Сторінка 1 з 1

Видача свідоцтва на спадщину - 2013

ПовідомленняДодано: 15 січня 2013, 12:47
берізка
Всіх з Новим Роком )Після того як ми отримаємо від земельників (хоча в нас ще нічого земельники не дають):
1) витяг з Державного земельного кадастру про відсутність обмежень на земельну ділянку;
2) витяг з поземельної книги;
3) витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель,

яку потрібно робити нам заяву щоб перевірити наявність заборон при видачі свідоцтва про право на спадщину? Перевіряти від імені нотаріуса чи спадкоємця на підст. заяви про держ. ре-ю прав та їх обтяжень?

Може вже хтось видавав, поділіться схемою %)

Re: Видача свідоцтва на спадщину - 2013

ПовідомленняДодано: 15 січня 2013, 12:55
Zin.irina
Щодо питань, пов’язаних з проведенням державної реєстрації прав власності на нерухоме майно, що входить до складу спадщини, та реєстрація яких проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення

Начальнику реєстраційної служби
Головного управління юстиції
Міністерства юстиції України
в Автономній Республіці Крим,
начальникам реєстраційних служб
головних управлінь юстиції
в областях, містах Києві та
Севастополі

Державна реєстраційна служба у зв’язку з численними зверненнями стосовно питань, пов’язаних з проведенням державної реєстрації прав власності на нерухоме майно, що входить до складу спадщини, та реєстрація яких проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, просить довести до відома органів державної реєстрації прав і нотаріусів наступну інформацію.

Згідно зі статтею 182 Цивільного кодексу України (далі – Кодекс) право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі – Закон) державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі – Державний реєстр прав).

Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до Закону, виникають з моменту такої реєстрації

Права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до набрання чинності Законом, визнаються дійсними у разі відсутності їх державної реєстрації, передбаченої Законом, за умов якщо реєстрація прав та їх обтяжень була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, або якщо на момент виникнення прав та їх обтяжень діяло законодавство, що не передбачало обов'язкової реєстрації таких прав та їх обтяжень.

При цьому нормами статті 3 Закону передбачено, що будь-які правочини щодо нерухомого майна (відчуження, управління, іпотека тощо) вчиняються, якщо право власності чи інше речове право на таке майно зареєстровано згідно з вимогами Закону, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.

Також Законом визначено, що державна реєстрація прав власності, реєстрація яких проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва проводиться нотаріусом, яким вчиняється така дія.

Державна реєстрація прав у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва проводиться нотаріусом, яким вчинено таку дію.

Відповідно до статті 16 Закону державна реєстрація прав проводиться на підставі заяви власника, іншого правонабувача, сторони правочину, за яким виникло право, уповноваженої ними особи або державного кадастрового реєстратора у випадках, передбачених Законом.

Згідно із статтею 25 Кодексу здатність мати цивільні права та обов'язки (цивільну правоздатність) мають усі фізичні особи. Цивільна правоздатність фізичної особи виникає у момент її народження і припиняється у момент її смерті.

Цивільну дієздатність має фізична особа, яка усвідомлює значення своїх дій та може керувати ними. Цивільною дієздатністю фізичної особи є її здатність своїми діями набувати для себе цивільних прав і самостійно їх здійснювати, а також здатність своїми діями створювати для себе цивільні обов'язки, самостійно їх виконувати та нести відповідальність у разі їх невиконання (стаття 30 Кодексу).

Враховуючи наведене, у разі смерті власника об’єктів нерухомого майна, реєстрація прав на які проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, вчинення такої нотаріальної дії як видача свідоцтва про право на спадщину проводиться без державної реєстрації таких прав за померлим власником у Державному реєстрі прав.

Законодавство у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень передбачає можливість використання нотаріусом як спеціальним суб’єктом, на якого покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно, даних Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек, Державного реєстру обтяжень рухомого майна (далі разом – Реєстри).

Проте, при вчиненні такої нотаріальної дії як «видача свідоцтва про право на спадщину» нотаріус не матиме доступу до даних Реєстрів і відповідно не зможе отримати необхідну йому інформацію щодо об’єкта нерухомого майна з них.

У зв’язку з цим зазначаємо, що відповідно до частини третьої статті 28 Закону інформаційну довідку з Державного реєстру прав на підставі письмового запиту мають право отримувати суд, органи місцевого самоврядування, органи внутрішніх справ, органи прокуратури, органи державної податкової служби, органи Служби безпеки України та інші органи державної влади (посадові особи), якщо запит зроблено у зв'язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом.

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про нотаріат» нотаріат в Україні - це система органів і посадових осіб, на які покладено обов'язок посвідчувати права, а також факти, що мають юридичне значення, та вчиняти інші нотаріальні дії, передбачені цим Законом, з метою надання їм юридичної вірогідності.

У разі коли при розгляді запиту про надання інформації з Державного реєстру прав у формі інформаційної довідки за відсутності відомостей у Державному реєстрі прав встановлено наявність записів про державну реєстрацію права власності або іншого речового права на нерухоме майно в Реєстрі прав власності на нерухоме майно та/або про обтяження речових прав на нерухоме майно в Реєстрах, державний реєстратор на підставі прийнятого рішення щодо отримання інформації з Державного реєстру прав за результатом розгляду запиту формує інформаційну довідку з Реєстру прав власності на нерухоме майно та/або витяг з Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна та/або витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна та/або інформаційну довідку з Державного реєстру іпотек у двох примірниках.

Отже, у випадку необхідності одержання нотаріусом інформації щодо зареєстрованих прав та обтяжень на об’єкти нерухомого майна, що входять до складу спадщини, та права на які зареєстровані відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення вказаних прав та обтяжень, йому слід звертатися до органу державної реєстрації прав за отриманням інформаційної довідки з Державного реєстру прав.

Голова Державної
реєстраційної служби України
Л.В. Єфіменко

Re: Видача свідоцтва на спадщину - 2013

ПовідомленняДодано: 15 січня 2013, 14:57
берізка
Zin.irina дуже дякую і, якшо ваша ласка,можливо Ви зі всім написаним у листі розібралися, то як нотаріус має звертатися до органу державної реєстрації прав за отриманням інформаційної довідки з Державного реєстру прав

та що означає абзац 12

"Враховуючи наведене, у разі смерті власника об’єктів нерухомого майна, реєстрація прав на які проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, вчинення такої нотаріальної дії як видача свідоцтва про право на спадщину проводиться без державної реєстрації таких прав за померлим власником у Державному реєстрі прав"

невже не потрібно переносити об'кти нерухомого майна по спадщині до нового реєстру, тоді як робити після видачі свідоцтва перехід права власності?
Дякую

Re: Видача свідоцтва на спадщину - 2013

ПовідомленняДодано: 15 січня 2013, 15:26
Zin.irina
щоб з усім цим розібратись треба ще буде нам всім багато терпіння, часу та витримки :'(
при видачі свідоцтва про право на спадщину нотаріус надає запит до реєстраційної служби на об'єкт спадкування, а реєстраційна сдужба відкриває в свою чергу розділ на цей обєкт нерухомості, та видає нам інформаційну довідку щодо обтяжень, і нотаріус повинен цим же днем коли була надана довідка видати свідоцтво про право на спадщину і зареєструвати в реєстрі право власності на спадкоємця

Re: Видача свідоцтва на спадщину - 2013

ПовідомленняДодано: 15 січня 2013, 16:01
берізка
Зараз схожу в Реєстраційну розізнаю як вони будуть реагувати ]:-> на наші запити ..... і відпишусь

Re: Видача свідоцтва на спадщину - 2013

ПовідомленняДодано: 15 січня 2013, 17:08
Nonna
меньше читайте Єфименка...

Re: Видача свідоцтва на спадщину - 2013

ПовідомленняДодано: 15 січня 2013, 17:10
берізка
Ходив в ДРС, ніби все так. При видачі свідоцтва про право на спадщину нотаріус (при наявності всіх необх. док-в):

1. Подає до ДРС запит (запит є на сайті Інформюсту) про надання інформації з держ реєстру РП
2. Виадаємо свідоцтво (після отримання відповіді з ДРС)
3. Приймаємо заяву від спадкоємця про реєстрацію права власності за ним... тут реєструємо заяву...далі приймаємо рішення про реєстр. права вл-ті з відкриттям розділу...відкриваємо розділ....витяг у проц. реє-ї....а старий розділ, який нам вискочить при пошуці в реєстрах до 2013 року - погашаємо (робим погашення розділу) :violin:

ніби так :?: ...може шось не так :) основне, що скоріш за все при переписувані спадщини перености право власності зі старого до нового реєстру ми не будемо (ми будемо відкривати новий і погашати старий розділ)

Re: Видача свідоцтва на спадщину - 2013

ПовідомленняДодано: 15 січня 2013, 17:12
notаrk
Нонна, тут уже й свідоцтва збираються видавати, все виявляється так просто, а ми...

Re: Видача свідоцтва на спадщину - 2013

ПовідомленняДодано: 15 січня 2013, 17:19
берізка
ні ми будемо "упражнятися в остроумии" ....ні Нонна?....ні Нотарк?... ні ше хтось там?

якщо щось знаєте напишіть, а то скоро почнеться штурм держноткантор

Re: Видача свідоцтва на спадщину - 2013

ПовідомленняДодано: 15 січня 2013, 17:22
notаrk
берізка написав:ні ми будемо "упражнятися в остроумии" ....ні Нонна?....ні Нотарк?... ні ше хтось там?

якщо щось знаєте напишіть, а то скоро почнеться штурм держноткантор

не напише ніхто, поки нема на законодавчому рівні. і взагалі, якщо Ви нотаріуси-зареєструйтесь на малому форумі, почитаєте багато цікавого, висловите свої "неостроумні думки"

Re: Видача свідоцтва на спадщину - 2013

ПовідомленняДодано: 15 січня 2013, 17:29
берізка
...ага

Re: Видача свідоцтва на спадщину - 2013

ПовідомленняДодано: 15 січня 2013, 20:55
*999*
В Порядку вчининення нот. дій в главі 10 вказано, що крім прав. документа нотаріус виготовляє Витяг з Реєстру, а не інформаційну довідку.

Re: Видача свідоцтва на спадщину - 2013

ПовідомленняДодано: 16 січня 2013, 14:27
Nonna
notаrk написав:
берізка написав:ні ми будемо "упражнятися в остроумии" ....ні Нонна?....ні Нотарк?... ні ше хтось там?

якщо щось знаєте напишіть, а то скоро почнеться штурм держноткантор

не напише ніхто, поки нема на законодавчому рівні. і взагалі, якщо Ви нотаріуси-зареєструйтесь на малому форумі, почитаєте багато цікавого, висловите свої "неостроумні думки"


notаrk, это то , про что Сана писала, как выдавали Свидоцтво училке....

Re: Видача свідоцтва на спадщину - 2013

ПовідомленняДодано: 16 січня 2013, 16:09
Доктор ZAZ
берізка написав:Ходив в ДРС, ніби все так. При видачі свідоцтва про право на спадщину нотаріус (при наявності всіх необх. док-в):

1. Подає до ДРС запит (запит є на сайті Інформюсту) про надання інформації з держ реєстру РП
2. Виадаємо свідоцтво (після отримання відповіді з ДРС)
3. Приймаємо заяву від спадкоємця про реєстрацію права власності за ним... тут реєструємо заяву...далі приймаємо рішення про реєстр. права вл-ті з відкриттям розділу...відкриваємо розділ....витяг у проц. реє-ї....а старий розділ, який нам вискочить при пошуці в реєстрах до 2013 року - погашаємо (робим погашення розділу) :violin:

ніби так :?: ...може шось не так :) основне, що скоріш за все при переписувані спадщини перености право власності зі старого до нового реєстру ми не будемо (ми будемо відкривати новий і погашати старий розділ)
как удастся погасить раздел в реестрах до 2013 года, напишите как процесс прошел. Тоже интересует этот вопрос

Re: Видача свідоцтва на спадщину - 2013

ПовідомленняДодано: 16 січня 2013, 19:58
Вселенная
:-D :clap: браво,дохтар)))

Re: Видача свідоцтва на спадщину - 2013

ПовідомленняДодано: 17 січня 2013, 16:49
Vолодимир

Re: питання по новому реєстру!!!

Номер повідомлення:#21


Повідомлення Vолодимир » Сьогодні, 15:35
Шановні колеги нотаріуси , усі питання які тут обговорюються вже є на Малому форумі і відповідно дуже важко приймати участь у дискусії з початку та наводити ті самі аргументи :)
Тому запрошую Вас реєструватися на МФ .

З повагою :)

Re: Видача свідоцтва на спадщину - 2013

ПовідомленняДодано: 17 січня 2013, 17:59
берізка
Vолодимир: ...Тому запрошую Вас реєструватися на МФ

підскажіть но як там зареєструватися? і чи державний нотаріус може?

Re: Видача свідоцтва на спадщину - 2013

ПовідомленняДодано: 17 січня 2013, 18:02
Золотая Рыбка
берізка написав:Vолодимир: ...Тому запрошую Вас реєструватися на МФ

підскажіть но як там зареєструватися? і чи державний нотаріус може?

ЧИТАЙТЕ ПРАВИЛА И ПОРЯДОК
viewtopic.php?f=86&t=28601

Re: Видача свідоцтва на спадщину - 2013

ПовідомленняДодано: 17 січня 2013, 23:04
Vолодимир
Золотая Рыбка написав:
берізка написав:Vолодимир: ...Тому запрошую Вас реєструватися на МФ

підскажіть но як там зареєструватися? і чи державний нотаріус може?

ЧИТАЙТЕ ПРАВИЛА И ПОРЯДОК
viewtopic.php?f=86&t=28601


Так :)