Сторінка 1 з 3

ПовідомленняДодано: 17 квітня 2007, 18:03
Admin-Юкон
"НАКАЗ. Посилено вимоги до охорони та збереження нотаріальних документів МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИН А К А З17.04.2007 м. Київ № 186/5Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17.04.2007 за № 378/13645Про затвердження змін до Положення про вимоги до робочого місця приватного нотаріуса та здійснення контролю за їх дотриманнямЗ метою реалізації положень Закону України „Про нотаріат”, посилення охорони та збереження нотаріальних документівн а к а з у ю : 1. Затвердити зміни до Положення про вимоги до робочого місця приватного нотаріуса та здійснення контролю за їх дотриманням, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.06.98 № 36/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.06.98 за № 376/2816, виклавши його в новій редакції, що додається. 2. Департаменту нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань (Ященко Н.В.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03.10.92 № 493 „Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади” (із змінами). 3. Департаменту нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань (Ященко Н.В.) довести цей наказ до відома начальників головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі та забезпечити його належне виконання. 4. Начальникам Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі протягом двох місяців після набрання чинності цим наказом ужити відповідних заходів з метою забезпечення нотаріусами дотримання його вимог та провести відповідні перевірки виконання вимог указаного Положення, про що інформувати Міністерство юстиції. 5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Єфіменка Л.В. Міністр Олександр ЛавриновичЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Міністерства юстиції України 12. 06. 98 № 36/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 17.04.2007 № 186/5)Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17.04.2007 за № 378/13645ПОЛОЖЕННЯпро вимоги до робочого місця (нотаріальної контори) приватного нотаріуса та здійснення контролю за їх дотриманням 1. Це Положення, розроблене з метою реалізації вимог Закону України „Про нотаріат"", визначає вимоги до робочого місця (нотаріальної контори) приватного нотаріуса – приміщення, у якому можуть учинятися нотаріальні дії (далі – Приміщення), та контролю за їх дотриманням. 2. Головною метою встановлення вимог до Приміщення є вжиття заходів до створення належних умов для реалізації прав та законних інтересів учасників правовідносин, які виникають при вчиненні нотаріальних дій, забезпечення належного матеріально-технічного, організаційного та професійного рівня нотаріального обслуговування, дотримання вимог законодавства при вчиненні нотаріальних дій, їх конфіденційності, забезпечення охорони та збереження нотаріальних документів. 3. Приміщення повинно забезпечувати виконання вимог статті 8 Закону України „Про нотаріат"" щодо дотримання таємниці вчинюваних нотаріальних дій, схоронності нотаріальних документів, печатки нотаріуса та спеціальних бланків нотаріальних документів та відповідати державним будівельним нормам для житлових будинків та нежитлових приміщень. Приміщення має складатися з кімнат, які використовуються для роботи приватного нотаріуса, збереження документів, печатки та приймальної кімнати для відвідувачів. Для роботи одного приватного нотаріуса Приміщення має складатися не менше як з двох кімнат. Особи, які працюють з приватним нотаріусом на підставі цивільно-правового чи трудового договору, повинні бути забезпечені робочими місцями – окремою кімнатою відповідно до чинних санітарних норм і правил з розрахунку на одну особу. У Приміщенні не можуть здійснювати професійну діяльність особи, діяльність яких не пов’язана з учиненням нотаріальних дій чи наданням додаткових послуг правового чи технічного характеру, пов’язаних з ними, крім осіб, які за договорами (угодами, контрактами) з приватним нотаріусом виконують роботи із забезпечення діяльності приватного нотаріуса (установлення та обслуговування оргтехніки, охоронного обладнання тощо) чи проходять стажування. Умови трудових чи цивільно-правових договорів з особами, які постійно працюють у приватного нотаріуса або виконують тимчасові завдання, пов’язані з учинюваними нотаріальними діями, чи проходять стажування у приватного нотаріуса, повинні передбачати покладання на цих осіб обов’язку дотримання таємниці вчинюваних нотаріальних дій. Архів приватного нотаріуса повинен зберігатися у металевих шафах. Забороняється шафи для зберігання архіву розміщувати в приймальні, а також у місцях, де відвідувач може безперешкодно до них підійти. Якщо в Приміщенні працюють двоє чи більше приватних нотаріусів, для зберігання їхніх архівів повинна бути виділена окрема кімната, яка забезпечуватиме відокремлення цих архівів та можливість роботи з документами кожного з них. У Приміщенні повинна бути приймальна кімната, призначена для перебування осіб, які очікують прийому в нотаріуса. У такій кімнаті ведеться попередній прийом з організаційних питань, пов′язаних з роботою приватного нотаріуса, чи надаються правові консультації загального характеру. Не допускається розташування в приймальній кімнаті робочих місць приватного нотаріуса чи працівників, які займаються підготовкою документів до вчинення нотаріальних дій. У приміщенні, де одночасно вчиняють нотаріальні дії декілька приватних нотаріусів, дозволяється спільне використання ними однієї приймальної кімнати. Приватний нотаріус, який займає приміщення на підставі договору про співпрацю з іншим нотаріусом, не вправі працювати в одній кімнаті з особами, діяльність яких не пов’язана з учиненням нотаріальних дій. Приміщення має бути обладнане броньованими вхідними дверима, на вікнах Приміщення встановлюються засоби захисту відповідно до галузевого стандарту України, затвердженого Міністерством внутрішніх справ України. Приміщення має бути обладнане засобами охоронної та пожежної сигналізації з відповідним підключенням. Окреме підключення Приміщення до пульту централізованого спостереження не вимагається, якщо засоби охоронної та пожежної сигналізації, якими обладнане Приміщення, уключені до системи охорони групи інших приміщень (поверх, крило, секція тощо). Приміщення має бути забезпечене вогнестійким, прикріпленим до стін або підлоги сейфом для збереження печаток, штампів з посвідчувальними написами та спеціальних бланків нотаріальних документів. Для забезпечення роботи приватного нотаріуса з інформаційними ресурсами Міністерства юстиції України Приміщення приватного нотаріуса повинно бути обладнане необхідною комп’ютерною та апаратною технікою, яка відповідає вимогам, установленим Адміністратором відповідних державних реєстрів Міністерства юстиції України. 4. Приміщення повинно використовуватись приватним нотаріусом на підставі відповідного документа про право власності, договору про оренду або договору про співпрацю з іншим приватним нотаріусом. Приміщення повинно бути розташоване на першому, другому або в цокольному поверхах будинку. До Приміщення приватного нотаріуса має бути забезпечено вільний доступ відвідувачів. Якщо Приміщення розташоване в житловому будинку, робота приватного нотаріуса не повинна порушувати права громадян, які проживають у цьому будинку, чи перешкоджати здійсненню їх законних інтересів. Нотаріус зобов’язаний дотримуватися Правил користування приміщеннями житлових будинків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 1992 року № 572 (із змінами). У цьому випадку вхід до Приміщення повинен розташовуватися не вище другого поверху. Якщо Приміщення приватного нотаріуса розміщене в житловій квартирі, ця квартира повинна мати окремий вхід з вулиці. Ця вимога не застосовується, якщо Приміщення розташоване в нежитловому будинку. Приватний нотаріус має право мати лише одне Приміщення. У разі, якщо він працює в Приміщенні, наданому іншим нотаріусом, договір про співпрацю може укладатися лише з одним нотаріусом. У випадках, передбачених законодавством, нотаріальні дії можуть бути вчинені поза Приміщенням, але в межах нотаріального округу, у якому зареєстрована його приватна нотаріальна діяльність. Приміщення, яке приватний нотаріус займає на підставі договору про співпрацю з іншим нотаріусом, повинно розташовуватися в межах нотаріального округу, де він займається нотаріальною діяльністю. 5. Перевірка відповідності Приміщення вимогам цього Положення провадиться при реєстрації приватної нотаріальної діяльності, у разі зміни Приміщення, а також при проведенні комплексних, цільових або контрольних перевірок його діяльності. Реєстрація приватної нотаріальної діяльності особи здійснюється за умови подання нею всіх необхідних документів, передбачених цим Положенням. Невідповідність Приміщення цим вимогам є підставою для зупинення приватної нотаріальної діяльності. 6. Перевірка відповідності Приміщення приватного нотаріуса вимогам цього Положення провадиться відповідальними працівниками Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі. 7. За наслідками перевірки складається відповідний акт. В акті про проведену перевірку зазначаються: - дата і місце складання акта - прізвище, ім’я приватного нотаріуса, нотаріальний округ, у якому він зареєстрований - місцезнаходження Приміщення приватного нотаріуса - кількість кімнат - кількість нотаріусів, які здійснюють нотаріальну діяльність у цьому приміщенні - кількість осіб, що працюють на умовах цивільно-правових чи трудових договорів з нотаріусом, із зазначенням їх посад - наявність і кількість ізольованих кімнат - умови зберігання архіву (архівів) нотаріуса (нотаріусів) - відомості про приймальну кімнату - відомості про наявність броньованих вхідних дверей та засоби захисту вікон - відомості про засоби охоронної та пожежної сигналізації та їх підключення до пульту централізованого спостереження - відомості про наявність комп’ютерної та іншої техніки - реквізити документа, який підтверджує право власності, право оренди чи право користування приміщенням (договору про співпрацю з іншим нотаріусом). Крім того, в акті зазначається номер телефону, що знаходиться у Приміщенні. 8. В акті про проведену перевірку відповідності Приміщення вимогам цього Положення відповідальним працівником, який здійснював перевірку, зазначається висновок щодо можливості використання даного Приміщення для розташування у ньому робочого місця (нотаріальної контори) приватного нотаріуса. 9. Акт про проведену перевірку підписується особою, яка її проводила, та нотаріусом, чиє Приміщення перевірялося, і затверджується начальником Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі. 10. Якщо приватний нотаріус не згоден з висновком, який вказаний в акті про проведення перевірки, він має право в місячний термін звернутися до начальника відповідного управління юстиції з оскарженням дій відповідальної особи, яка проводила перевірку, та вимогою про проведення повторної перевірки іншою відповідальною особою управління юстиції. 11. Начальник відповідного управління юстиції зобов’язаний призначити іншого відповідального працівника для проведення повторної перевірки Приміщення відповідно до його звернення. 12. У разі невідповідності Приміщення приватного нотаріуса або відмови від проведення перевірки на відповідність Приміщення вимогам цього Положення нотаріальна діяльність нотаріуса тимчасово зупиняється на строк до усунення недоліків. Директор Департаменту нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань Н.В. Ященко АРКУШ ПОГОДЖЕННЯЗаступник Міністра юстиції Л.В.Єфіменко Директор Департаменту державної реєстрації нормативних актів В.В.Бутрименко Директор Департаменту нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань Н.В.Ященко Прес-служба Міністерства юстиції УкраїниTел. 271-16-76 E-mail: press@minjust.gov.ua"

ПовідомленняДодано: 17 квітня 2007, 18:36
Во как...
Виходить, якщо я працюю з помічником, то має помічник сидіти окремо від мене, а клієнти окремо від мене і помічника у приймальні кімнаті, то вже маємо 3 кімнати??? Чи я не те щось зрозуміла???

ПовідомленняДодано: 17 квітня 2007, 18:44
Доктор ZAZ
Придется банк из конторы выгонять. А жаль, за аренду платят исправно.

ПовідомленняДодано: 17 квітня 2007, 19:00
*Женская Логика*
"А я пішла купляти кувалду...... буду оце робити ""Якщо Приміщення приватного нотаріуса розміщене в житловій квартирі, ця квартира повинна мати окремий вхід з вулиці. ""...окремий вхід з вулиці...."

ПовідомленняДодано: 17 квітня 2007, 19:26
Альвиора
Я вже порахувала. Повинно бути 4-и кімнати: для нотаріуса, для збереження документів у якій є металеві шафи у яких зберігаються документи, приймальна кімната, кімната для найманих працівників. Так таким вимогам відповідає дуже мала кількість нотаріальних контор.

ПовідомленняДодано: 17 квітня 2007, 19:46
evictia
"Цікаво, як ""житлова квартира"", розташована на другому поверсі житлового будинку, може мати ""окремий вхід з вулиці""? "

ПовідомленняДодано: 17 квітня 2007, 20:04
Во как...
Я так розумію, що має бути на пульту сигналізація і броньовані двері.

ПовідомленняДодано: 17 квітня 2007, 20:23
Берн
і за два наступні місяці всіх нотарів перевірять на відповідність новим умовам???!!!

ПовідомленняДодано: 17 квітня 2007, 20:24
Берн
і у кого невідповідність - призупинять діяльність???

ПовідомленняДодано: 17 квітня 2007, 20:58
andy
Несправедливо получается - гос. архив может хранить документы на металлических стеллажах, а нотариус - только в металлических шкафах!Выходит, если я храню архив на металлических стеллажах в отдельной закрывающейся комнате, меня могут закрыть...

ПовідомленняДодано: 17 квітня 2007, 20:59
Доктор ZAZ
Ничего не имею против госнотариусов, но у них значит со всем єтим, чего требуют от нас, всё в порядке.Наткнулся на пример. См. прикрепленній файл. Взято отсюда http://www.photosight.ru/photo.php?photoid=1895571&ref=author

ПовідомленняДодано: 17 квітня 2007, 21:01
notarius 71
Как пить дать.

ПовідомленняДодано: 17 квітня 2007, 21:07
andy
"А еще интересный моментик с бронированными дверями. Во-первых - нигде в законодательстве термин ""бронированные"" не прописан. Во-вторых - если весь фасад нотариальной конторы выполнен в пластике (алюминие), как туда прилепить ""бронированную"" дверь? Ведь фасад утверджен архитектурой, и внести в него какие-либо изменения чрезвычайно трудно (вопрос выносится на сессию, согласовывается в архитектуре), практически подпадает под понятие реконструкция.Кроме этого: ""На вікнах Приміщення встановлюються засоби захисту відповідно до галузевого стандарту України, затвердженого Міністерством внутрішніх справ України"" - т.е. хоть какую решетку не прилепишь. Насколько помню для банков предусмотрено квадрат 14х14 мм, и ""ящейка"" между прутьями не более 15 на 15 см. Так что есть над чем думать..."

ПовідомленняДодано: 17 квітня 2007, 21:12
Vолодимир
Почнемо з початку Ці вимоги можливо застосувати тільки до нових нотаріусів Як кажуть закон зворотьної сили не має Ми з ВАМИ маємо належним чином сертифіковані робочі місця По-друге Не має в законі такого терміну як ЗУПИНЕННЯ Відповідно і не має такої підстави зупиняти

ПовідомленняДодано: 17 квітня 2007, 21:22
Vолодимир
Для нових нотарів Згідно положення повинно бути дві кімнати В першій може бути одночасно нотаріус його архів і його помічники Друга кімната відводиться для відвідувачів Читайте уважно положення і якщо зможете знайдіть конкретно вказану заборону проти висловленого мною формату приміщення- обгрунтуйте ( з посиланням на твердження які мають вираз - заборонено ) Тільки читайте усе в комплексі і без паніки а то ще навчите кого не треба Це звісно допустимий мінімум а при бажанні вже як душа захоче

ПовідомленняДодано: 17 квітня 2007, 21:29
Vолодимир
Діючих нотаріусів це положення може торкатися тільки у разі що зміни офісу Так що без потреби не змінюйте приміщення

ПовідомленняДодано: 17 квітня 2007, 21:48
Деметра
"Шановний Vолодимире, як це "" Перевірка відповідності Приміщення вимогам цього Положення провадиться при реєстрації приватної нотаріальної діяльності, у разі зміни Приміщення, а також при проведенні комплексних, цільових або контрольних перевірок його діяльності."

ПовідомленняДодано: 17 квітня 2007, 22:41
Олл
"Перше, що прийшло в голову : вбиральня - це окрема кімната? Чому б не визначити її, як місце для помічника, до речі, в наказі зовсім нічого не сказано за стіл для нього. То чому б і ні! От і маємо ще одну НЕОБХІДНУ кімнату! ЩО НАМ РОБИТИ З ОЦІМ МАРАЗМОМ!? Чому МЮУ не звертає увагу на стан державних нотаріальних контор, де по декілька нотаріусів працюють в одній кімнаті. Чи не найбільше бланків вкрадено там!!!! Шкода, що першими, хто відчує цього удару, будуть наші колеги, які працюють в районних нотаріальних округах. Проживаючи в містах, мають робочі місця в прилеглих селах. Де їм взяти оту охоронну систему, підключену до централізованого пульту. На сьогодні там в кращому випадку ""ревун"" над дверима. Ще одне питання. Броньовані двері, це від слова броня, а металеві - це від слова метал. Здається, різниця є. Що будемо ще й з цим робити?Вважаю, заслуговує на увагу позиція, висловлена Vолодимиром, але куди подіти оте ""Перевірка відповідності Приміщення вимогам цього Положення провадиться при … проведенні комплексних, цільових або контрольних перевірок його діяльності.""???? "

ПовідомленняДодано: 17 квітня 2007, 23:16
Явва
"А в мене питання про ""Приміщення має бути забезпечене вогнестійким, прикріпленим до стін або підлоги сейфом"". Мій сейф має 600 кг ваги. Його треба ще й кріпити до підлоги? Хоча я державний....."

ПовідомленняДодано: 17 квітня 2007, 23:37
Ксюха
Это не маразм, это проф.непригодность и явный перебор полномочий.«З метою реалізації положень Закону України «Про нотаріат» ХА…статью назови. Закон не уполномочивает МЮ разрабатывать требования к рабочему месту нотариуса, эти полномочия придуманы и присвоены самим МЮ. А ст.19 Конституции, что говорит: «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.» Где этот закон? Нет его, нет закона, не может быть и приказа. Во времена Головатого УНПе ринулась бы в суд с админ.иском, но времена как и нравы не те…

ПовідомленняДодано: 18 квітня 2007, 01:24
V
Вот оно торжество вседозволенности, где все решает далеко не содержимое черепной коробки...

ПовідомленняДодано: 18 квітня 2007, 03:03
myr
у будинку, де проживає наш Л.В.О. є офис нотаріуса! От і все!.

ПовідомленняДодано: 18 квітня 2007, 11:12
Samanta@I
А для коррупции какой простор

ПовідомленняДодано: 18 квітня 2007, 12:27
Vолодимир
Наголошую ми вже сертифіковани згідно діючих на той час норм і ніякий закон не вимагає повторних сертифікацій Якщо когось почнуть на підставі цього зупиняти то по-перше суд а по-друге розбивати палатку в офісі УНП і нехай відстоюють Ваші права Плюс підключаємо пресу Також не забувайте про регіональні структури

ПовідомленняДодано: 18 квітня 2007, 13:00
lenna
Квартира должна иметь отдельный вход с улицы, а что вход через подъезд это не отдельный вход с улицы, и жилая квартира не может непосредственно иметь отдельный вход, уже по причине того что она жилая, кто составлял этот приказ, интересно.

ПовідомленняДодано: 18 квітня 2007, 13:12
Во как...
"Я зараз на стадії зміни приміщення. Нове вже готове, вірніше було готове, в старому залишитися не має жодної можливості. Нове вже власне, має три кімнати, але пластикові двері, є сигналізація, але не має місця покласти 30 металевих шаф для всього архіву, що мені робити??? І даремно Володимир намагається заспокоїти, що ті хто працює, може не хвилюватися, з кожним можуть виникнути різні казуси пов""язані із зміною місця, офіса тощо."

ПовідомленняДодано: 18 квітня 2007, 13:13
Таня
А якщо приміщення займає всю квартиру, а не знаходиться в квартирі?

ПовідомленняДодано: 18 квітня 2007, 13:16
Во как...
А якщо на вікнах і дверях металеві ролети, то такий варіант потяне???

ПовідомленняДодано: 18 квітня 2007, 13:17
lenna
тоже самое у меня тоже квартира, но у нее вход с улицы, так как другого просто не может быть. ведь это жилой фонд