Номер повідомлення:#12
КОС
» 09 лютого 2006, 22:07
"повторюю свої міркування1. наказ № 3380/745 від 21.12.2005 (розроблений на виконання ст. 12 З-ну ""Про забезпечення огр.-правових умов соц. захисту дітей-сиріт та ...."" №2623) зобовязав: ""п.1.1: Передати повноваження з питань опіки, піклування та усиновлення дітей від органів управління освітою службам у справах неповнолітніх"" Даний пункт викладено таким чином, що можна зрозуміти, що передаються взагалі всі питання з опіки та піклування дітей, а не конкретно: документації щодо дітей-сиріт, позбавлених ... (як це вже викладено в п.1.2). Чи це непрофесійне складання тексту документу, якщо ж ні, тоді мета видання цього наказу незрозуміла: які ж повноваження передаються згідно цього наказу? Якщо всі (згідно п.1.1) - тоді нотаріуси для здійснення правочинів щодо майна, яке належить мало- і неповнолітньої дитини зобовязані брати дозвіл органів опіки та піклування (згідно ст.177 СКУ), а можливо і плюс дозвіл служби у справах неповнолітніх (які створені тільки при райдержадміністрації) - тому що згідно вищевказаного закону (ст. 7 ч.3) ""облік безпритульних дітей здійснюється службами у справах неповнолітніх місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування"". А можливо, (з огляду на останні три слова ""...та органів місцевого самоврядування"") існувати повинен такий варіант: в органах місцевого самоврядування (тобто при міських чи сільських радах) створєється окрім органів опіки та піклування ще й служба в справах неповнолітніх, яка буде надавати дозвіл для здійснення правочинів щодо майна, яке належить мало- і неповнолітній дитині, оскільки цій службі в справах неповнолітніх передано облік безпритульних дітей, а додатково - рішення органів опіки та піклування? Протиріччя містяться і в самому заноні: стаття 12 вимагає, що контроль .... здійснюють органи опіки та піклування, а ст. 7 ч.3 ""облік безпритульних дітей здійснюється службами у справах неповнолітніх"" яким згідно наказу і передаються всі справи. Дуже потрібен коментар осіб, які створювали цей наказ та закон, для того щоб розяснити, чиї саме дозволи необхідно брати. Оскільки, я, нотаріус, читаючи уважно цей закон №2623 і наказ, зрозуміла так: брати рішення органу опіки та піклування (тобто рішення виконкому міськсільської ради) + рішення служби в справах неповнолітніх (чи при РДА чи при виконкомах рад).2. Якщо розглядати це питання в такій площині: як захистити права дітей при вчиненні правочинів щодо жилих приміщень (як вимагає ст.12 ч.3: ""для здійснення будь-яких правочинів стосовно нерухомого майна, право власності на яке або право киристуванн яким мають діти...."", то нотаріуси вже заплуталися: одні беруть довідку з ЖЕКу чи будинкоуправління про те, хто прописаний в будинку чи квартирі, яка відчужується чи передається в іпотеку, інші - довідку про склад сім""ї. І якщо згідно цих довідок квазані діти, то вимагають відповідні дозволи. Я ж схильна до слідуючого висновку, перед вчиненням будь-якого правочину нерухомого майна (крім гаражів та нежилих приміщень - ст.10 цього закону), надавати запит до обох вищевказаних мною органів і оскільки Закон забовязує їх контролювати ці питання, то - довідки їх про те, що ""..в житловому буд. чи кв., яка відчужується гр.ООО не зареєстровані і не користуються житлом мало- чи неповнолітні і безпритульні діти"" оскільки якщо нотаріуси самі візьмуть на семе обов""язок вишукувати хто ж там прописаний чи проживає (і можна неправильно взіти довідку чи інше) то і відповідальність буде на нотаріусу"