Номер повідомлення:#1
Блондинка в законе
» 28 січня 2008, 14:36
"Лист Міністерства юстиції України від 18.01.2008 № 31-32/14 начальнику Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, начальникам головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та СевастополіМІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ18.01.2008 № 31-32/14Начальнику Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, начальникам головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі Відповідно до Положення про Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, мм. Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 14 лютого 2007 року № 47/5, зазначені управління юстиції відповідно до покладених на них завдань організовують роботу установ нотаріату, перевіряють їхню діяльність і вживають заходів до її поліпшення, здійснюють контроль за виконанням нотаріусами їхніх професійних обов’язків, контролюють обіг спеціальних бланків нотаріальних документів, контролюють своєчасність та правильність унесення нотаріусами записів до Єдиних реєстрів, що діють у системі нотаріату.У зв’язку із зазначеним, звертаю вашу увагу на необхідність посилення контролю за дотриманням нотаріусами вимог Положення про порядок постачання, зберігання, обліку та звітності витрачання спеціальних бланків нотаріальних документів, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 29 червня 1999 року № 36/5 ( у редакції наказу Міністерства юстиції України від 28 грудня 2006 року № 110/5) (далі – Положення).При цьому зобов’язую вас у всіх випадках невиконання чи неналежного виконання нотаріусами без поважних причин (відсутність електроенергії, збої в роботі Єдиного реєстру) пункту 5.3 Положення щодо своєчасного унесення до Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів відомостей про витрачання бланків та пункту 7.3 щодо заборони передачі бланків за межі нотаріального округу призупиняти діяльність приватних нотаріусів та притягати до дисциплінарної відповідальності державних нотаріусів.У разі систематичного порушення нотаріусами вимог пункту 5.3 Положення та недієвості вищезазначених заходів реагування, необхідно порушувати перед Міністерством юстиції питання про внесення змін до річного плану проведення комплексних перевірок та включення до нього проведення комплексних перевірок роботи цих приватних нотаріусів, а щодо державних нотаріусів застосовувати інші заходи дисциплінарного впливу, в тому числі звільнення з посади.Попереджаю про персональну відповідальність начальників управлінь юстиції за невжиття заходів, передбачених пунктом 5.9 Положення.Проведений Міністерством юстиції за інформацією ДП „Інформаційний центр“ аналіз використання спеціальних бланків нотаріальних документів нотаріусами України за 2005-2007 роки свідчить, що протягом цих років мали місце 183 випадки викрадення спеціальних бланків нотаріальних документів. При цьому слід зазначити, що найбільша кількість крадіжок мала місце у місті Києві – 17, Харківській області -15, Дніпропетровській та Закарпатській областях – по 12, Київській та Донецькій областях - по 11, у Львівській – 10. У той же час слід зазначити, що у Тернопільській області не зафіксовано жодної крадіжки спеціальних бланків нотаріальних документів, а у місті Севастополі - лише один факт крадіжки одного спеціального бланку. Викрадення спеціальних бланків нотаріальних документів у 92 випадках (половина від загальної кількості крадіжок) відбулася з приміщень державних нотаріальних контор.Враховуючи зазначене, зобов’язую вас вжити невідкладних заходів щодо забезпечення державних нотаріальних контор та державних нотаріальних архівів належними засобами охорони приміщень з метою унеможливлення фактів проникнення до цих приміщень та викрадення спеціальних бланків нотаріальних документів. Зобов’язую об’єктивно та адекватно реагувати на випадки невідповідності робочих місць приватних нотаріусів вимогам Положення про вимоги до робочого місця приватного нотаріуса, зокрема в частині забезпечення зберігання нотаріальних документів, бланків, печаток.На виконання вимог пункту 3.3 вищезазначеного Положення по кожному факту втрати чи крадіжки призначати службове розслідування, притягувати винних осіб до відповідальності. Про результати розслідування і заходи реагування в обов’язковому порядку інформувати Міністерство юстиції.Звертаю вашу увагу на необхідність проведення цільових перевірок діяльності таких нотаріусів і належного реагування за їх наслідками, зокрема, підготовки та направлення до Міністерства юстиції подань щодо анулювання свідоцтв про право на заняття нотаріальною діяльністю.Міністр М.В. Оніщук"