину, обміну земельної ділянки на іншу земельну ділянку відповідно до закону та вилучення (викупу) земельних ділянок для суспільних потреб.Угоди (у тому числі довіреності), укладені під час дії заборони на купівлю-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок та земельних часток (паїв), визначених підпунктами [qoute]а[qoute] та [qoute]б[qoute] цього пункту, в частині їх купівлі-продажу та іншим способом відчуження, а так само в частині передачі прав на відчуження цих земельних ділянок та земельних часток (паїв) на майбутнє є недійсними з моменту їх укладення (посвідчення).[U]Отже, заборони відчуження земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва іноземними громадянами немає. Тобто іноземні громадяни можуть відчужувати такі земельні ділянки за цивільно-правовими угодами. Разом з тим, оскільки для цієї категорії громадян встановлено чітку вимогу про відчуження земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва обмеживши її в часі (один рік), тобто вони є фактично тимчасовими власниками, пункт 15 Перехідних положень Земельного кодексу України не повинен застосовуватися для такої категорії громадян[/U].[B]Слід зазначити також, що відповідно до п.«е» ч.1 ст.140 Земельного кодексу України підставами припинення права власності на земельну ділянку є саме невідчуження земельної ділянки іноземними особами та особами без громадянства у встановлений строк у випадках, визначених цим Кодексом[/B].…[B]В И Р І Ш И В[/B]:У задоволенні позову Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Перемога» доОСОБА_4 , ОСОБА_2 , третя особа – приватний нотаріус Василівського районного нотаріального округу Жук Л.М. про визнання недійсним договору купівлі-продажу земельної ділянки - відмовити[qoute].Теперь коллеги давайте взглянем что может быть, если иностранный гражданин последует вашему совету и не станет в порядке предусмотренном законом отчуждать земельный относящийся к категории земель с целевым назначением – земли сельскохозяйственного назначения.Решение суда первой инстанции (выдержка) по гражданскому делу от 24.04.2009 г. №2-167/2009 року (Реквизиты: № решения – 4678912, № судебного дела – 2-167/2009 року, код суда – 1532).[qoute]В судовому засіданні прокурор підтримав позовні вимоги та пояснив суду, що відповідно до розпорядження № 342 Ширяївської РДА Одеської області на підставі свідоцтва про право на спадщину за заповітом, відповідачеві 20 грудня 2005 року видано Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯБ № 425070, згідно якого йому виділена в натурі на території Старомаяківської сільської ради Ширяївського району Одеської області земельна ділянка розміром 11,69 гектара, яка за цільовим призначенням відноситься до земель сільськогосподарського призначення. Відповідач є громадянином Російської Федерації, тобто іноземцем, а земельна ділянка прийнята іноземцем у спадщину, протягом року підлягає відчуженню. Оскільки відповідач не відчужив вказану земельну ділянку більш як на протязі одного року з моменту отримання Державного акту на право власності на земельну ділянку, що йому була передана у власність, то він в зв'язку з порушенням норм чинного земельного законодавства, повинен бути позбавлений права власності на вказану ділянку шляхом припинення вказаного права.…Правовідносини регулюються земельним законодавством.Відповідно до вимог частини 4 статті 81 Земельного кодексу України, землі сільськогосподарського призначення, прийняті у спадщину іноземними громадянами, а також особами без громадянства, протягом року підлягають відчуженню. Відповідно до вимог частини першої статті 145 Земельного кодексу України, якщо до особи переходить право власності на земельну ділянку, яка за цим Кодексом не може перебувати в її власності, ця ділянка підлягає відчуженню її власником протягом року з моменту переходу такого права, а згідно частини другої статті 145 Земельного кодексу України, у випадках, коли земельна ділянка особою протягом встановленого строку не відчужена, така ділянка підлягає примусовому відчуженню за рішенням суду. Невідчуження земельної ділянки іноземними особами та особами без громадянства у встановлений строк є підставою припинення права власності на земельну ділянку, і тому, на підставі вищевикладеного та статті 140 Земельного кодексу України, позов слід [I]задовольнити[/I] .[B]ВИРІШИВ[/B]: Задовольнити позов прокурора Ширяївського району Одеської області.Припинити право власності ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина Російської Федерації, на земельну ділянку № 352, розміром 11,69 гектара, розташованої на території Старомаяківської сільської ради Ширяївського району Одеської області, цільове призначення якої - ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер - 5125485600:01:001:0473, право власності на яку посвідчено Державним актом на право власності на земельну ділянку серії ЯБ № 435070, виданого Ширяївською районною державною адміністрацією Одеської області 20 грудня 2005 року та відчужити дану земельну ділянку на користь Старомаяківської сільської ради Ширяївського району Одеської області[qoute].[B]Если у Вас коллеги есть контраргументы, то с большим интересом их почитаю.[/B] :-)
Прохффесор Ёпрст
 


Повернутись в Загальний Форум

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів