Номер повідомлення:#1
Admin-Юкон
» 03 квітня 2007, 19:42
"21 березня 2007 року був прийнятий за основу законопроект №2597, зараз він направлений на доопрацювання, внесений у друге читання.Робота над ним триває, тому прохання до всіх : надсилайте свої пропозиції, обґрунтування та думки з цього приводу.ЗАКОН УКРАЇНИПро внесення змін до Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень”____________________________________Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:I. Внести зміни до Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень” (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 51, ст. 553 2005 р., № 10, ст. 194, № 32, ст. 421 2006 р., № 13, ст. 110), виклавши його у такій редакції: “ЗАКОН УКРАЇНИПро державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяженьЦей Закон визначає правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою цих прав, створення умов для функціонування ринку нерухомого майна.Розділ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯСтаття 1. Сфера застосування Закону1. Цей Закон регулює відносини, пов’язані з державною реєстрацією прав на нерухоме майно та їх обтяжень.2. Дія цього Закону не поширюється на державну реєстрацію прав на повітряні і морські судна, судна внутрішнього плавання, космічні та інші об’єкти цивільних прав, на які поширено правовий режим нерухомої речі.Стаття 2. Визначення термінів1. У цьому Законі терміни вживаються у такому значенні:1) державна реєстрація прав на нерухоме майно (далі — державна реєстрація прав) — офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, наявності, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру прав на нерухоме майно2) Державний реєстр прав на нерухоме майно (далі — Державний реєстр прав) — державна електронна інформаційна система, яка містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об’єкти та суб’єктів цих прав3) обтяження — заборона розпоряджатися нерухомим майном, встановлена актами уповноважених на це органів державної влади або посадових осіб4) нерухоме майно — земельні ділянки, а також об’єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення5) реєстраційний округ – територія, в межах якої діє один місцевий орган державної реєстрації прав. Межі реєстраційних округів встановлює Кабінет Міністрів України6) технічна інвентаризація (опис нерухомого майна) — обстеження, обмірювання об’єкта нерухомого майна з визначенням його технічного стану та оформленням відповідних документів7) землевпорядні роботи — роботи з формування земельних ділянок як об’єктів прав на нерухоме майно, які пов’язані з проведенням геодезичного обстеження, обмірювання для визначення місця розташування та розмірів земельних ділянок, складенням документації із землеустрою, а також перенесенням на місцевість меж земельних ділянок та меж територій, щодо яких встановлені обмеження у користуванні земельними ділянками. Стаття 3. Засади державної реєстрації прав 1. Державна реєстрація прав є обов’язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.2. Держава гарантує достовірність зареєстрованих прав на нерухоме майно. 3. Права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.4. Державна реєстрація прав є публічною, проводиться місцевим органом державної реєстрації прав, який зобов’язаний надавати інформацію про зареєстровані права та їх обтяження в порядку, встановленому цим Законом. Державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в порядку черговості надходження заяв.5. Будь-які правочини щодо нерухомого майна (відчуження, управління, іпотека тощо) укладаються, якщо право власності на таке майно зареєстровано згідно з вимогами цього Закону.6. Державна реєстрація прав проводиться за місцем розташування об’єкта нерухомого майна в межах відповідного реєстраційного округу.7. У разі розміщення об’єкта нерухомого майна на території двох чи більше реєстраційних округів державна реєстрація прав проводиться місцевим органом державної реєстрації прав того реєстраційного округу, в якому розміщена більша частина об’єкта нерухомого майна.Стаття 4. Права та обтяження, які підлягають державній реєстрації1. Обов’язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, що розміщене на території України і належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме:1) право власності на нерухоме майно2) право володіння право користування (сервітут) право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис) право забудови земельної ділянки (суперфіцій) іпотека довірче управління майном право користування3) інші речові права відповідно до законодавства4) податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження цих прав.2. Речові права на нерухоме майно, зазначені в пунктах 2 і 3 частини першої цієї статті, є похідними і реєструються після державної реєстрації права власності на таке майно.3. Право власності на будівлю, споруду, квартиру може бути зареєстровано незалежно від того, чи зареєстровано право власності на земельну ділянку, на якій вони розташовані, крім випадків, коли власником земельної ділянки та будівель, споруд, квартири, розташованих на ній, є та сама особа.Розділ II. ОРГАНИ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ ПРАВСтаття 5. Система органів державної реєстрації прав1. Систему органів державної реєстрації прав становить спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань державної реєстрації прав — Міністерство юстиції України, яке забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної реєстрації прав, утворена при ньому державна госпрозрахункова юридична особа з консолідованим балансом та її відділення на місцях, які є місцевими органами державної реєстрації прав.2. Держателем Державного реєстру прав є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань державної реєстрації прав. 3. Адміністратором Державного реєстру прав (далі — Адміністратор) є утворена при Міністерстві юстиції України державна госпрозрахункова юридична особа з консолідованим балансом, яка здійснює ведення Реєстру. Стаття 6. Компетенція спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань державної реєстрації прав1. Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань державної реєстрації прав:1) бере участь у формуванні державної політики у сфері реєстрації прав2) забезпечує створення та функціонування Державного реєстру прав3) організовує роботу, пов’язану з утворенням та забезпеченням діяльності органів державної реєстрації прав 4) здійснює координацію діяльності органів державної реєстрації прав та контроль за нею 5) організовує роботу з підготовки та підвищення кваліфікації державних реєстраторів на нерухоме майно (далі – державний реєстратор) 6) забезпечує роботу кваліфікаційних комісій державних реєстраторів7) утворює державну госпрозрахункову юридичну особу з консолідованим балансом (призначає керівника, затверджує статут)8) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства.Стаття 7. Компетенція місцевого органу державної реєстрації прав 1. Місцевий орган державної реєстрації прав:1) проводить державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмовляє у їх реєстрації2) забезпечує ведення Державного реєстру прав3) надає інформацію про зареєстровані права та їх обтяження в порядку, встановленому цим Законом4) забезпечує облік безхазяйного майна5) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства.Стаття 8. Державний реєстратор прав на нерухоме майно1. На посаду державного реєстратора прав призначається особа з вищою юридичною освітою, яка пройшла стажування в місцевих органах державної реєстрації прав протягом шести місяців, склала кваліфікаційний іспит і якій Міністерством юстиції України видано свідоцтво державного реєстратора.Порядок складання кваліфікаційного іспиту та видачі свідоцтва державного реєстратора встановлює Міністерство юстиції України.2. Державний реєстратор:1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на об’єкт нерухомого майна, інших підстав для відмови в державній реєстрації прав або її зупинення2) приймає рішення про державну реєстрацію прав, відмову в такій реєстрації, її зупинення, про державну реєстрацію обтяжень, про анулювання запису, погашення запису та внесення змін до записів у Державному реєстрі прав3) відкриває і закриває розділи Державного реєстру прав, вносить до них відповідні записи4) веде реєстраційні справи щодо об’єктів нерухомого майна5) присвоює реєстраційний номер об’єкту нерухомого майна під час проведення державної реєстрації 6) видає свідоцтво про державну реєстрацію прав власності на нерухоме майно7) надає витяги з Державного реєстру прав або відмовляє у їх наданні у випадках, передбачених цим Законом8) у разі потреби вимагає подання додаткових документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень9) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства.3. Державний реєстратор не має права приймати рішення про державну реєстрацію прав на своє ім’я і від свого імені, на ім’я і від імені свого чоловіка чи своєї дружини, його (її) та своїх родичів (батьків, дітей, онуків, діда, баби, братів, сестер). У такому разі державна реєстрація прав проводиться іншим державним реєстратором місцевого органу державної реєстрації прав.4. Державний реєстратор самостійно приймає рішення про державну реєстрацію прав та відмову в такій реєстрації. Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян та їх об’єднань у діяльність державного реєстратора, пов’язану з проведенням державної реєстрації прав, забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом. Стаття 9. Кваліфікаційна комісія державних реєстраторів 1. Для визначення рівня професійної підготовки осіб, які мають намір отримати свідоцтво державного реєстратора, та вирішення питання щодо анулювання свідоцтва при Міністерстві юстиції України утворюється кваліфікаційна комісія державних реєстраторів.2. Положення про кваліфікаційну комісію державних реєстраторів затверджується Кабінетом Міністрів України. Розділ III. ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ПРАВСтаття 10. Державний реєстр прав 1. Державний реєстр прав містить відомості про зареєстровані права і обтяження, суб’єктів прав, об’єкти нерухомого майна, документи, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, і картографічні (графічні) дані. Невід’ємною складовою частиною Державного реєстру прав є база даних про реєстрацію заяв і запитів та реєстраційні справи.2. Державний реєстр прав є державною власністю, складовою Національного архівного фонду і підлягає довічному зберіганню. Знищення чи вилучення будь-яких документів або частин Державного реєстру прав не допускається, крім випадків, передбачених законом. 3. Місцеві органи державної реєстрації прав забезпечують достовірність інформації, її захист від несанкціонованого доступу, оновлення, архівування та відновлення даних, їх оперативний пошук і документальне відтворення процедури державної реєстрації прав, оперативне надання витягів про зареєстровані права та/або їх обтяження з Державного реєстру прав.Стаття 11. Структура Державного реєстру прав1. Державний реєстр прав складається з розділів, які відкриваються на кожний об’єкт нерухомого майна під час проведення державної реєстрації права власності на нього.2. Кожний розділ Державного реєстру прав складається з чотирьох частин, які містять відомості про:нерухоме майноправо власності та суб’єкта (суб’єктів) цього права інші речові права та суб’єкта (суб’єктів) цих правобтяження прав на нерухоме майно та суб’єкта (суб’єктів) цих прав. 3. Порядок ведення Державного реєстру прав визначає Кабінет Міністрів України.Стаття 12. Картографічні (графічні) дані Державного реєстру прав1. Картографічні (графічні) дані Державного реєстру прав включають індексні карти і плани земельних ділянок. Ці дані призначені для позначення меж реєстраційних округів, ідентифікації нерухомого майна, відображення взаєморозташування об’єктів нерухомого майна, організації управління інформацією та контролю за проведенням державної реєстрації прав.2. Порядок складення та затвердження, вимоги до оформлення індексних карт і планів земельних ділянок встановлюються Кабінетом Міністрів України.Стаття 13. База даних про реєстрацію заяв і запитів Державного реєстру прав1. Реєстрація заяв про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень, а також реєстрація запитів стосовно надання витягів з Державного реєстру прав проводиться в базі даних про реєстрацію заяв і запитів.2. Заява і запит реєструються у базі даних Державного реєстру прав, якщо заявником додержані вимоги, установлені цією статтею та статтями 16 і 18 цього Закону.Стаття 14. Реєстраційна справа1. Реєстраційна справа включає документи, в яких містяться відомості про нерухоме майно, право власності на нього, інші речові права та їх обтяження.2. Документи розміщуються в реєстраційній справі в порядку їх надходження і нумеруються.3. Реєстраційна справа підлягає довічному зберіганню в архіві, який створюється в місцевому органі державної реєстрації прав.4. Порядок ведення архіву визначається Міністерством юстиції України за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі архівної справи.Розділ IV. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ ПРАВ ТА ЇХ ОБТЯЖЕНЬСтаття 15. Порядок проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень1. Державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку:1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви2) установлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній4) внесення записів до Державного реєстру прав5) видача свідоцтва про державну реєстрацію прав власності на нерухоме майно6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.2. Державна реєстрація прав проводиться після технічної інвентаризації об’єкта нерухомого майна, права стосовно якого підлягають державній реєстрації, та/або виконання землевпорядних робіт.3. Державній реєстрації підлягають виключно заявлені права за умови їх відповідності законодавству і поданим документам. 4. Державна реєстрація прав (надання відмови в ній) проводиться в строк, який не перевищує тридцяти днів (крім випадків, установлених у частині сьомій цієї статті) з моменту отримання місцевим органом державної реєстрації прав заяви про таку реєстрацію та документів, необхідних для її проведення.5. У разі коли під час розгляду заяви про державну реєстрацію прав встановлено, що до місцевого органу державної реєстрації прав подані інші заяви про державну реєстрацію прав на те саме майно, заяви розглядаються в порядку черговості їх надходження. При цьому заява розглядається тільки після прийняття рішення державним реєстратором щодо попередньо розглянутої заяви і внесення ним відповідного запису до Державного реєстру прав. 6. Розгляд заяви про державну реєстрацію обтяжень і прийняття рішення про таку реєстрацію, відмову у державній реєстрації обтяжень або її зупинення проводиться у дводенний строк після отримання місцевим органом державної реєстрації прав заяви та документів, необхідних для державної реєстрації обтяжень. 7. У разі надходження до місцевого органу державної реєстрації прав заяви про державну реєстрацію обтяжень, іпотеки на майно, щодо якого у зазначеному органі вже зареєстровано заяву про державну реєстрацію права на це майно, державний реєстратор спочатку розглядає заяву про державну реєстрацію прав, а після цього заяву про державну реєстрацію обтяжень, іпотеки. При цьому строк державної реєстрації прав та їх обтяжень становить десять днів після державної реєстрації заяви про державну реєстрацію обтяжень, іпотеки.8. Державна реєстрація обтяжень прав на нерухоме майно, право власності на яке не зареєстроване у Державному реєстрі прав, проводиться в спеціальному розділі Державного реєстру прав. При державній реєстрації права власності на таке майно записи про обтяження переносяться до відповідної частини відкритого розділу Державного реєстру прав.9. Датою і часом державної реєстрації прав та їх обтяжень вважається дата і час реєстрації відповідної заяви в місцевому органі державної реєстрації прав.10. Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також надання витягів з Державного реєстру прав установлює Кабінет Міністрів України.Стаття 16. Подання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень1. Заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень подається до місцевого органу державної реєстрації прав, на території якого розміщений об’єкт нерухомого майна або більша його частина.2. Реєстрація заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень проводиться в порядку їх надходження.3. Разом із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень подається документ, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації прав та їх обтяжень. 4. Заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень не приймається у разі відсутності документа, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації прав та їх обтяжень. 5. При отриманні заяви та документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень, проводиться реєстрація заяви у базі даних про реєстрацію заяв та запитів із зазначенням дати і часу подання. 6. Заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень може бути відкликана до прийняття рішення державним реєстратором.7. Державна реєстрація прав проводиться на підставі заяви правонабувача, сторін (сторони) правочину, за яким виникло право, або уповноважених ними (нею) осіб.8. Державна реєстрація обтяжень проводиться на підставі заяви органу або посадової особи, якою накладено заборону на розпорядження нерухомим майном, або особи, в інтересах якої накладено обтяження.9. Під час подання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень фізична особа повинна пред’явити документ, що посвідчує її особу, а у разі подання заяви представником фізичної чи юридичної особи – документ, що підтверджує його повноваження діяти від імені таких осіб. У разі потреби представник іноземної особи пред’являє документи, легалізовані в установленому порядку.Стаття 17. Вимоги до документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень1. Текст документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, повинен бути написаний розбірливо. Прізвище, ім’я, по батькові фізичних осіб та їх місцепроживання, а також найменування юридичних осіб та їх місцезнаходження повинні бути написані повністю. 2. Не приймаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень документи з підчищеннями або дописками, закресленими словами та іншими, не обумовленими в них виправленнями, заповнені олівцем, а також з пошкодженнями, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст.3. Документи, що встановлюють виникнення, наявність, перехід, припинення прав на нерухоме майно і подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, установленим цим Законом та іншими актами законодавства.Стаття 18. Підстави для державної реєстрації прав та їх обтяжень1. Державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, що підтверджують виникнення, наявність, перехід, припинення прав на нерухоме майно, поданих до місцевого органу державної реєстрації прав разом із заявою.2. Державна реєстрація обтяжень здійснюється на підставі:1) ухвали суду про забезпечення позову2) рішення суду про звернення стягнення на нерухоме майно3) постанови органів досудового слідства, державного виконавця про накладення арешту на нерухоме майно4) накладення заборони на відчуження нерухомого майна нотаріусом5) накладення заборони на відчуження нерухомого майна посадовою особою виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради у населених пунктах, в яких немає нотаріусів6) інших актів відповідних державних органів та посадових осіб згідно із законодавством.Стаття 19. Відкриття і закриття розділу Державного реєстру прав та реєстраційної справи1. У Державному реєстрі прав на кожний об’єкт нерухомого майна, право власності на який заявлено вперше, за рішенням державного реєстратора відкривається відповідний розділ та реєстраційна справа. 2. Розділ Державного реєстру прав та реєстраційна справа закриваються на підставі рішення державного реєстратора у разі:1) знищення об’єкта нерухомого майна2) поділу або об’єднання об’єкта нерухомого майна.3. У разі прийняття державним реєстратором рішення про відмову в державній реєстрації відкривається тільки реєстраційна справа, яка підлягає закриттю після включення до неї відповідних документів.4. Закрита реєстраційна справа підлягає довічному зберіганню в архіві місцевого органу державної реєстрації прав.Стаття 20. Державна реєстрація прав у разі поділу або об’єднання об’єктів нерухомого майна 1. У разі поділу об’єкта нерухомого майна відповідний розділ Державного реєстру прав та реєстраційна справа закриваються, реєстраційний номер цього об’єкта анулюється. Водночас для кожного з новостворених об’єктів нерухомого майна відкривається новий розділ Державного реєстру прав і нова реєстраційна справа, кожному з таких об’єктів присвоюється новий реєстраційний номер.2. Записи про речові права та їх обтяження щодо об’єкта, який поділяється, переносяться до розділів Державного реєстру прав, що відкриті на кожний новостворений об’єкт. Якщо правочином або актом відповідного органу встановлено, що речові права та їх обтяження не поширюються на всі новостворені об’єкти нерухомого майна, записи про такі права та обтяження переносяться лише до розділів, відкритих для новостворених об’єктів, яких вони стосуються. 3. У разі об’єднання об’єктів нерухомого майна відповідні розділи Державного реєстру прав та реєстраційні справи закриваються, реєстраційні номери таких об’єктів анулюються. Водночас для новоствореного об’єкта нерухомого майна відкривається новий розділ Державного реєстру прав і нова реєстраційна справа, такому об’єкту присвоюється новий реєстраційний номер.4. Записи про речові права та їх обтяження щодо об’єктів, які об’єднуються, переносяться до розділу Державного реєстру прав, відкритого для новоствореного об’єкта, із зазначенням тієї його частини, щодо якої вони були зареєстровані. Стаття 21. Перебіг строку державної реєстрації прав та їх обтяжень1. У разі коли документи для державної реєстрації прав та їх обтяжень подано не в повному обсязі, державний реєстратор у строк, встановлений частинами четвертою, шостою і сьомою статті 15 цього Закону для розгляду заявлених прав, приймає рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень і письмово повідомляє про це заявника. 2. Якщо заявник протягом десяти робочих днів після отримання письмового повідомлення виконав вимоги державного реєстратора, загальний строк розгляду заявленого права поновлюється на відповідний строк.3. У разі невиконання зазначених вимог державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень.Стаття 22. Відмова у державній реєстрації прав та їх обтяжень 1. У державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, коли:1) заявлене право, обтяження не підлягає державній реєстрації відповідно до цього Закону2) об’єкт нерухомого майна або більша його частина розміщена в іншому реєстраційному окрузі3) із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень звернулася неналежна особа4) подані документи не відповідають вимогам, установленим цим Законом та іншими актами законодавства, або не дають змоги установити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують 5) заяву про державну реєстрацію прав, пов’язаних з відчуженням нерухомого майна, подано після державної реєстрації обтяжень, встановлених щодо цього майна6) заявлене право вже зареєстровано.2. За наявності підстав для відмови в державній реєстрації оформлюється рішення за встановленим Міністерством юстиції України зразком.3. Відмова в державній реєстрації прав та їх обтяжень з підстав, зазначених у пункті 4 частини першої цієї статті, не позбавляє заявника права повторно звернутися із заявою за умови усунення перешкод для державної реєстрації прав та їх обтяжень.Стаття 23. Реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна1. Реєстраційним номером об’єкта нерухомого майна є індивідуальний номер, який присвоюється кожному окремо визначеному об’єкту нерухомого майна при проведенні державної реєстрації права власності на нього, не повторюється на всій території України і залишається незмінним протягом усього часу існування такого об’єкта.2. У разі переходу права власності на об’єкт нерухомого майна або зміни опису об’єкта нерухомого майна його реєстраційний номер залишається без змін.3. Порядок присвоєння реєстраційного номера об’єкту нерухомого майна встановлюється Міністерством юстиції України.Стаття 24. Внесення записів до Державного реєстру прав 1. Записи до Державного реєстру прав вносяться на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.2. Записи анулюються, якщо підстави, за яких вони були внесені, визнані судом недійсними.3. Записи про обтяження погашаються на підставі актів уповноважених на це органів або посадових осіб.Стаття 25. Виправлення технічних помилок у Державному реєстрі прав1. У разі виявлення у свідоцтві про державну реєстрацію прав власності на нерухоме майно та/або витязі з Державного реєстру прав технічної помилки, допущеної державним реєстратором, заінтересована особа письмово повідомляє у п’ятиденний строк про це державного реєстратора, який перевіряє відповідність відомостей Державного реєстру прав інформації, що міститься у заяві про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень. Якщо факт невідповідності підтверджено, державний реєстратор безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення. Виправлення технічної помилки у записах Державного реєстру прав, що була допущена не з вини державного реєстратора, здійснюється за плату. 2. У разі виявлення технічної помилки, допущеної у записах Державного реєстру прав, державний реєстратор у п’ятиденний строк письмово повідомляє про це заінтересовану особу. 3. Заінтересована особа протягом п’яти робочих днів з дня отримання від державного реєстратора повідомлення про допущення технічної помилки у записах Державного реєстру прав повинна звернутися до нього із заявою про виправлення такої помилки. 4. Виправлення технічної помилки здійснюється у разі, коли немає підстав вважати, що таке виправлення може заподіяти шкоду чи порушити права та законні інтереси правонабувачів або третіх осіб, які використовували відповідні реєстраційні записи.Стаття 26. Надання інформації про державну реєстрацію прав та їх обтяжень1. Інформація про державну реєстрацію прав та їх обтяжень з Державного реєстру прав надається:1) власнику (власникам) нерухомого майна, їх спадкоємцям (правонаступникам — для юридичних осіб), уповноваженій особі та іншим заінтересованим юридичним і фізичним особам2) суду, органам внутрішніх справ, органам прокуратури, органам державної податкової служби, органам Служби безпеки України та іншим органам державної влади (посадовим особам), якщо запит зроблено у зв’язку із здійсненням ними повноважень, визначених законодавством.2. Місцевий орган державної реєстрації прав відмовляє в наданні інформації, якщо заявник відповідно до закону не має право на отримання такої інформації. 3. Місцевий орган державної реєстрації прав зобов’язаний за заявою власника або правоволодільця надавати йому інформацію про осіб, які отримали відомості про належний йому об’єкт нерухомого майна, права та їх обтяження.4. Нотаріус при здійсненні нотаріальних дій користується інформацією з Державного реєстру прав, порядок доступу до якого встановлює Міністерство юстиції України.Стаття 27. Плата за проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень, надання витягів з Державного реєстру прав1. За проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень справляється реєстраційний збір у розмірі, що встановлюється Кабінетом Міністрів України. У разі відмови у проведенні державної реєстрації прав та їх обтяжень реєстраційний збір не повертається.Кошти, одержані відповідно до цього Закону як реєстраційний збір, зараховуються до державного бюджету.2. За надання витягів з Державного реєстру прав справляється плата у розмірі, що встановлюється Кабінетом Міністрів України. Кошти, одержані як плата за надання витягів з Державного реєстру прав, вносяться на рахунок Адміністратора і використовуються виключно для забезпечення функціонування Адміністратора, місцевих органів державної реєстрації прав та Державного реєстру прав, за винятком коштів гарантійного фонду, який створюється Адміністратором. Гарантійний фонд створюється для відшкодування шкоди, заподіяної з вини органів державної реєстрації прав. Розмір відрахувань до гарантійного фонду встановлюється Кабінетом Міністрів України.3. У разі невикористання до кінця бюджетного року коштів гарантійного фонду, 50 відсотків цієї суми спрямовується на забезпечення функціонування Адміністратора, місцевих органів державної реєстрації прав та Державного реєстру прав.4. Суд, органи внутрішніх справ, органи прокуратури, органи державної податкової служби, органи Служби безпеки України та інші органи державної влади (посадові особи) звільняються від плати за державну реєстрацію прав та їх обтяжень, отримання витягів про зареєстровані права і встановлені щодо них обтяження, якщо відповідні заяви подані у зв’язку із здійсненням ними повноважень, визначених законодавством.Стаття 28. Відповідальність у сфері державної реєстрації 1. Державні реєстратори за порушення законодавства у сфері державної реєстрації несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність у порядку, встановленому законом. 2. Дії або бездіяльність державного реєстратора можуть бути оскаржені до кваліфікаційної комісії державних реєстраторів та/або суду.3. Шкода, заподіяна державним реєстратором фізичній чи юридичній особі під час виконання своїх обов’язків, підлягає відшкодуванню у порядку, встановленому законом”.II. ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування, крім абзацу другого частини першої статті 27, який набирає чинності після закінчення строку виконання зобов’язань за Угодою про позику (Проект “Видача державних актів на право власності на землю у сільській місцевості та розвиток системи кадастру”) між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку, ратифікованою Законом України від 15 червня 2004 року № 1776-IV (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 37, ст. 456). До набрання чинності абзацом другим частини першої статті 27 цього Закону реєстраційний збір за державну реєстрацію прав та їх обтяжень зараховується до спеціального фонду державного бюджету та використовується для забезпечення функціонування Адміністратора, місцевих органів державної реєстрації прав та Державного реєстру прав і погашення Адміністратором зобов’язань за Угодою про позику, зазначеною в абзаці першому цього пункту.Абзаци четвертий — тринадцятий підпункту 1, підпункт 2 пункту 6 прикінцевих і перехідних положень, набирають чинності через рік з дня набрання чинності цим Законом. 2. Права на нерухоме майно, що виникли до набрання чинності цим Законом, визнаються державою. 3. Установити, що протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом державний реєстратор призначається на посаду без проходження стажування, передбаченого статтею 8 цього Закону.4. До створення системи державної реєстрації прав на нерухоме майно та введення в дію Державного реєстру прав реєстрація прав на нерухоме майно здійснюється в порядку, встановленому до набрання чинності цим Законом.5. Створення системи державної реєстрації прав за цим Законом здійснюється протягом року на території відповідних областей, міст Києва та Севастополя поетапно у порядку черговості та у строки, затверджені Міністерством юстиції України.6. Внести зміни до таких законодавчих актів України:1) у Земельному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № "