Сторінка 1 з 1

ПовідомленняДодано: 21 квітня 2011, 13:03
Армани
Лист Державної служби фінансового моніторингу України від 12.01.2011 № 98/0820-6-5 Щодо застосування окремих норм Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму»На підставі пункту 5 частини першої статті 14 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму» (далі - Закон) Міністерство юстиції України здійснює державне регулювання і нагляд у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму здійснюються щодо нотаріусів, адвокатів та інших осіб, які надають юридичні послуги. Згідно з підпунктом «г» пункту 8 частини другої статті 5 Закону нотаріуси, адвокати та інші особи, які надають юридичні послуги, є спеціально визначеними суб’єктами первинного фінансового моніторингу у випадках, передбачених статтями 6 та 8 Закону. Відповідно до частини першої статті 8 Закону виконання обов’язків суб’єкта первинного фінансового моніторингу забезпечується нотаріусами, адвокатами, особами, які надають юридичні послуги, якщо вони беруть участь у підготовці і здійсненні правочину щодо: купівлі-продажу нерухомості управління активами клієнта управління банківським рахунком або рахунком у цінних паперах залучення коштів для утворення юридичних осіб, забезпечення їх діяльності та управління ними утворення юридичних осіб, забезпечення їх діяльності чи управління ними, а також купівлі-продажу юридичних осіб тощо. На виконання пункту 1 частини другої статті 6 Закону суб’єкт первинного фінансового моніторингу зобов’язаний стати на облік у Держфінмоніторингу як суб’єкт первинного фінансового моніторингу та у разі припинення своєї діяльності повідомити про це Держфінмоніторинг у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку. Механізм взяття суб’єктів первинного фінансового моніторингу на облік встановлено Порядком взяття на облік суб’єктів первинного фінансового моніторингу, реєстрації ними фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, і подання Державному комітетові фінансового моніторингу інформації про зазначені та інші фінансові операції, що можуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.2010 № 747 (далі - Порядок). Так, абзацом п’ятим пункту 6 Порядку визначено, що адвокати, нотаріуси, особами, які надають юридичні послуги, як спеціально визначені суб’єкти первинного фінансового моніторингу, подають Держфінмоніторингу інформацію, необхідну для взяття їх на облік не пізніше ніж протягом трьох робочих днів з дати встановлення ділових відносин з клієнтом, який має намір вчинити один з правочинів, визначених частиною першою статті 8 Закону. Враховуючи викладене, статусу суб’єкта первинного фінансового моніторингу адвокати, нотаріуси, суб’єкти господарювання, які надають юридичні послуги, набувають з моменту встановлення ділових відносин з клієнтом, який має намір вчинити один з правочинів, визначених частиною першою статті 8 Закону, і отже виконання обов’язків, встановлених Законом, повинно забезпечуватися ними саме з цього моменту. Таким чином, за позицією Держфінмоніторингу, проведення перевірки суб’єктів первинного фінансового моніторингу (нотаріусів, адвокатів та суб’єктів господарювання, які надають юридичні послуги) можливо у разі, коли вони стали на облік у Держфінмоніторингу, так і щодо тих, які відповідно до законодавства повинні були стати на облік. При цьому, слід зазначити, що суб’єкти первинного фінансового моніторингу, які не стали на облік у Держфінмоніторингу, не можуть бути включені до плану проведення перевірок, однак, можуть бути піддані позаплановій перевірці за наявності підстав, визначених пунктом 2.7 розділу ІІ Порядку проведення перевірок Міністерством юстиції України суб’єктів первинного фінансового моніторингу, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 29.09.2010 року № 2338/5.__________________________________________________________________________________________________________Лист Державної служби фінансового моніторингу України від 03.02.2011 № 445/0320-6-5 Щодо подання державними нотаріусами форми № 1-ФМ «Форма обліку суб’єкта первинного фінансового моніторингу (відокремленого підрозділу)» Підпунктом «г» пункту 8 частини другої статті 5 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму» (далі – Закон) нотаріусів віднесено до спеціально визначених суб’єктів первинного фінансового моніторингу. При цьому, державна нотаріальна контора не є спеціально визначеним суб’єктом первинного фінансового моніторингу, але нотаріуси, які входять до її складу є суб’єктами первинного фінансового моніторингу. На виконання пункту 1 частини другої статті 6 Закону нотаріус зобов’язаний стати на облік у Держфінмоніторингу як суб’єкт первинного фінансового моніторингу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.2010 № 747 затверджено Порядок взяття на облік суб’єктів первинного фінансового моніторингу, реєстрації ними фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, і подання Державному комітетові фінансового моніторингу інформації про зазначені та інші фінансові операції, що можуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму (далі - Порядок). Абзацом п’ятим пункту 6 Порядку визначено, що нотаріуси, як спеціально визначені суб’єкти первинного фінансового моніторингу, подають Держфінмоніторингу інформацію необхідну для взяття їх на облік не пізніше ніж протягом трьох робочих днів з дати встановлення ділових відносин з клієнтом, який має намір вчинити один з правочинів, визначених частиною першою статті 8 Закону. Такими правочинами, згідно з частиною першою статті 8 Закону є правочини щодо: купівлі-продажу нерухомості управління активами клієнта управління банківським рахунком або рахунком у цінних паперах залучення коштів для утворення юридичних осіб, забезпечення їх діяльності та управління ними утворення юридичних осіб, забезпечення їх діяльності чи управління ними, а також купівлі-продажу юридичних осіб. Під діловими відносинами, згідно з пунктом 25 частини першої статті 1 Закону, слід розуміти відносини між клієнтом та суб’єктом первинного фінансового моніторингу, що виникли на підставі договору про надання фінансових або інших послуг. Відповідно до пункту 7 Порядку інформація, необхідна для взяття суб’єкта на облік, подається на паперових носіях за формою, встановленою Держфінмоніторингом. З метою забезпечення виконання зазначеного Порядку Держфінмоніторингом прийнято наказ від 26.08.2010 № 148 «Про затвердження форм обліку та подання інформації, пов’язаної із здійсненням фінансового моніторингу, та Інструкції щодо їх заповнення», який зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06.10.2010 за № 891/18186 (далі – наказ). Наказом затверджено форму № 1-ФМ «Форма обліку суб’єкта первинного фінансового моніторингу (відокремленого підрозділу)». При цьому звертаємо увагу, що нотаріуси заповнюють форму, передбачену для спеціально визначених суб’єктів первинного фінансового моніторингу, які провадять свою діяльність одноособово. Зазначений наказ разом з формою обліку та Інструкцією щодо її заповнення розміщені на веб - сайті Держфінмоніторингу у рубриці «Форми подання інформації». Таким чином, державні нотаріуси, які працюють у державних нотаріальних конторах є спеціально визначеними суб’єктами первинного фінансового моніторингу та зобов’язані подавати в установленому порядку до Держфінмоніторингу форму № 1-ФМ «Форма обліку суб’єкта первинного фінансового моніторингу (відокремленого підрозділу)».ПС если баян, можете кидать тапками в монитор, приветствуется

ПовідомленняДодано: 21 квітня 2011, 14:39
Nonna
мне мой монитор нравится.....