Номер повідомлення:#1
Армани
» 14 січня 2009, 16:42
Сьомий пріоритет - реформування нотаріату. 1 жовтня 2008 року Верховна Рада ухвалила розроблений Міністерством юстиції Закон «Про внесення змін до Закону України «Про нотаріат». Метою цього Закону є зрівняння у повноваженнях по вчиненню нотаріальних дій державних та приватних нотаріусів, тим самим, зменшення завантаженості державних контор і створення умов для реалізації законних прав нотаріусів. Законом передбачено ряд заходів, спрямованих на покращення доступу громадян до нотаріальних послуг, а також щодо запобігання фальсифікації нотаріальних документів. Законом передбачено розширення кола заходів для забезпечення таємниці вчинення нотаріальної дії, гарантії нотаріальної діяльності, форми контролю за нотаріальною діяльністю, єдиний перелік видів нотаріальних дій тощо. З метою закріплення кадрів у державних нотаріальних конторах Законом внесено до статті 13 Закону «Про нотаріат» вимоги щодо обов’язку особи, яка проходила стажування в державній нотаріальній конторі і отримала свідоцтво про право на заняття нотаріальною діяльністю, протягом року після отримання такого свідоцтва працювати на посаді державного нотаріуса. Для належного захисту майнових прав громадян та юридичних осіб у разі заподіяння шкоди внаслідок незаконних дій або недбалості приватного нотаріуса збільшено розмір страхової суми, що гарантуватиме відшкодування заподіяної шкоди ним у повному обсязі. Законом приведено у відповідність до Цивільного кодексу України повноваження щодо вчинення нотаріальних дій посадовими, службовими особами органів місцевого самоврядування та дій іншими посадовими, службовими особами (заповітів, довіреностей), прирівнюваних до нотаріально посвідчених. Для забезпечення реалізації цього Закону Першим віце-прем’єр-міністром України О.Турчиновим затверджено план організації підготовки проектів необхідних актів. На виконання зазначеного плану видано наказ Міністерства юстиції від 7 грудня 2008 року № 1759/7 «Про затвердження плану заходів Міністерства юстиції щодо реалізації Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про нотаріат». На виконання плану заходів завершується підготовка узагальнення нотаріальної практики і рекомендацій щодо вчинення нотаріальних дій, пов’язаних із вжиттям заходів щодо охорони спадкового майна, видачею свідоцтв про право на спадщину та свідоцтв про право власності на частку в спільному майні подружжя. Розробляються та опрацьовуються більше 30 нормативних актів, що регулюють діяльність нотаріату, з метою узгодження їх із Законом. Наступним кроком має бути завершення підготовки і забезпечення ухвалення проекту Закону «Про нотаріат» у новій редакції з метою створення єдиного нотаріату. Враховуючи те, що всі норми Закону «Про внесення змін до Закону України «Про нотаріат» наберуть чинності 1 червня 2009 року і з цього часу приватні нотаріуси будуть вчиняти нотаріальні дії з оформлення спадкових прав, розробку нової редакції Закону «Про нотаріат» доцільно здійснити у ІV кварталі 2009 року. Міністерство юстиції розробило концептуальні напрямки покращення нотаріального обслуговування населення у сільській місцевості та віддалених населених пунктах. Відповідний наказ підписано Міністром юстиції у червні 2008 року. За ініціативою Міністерства юстиції для запобігання відтоку кадрів з державних нотаріальних контор, а також державних нотаріальних архівів прийнято рішення Уряду, яким з 1 січня 2008 року у 2,5 рази підвищено заробітну плату працівників державних нотаріальних контор та державних нотаріальних архівів. З 19 березня 2008 року посадові оклади працівників державних нотаріальних контор та державних нотаріальних архівів рішенням Уряду збільшилися ще на 20%. Продовжується робота щодо перегляду системи вартості нотаріальних послуг, зокрема, коли йдеться про їх доступність, знову ж таки, для малозабезпеченого населення, але це потребує законодавчого регулювання. Міністерство збільшило граничну чисельність нотаріусів, завдяки чому зникли підстави для корупції у питаннях видачі дозволів на право заняття нотаріальною діяльністю. Для підвищення відповідальності нотаріусів за якість вчинюваних ними нотаріальних дій листом Мін’юсту від 17 березня 2008 року № 31-32/74 зобов’язано по кожному факту надходження обґрунтованої скарги проводити перевірку діяльності такого нотаріуса та направлення, за наявності підстав, подання про анулювання свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю, видані на ім’я такого нотаріуса. З метою посилення контролю за діяльністю нотаріусів, їх відповідальності Держінформ’юстом внесено додаткові зміни до програмного забезпечення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів, які дозволяють вносити та перевіряти за даними реєстру інформацію про втрачені нотаріусами спеціальні бланки нотаріальних документів. Крім того, з метою забезпечення дотримання нотаріусами вимог земельного законодавства видано наказ Міністерства юстиції від 27 березня 2008 року № 469/5 «Про проведення перевірки посвідчення нотаріусами правочинів щодо розпорядження земельної ділянки, земельними частками (паями), що підпадають під дію мораторію». Розроблено Порядок підвищення рівня кваліфікації приватних нотаріусів із спадкового права та затверджено Перелік тем, за яким проводиться навчання приватних нотаріусів із спадкового права (наказ Міністерства юстиції від 12 грудня 2008 року № 2152/5). Видано низку наказів Міністерства юстиції, якими передбачено введення до складу кваліфікаційних комісій нотаріату, утворених при головних управліннях юстиції, представника Міністерства юстиції, чітко визначені підстави для відводу та самовідводу членів кваліфікаційних комісій та удосконалено процедуру складання кваліфікаційного іспиту, зокрема, запроваджено анонімну систему тестових іспитів, чим забезпечено об’єктивний та неупереджений відбір осіб, які можуть бути допущені до заняття нотаріальною діяльністю. На 1 січня 2009 року кваліфікаційними комісіями нотаріату, утвореними при головних управліннях юстиції, проведено 30 кваліфікаційних іспитів для осіб, які пройшли стажування в державній нотаріальній конторі або в нотаріуса, що займається приватною нотаріальною практикою. На підставі рішень цих комісій Міністерством юстиції видано 577 свідоцтв про право на заняття нотаріальною діяльністю.
DE PUTA MADRE