Номер повідомлення:#1
Вирэн
» 02 березня 2007, 22:40
"Верховна Рада України Першому заступнику Голови Комітетуз питань правової політики Є.В. Корнійчуку Шановний Євгене Володимировичу! Українською нотаріальною палатою вивчено проект Закону України ""Про внесення змін і доповнень до Закону України ""Про податок з доходів фізичних осіб"" (щодо функцій нотаріуса) реєстраційний № 1240 від 16.01.2007, внесений народним депутатом України М.В. Оніщуком, і повідомляється наступне. Законом України ""Про податок з доходів фізичних осіб"" (далі – Закон) на нотаріусів покладено абсолютно невластиві і несумісні з їх професійною діяльністю функції по нарахуванню, утриманню та сплаті до бюджету податку з доходів фізичних осіб. Діяльність нотаріату в Україні регулюється спеціальним Законом України ""Про нотаріат"", згідно статті 1 якого на нотаріусів покладається обов'язок посвідчувати права, а також факти, що мають юридичне значення, з метою надання їм юридичної вірогідності. Перелік нотаріальних дій, що вчиняються нотаріусами, встановлений статтями 34 – 36 цього Закону. Таким чином, держава делегувала нотаріусу лише певні публічні функції по вчиненню нотаріальних дій з метою позасудового захисту прав і законних інтересів фізичних і юридичних осіб. Функції податкового агента вимагають наявності певної освіти і знань, адже за порушення правил нарахування, утримання і сплати податку податкові агенти несуть фінансову відповідальність згідно статті 20 Закону. Через неузгодженість вищезазначених законів у нотаріусів постійно виникають питання, на які Державна податкова адміністрація не може дати однозначної відповіді. Таким чином, законопроект № 1240, згідно якого нотаріус, як податковий агент має лише перевіряти сплату податку до бюджету під час посвідчення відповідного договору та надавати податковим органам інформацію про такі договори, є обгрунтованим, своєчасним і вкрай необхідним. Водночас, на нашу думку, законопроект не вирішує проблему відповідальності нотаріуса як податкового агента, а також потребує певного уточнення, тому пропонуємо: 1. У пункті 4 законопроекту з абзацу другого пункту 12.5 Закону виключити слова ""або дійсність підписів сторін угоди"", оскільки відповідно до статті 78 Закону України ""Про нотаріат"" нотаріус засвідчує справжність підпису на документах, які, зокрема, не мають характеру угод. 2. Унести зміни до статті 20 Закону: а) пункт 20.1 після слів ""Розмір штрафних (фінансових)"" доповнити словами ""та адміністративних"" б) абзац перший пункту 20.2 після слів ""Особи, які несуть фінансову"" доповнити словами ""або адміністративну"" в) доповнити статтю новим пунктом 20.3 такого змісту: ""20.3. Особи, які несуть адміністративну відповідальність за порушення норм цього Закону. Адміністративно відповідальною особою за порушення норм цього Закону щодо перевірки сплати податку до бюджету під час нотаріального посвідчення відповідного договору та надання податковому органу інформації про такий договір у встановленому порядку є нотаріус, який посвідчує відповідний договір"". У цілому законопроект підтримується. З повагою, Президент Української нотаріальної палати Л. Павлова Верховна Рада України Першому заступнику Голови Комітетуз питань правової політики Є.В. Корнійчуку Шановний Євгене Володимировичу! Українською нотаріальною палатою розглянуто проект Закону України ""Про внесення змін до Закону України ""Про нотаріат"" (реєстраційний № 3025 від 20.01.2007, внесений Кабінетом Міністрів України) і повідомляється наступне. Передбачені законопроектом новели оріентовані на початок реформування системи нотаріату в Україні і пов'язані, перш за все, зі встановленням більш жорстких вимог стосовно допуску до нотаріальної професії з огляду на важливість належної підготовки юристів до складної і багатогранної роботи нотаріуса. Достатньо аргументованою з огляду на вимоги статті 43 Конституції України є позиція авторів законопроекту щодо скасування квотування кількості приватних нотаріусів. Законопроектом передбачається більш жорсткий підхід до вирішення питань контролю за роботою нотаріусів та їх відповідальності за допущені порушення, що сприятиме підвищенню рівня діяльності нотаріату та надійному захисту прав і законних інтересів фізичних і юридичних осіб. Дуже важливою є новела законопроекту щодо надання державним і приватним нотаріусам однакових повноважень по вчиненню нотаріальних дій. На сьогодні приватні нотаріуси позбавлені права видавати свідоцтва про право на спадщину, вживати заходів до охорони спадкового майна та видавати свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя у разі смерті одного з подружжя. На першому етапі такі обмеження були необхідними, але, як свідчить практика, така потреба не обгрунтована, адже державні нотаріальні контори перевантажені роботою, пов'язаною з оформленням спадщини, а приватні нотаріуси, не вчиняючи згаданих нотаріальних дій, певним чином втрачають власну кваліфікацію. Підтримуючи в цілому прийняття зазначеного законопроекту, вважаємо за необхідне при його доопрацюванні врахувати уточнення окремих положень згідно порівняльної таблиці, що додається. Зазначені уточнення погоджено з Міністерством юстиції України. З повагою, ПрезидентУкраїнської нотаріальної палати Л. Павлова "