Номер повідомлення:#10
igor
» 24 березня 2009, 14:40
ось ще приклад скарги в вашому випадку в апеляційну інстанціюКАСАЦІЙНА СКАРГАна Постанову Апеляційного суду м. Києва від 26.12.2006 р.26.12.2006 р. Апеляційний суд м. Києва, в особі першого заступника Голови Апеляційного суду м. Києва Вільгушинського М.Й. за відсутності та без повідомлення скаржника прийняв Постанову, якою надав дозвіл Головному управлінню по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Служби безпеки України витребувати у скаржника документи фінансово-господарської діяльності, пов’язані з відшкодуванням з державного бюджету податку на додану вартість.Постанова Апеляційного суду м. Києва від 26.12.2006 р. є протиправною та підлягає скасуванню з наступних підстав.Відповідно до п.4 ч.1 ст.8 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» Службі безпеки України як органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність при наявності передбачених статтею 6 цього Закону підстав надається право: ознайомлюватися з документами та даними, що характеризують діяльність підприємств, установ та організацій, вивчати їх, за рахунок коштів, що виділяються на утримання підрозділів, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність, виготовляти копії з таких документів, за вимогою керівників підприємств, установ та організацій - виключно на території таких підприємств, установ та організацій, а з дозволу суду - витребувати документи та дані, що характеризують діяльність підприємств, установ, організацій, а також спосіб життя окремих осіб, підозрюваних у підготовці або вчиненні злочину, джерело та розміри їх доходів, із залишенням копій таких документів та опису вилучених документів особам, в яких вони витребувані, та забезпеченням їх збереження і повернення у встановленому порядку.Відповідно до ч.5 ст.97 КПК України заява або повідомлення про злочини до порушення кримінальної справи можуть бути перевірені шляхом проведення оперативно-розшукової діяльності. Проведення визначених у законодавчих актах України окремих оперативно-розшукових заходів проводиться з дозволу суду за погодженим з прокурором поданням керівника відповідного оперативного підрозділу або його заступника. Постанова судді про надання такого дозволу виноситься і на неї може бути принесена апеляція з додержанням порядку і у випадках, передбачених статтями 177, 178 і 190 цього Кодексу.Відповідно до ч.3 ст.129 Конституції України основними засадами судочинства, крім інших є забезпечення апеляційного та касаційного оскарження рішення суду, крім випадків, встановлених законом.Таким чином, враховуючи, що чинним законодавством України не передбачено, що постанови про надання дозволу на витребування документів в межах оперативно-розшукової діяльності не підлягають оскарженню, Постанова Апеляційного суду м. Києва від 26.12.2006 р. підлягає касаційному оскарженню.1) Постанова прийнята в порушення ст.ст.6, 8 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність», що підтверджується наступним.Відповідно до ст.6 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» підставами для проведення оперативно-розшукової діяльності є: 1) наявність достатньої інформації, одержаної в установленому законом порядку, що потребує перевірки за допомогою оперативно-розшукових заходів і засобів, про: - злочини, що готуються або вчинені невстановленими особами - осіб, які готують або вчинили злочин - осіб, які переховуються від органів розслідування, суду або ухиляються від відбування кримінального покарання - осіб безвісно відсутніх - розвідувально-підривну діяльність спецслужб іноземних держав, організацій та окремих осіб проти України - реальну загрозу життю, здоров'ю, житлу, майну працівників суду і правоохоронних органів у зв'язку з їх службовою діяльністю, а також особам, які беруть участь у кримінальному судочинстві, членам їх сімей та близьким родичам, з метою створення необхідних умов для належного відправлення правосуддя співробітників розвідувальних органів України у зв'язку із службовою діяльністю цих осіб, їх близьких родичів, а також осіб, які конфіденційно співробітничають або співробітничали з розвідувальними органами України, та членів їх сімей з метою належного здійснення розвідувальної діяльності 2) запити повноважних державних органів, установ та організацій про перевірку осіб у зв'язку з їх допуском до державної таємниці і до роботи з ядерними матеріалами та на ядерних установках3) потреба в отриманні розвідувальної інформації в інтересах безпеки суспільства і держави. Зазначені підстави можуть міститися в заявах, повідомленнях громадян, посадових осіб, громадських організацій, засобів масової інформації, у письмових дорученнях і постановах слідчого, вказівках прокурора, ухвалах суду в кримінальних справах, що знаходяться в його провадженні, матеріалах органів дізнання, інших правоохоронних органів, у запитах оперативних підрозділів міжнародних правоохоронних органів та організацій інших держав, а також запитах повноважних державних органів, установ та організацій, визначених Кабінетом Міністрів України, про перевірку осіб у зв'язку з їх допуском до державної таємниці і до роботи з ядерними матеріалами та на ядерних установках. Забороняється приймати рішення про проведення оперативно-розшукових заходів при відсутності підстав, передбачених у цій статті.Враховуючи, що в оскаржуваній Постанові нема навіть посилання на підстави для проведення оперативно-розшукових заходів, оскаржувана Постанова є незаконною оскільки, нею надано дозвіл на проведення оперативно-розшукових заходів без наявності передбачених ст.6 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» підстав.2) Постанова прийнята в порушення ст.2 Закону України «Службу безпеки України», що підтверджується наступним.Відповідно до ст.2 Закону України «Про службу безпеки України» на Службу безпеки України покладається у межах визначеної законодавством компетенції захист державного суверенітету, конституційного ладу, територіальної цілісності, економічного, науково-технічного і оборонного потенціалу України, законних інтересів держави та прав громадян від розвідувально-підривної діяльності іноземних спеціальних служб, посягань з боку окремих організацій, груп та осіб, а також забезпечення охорони державної таємниці.До завдань Служби безпеки України також входить попередження, виявлення, припинення та розкриття злочинів проти миру і безпеки людства, тероризму, корупції та організованої злочинної діяльності у сфері управління і економіки та інших протиправних дій, які безпосередньо створюють загрозу життєво важливим інтересам України.Враховуючи, що проведення оперативно-розшукових заходів обґрунтовано в оскаржуваній Постанові можливістю незаконного отримання бюджетних коштів у вигляді відшкодування податку на додану вартість, органи служби безпеки України, взагалі не мали права проводити будь-які оперативно-розшукові заходи, оскільки контроль за правомірністю відшкодування податку на додану вартість покладено на органи державної податкової служби.Це підтверджується ст.2 Закону України «Про державну податкову службу», відповідно до якої завданнями органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.Таким чином, суд надав дозвіл на проведення оперативно-розшукових заходів підрозділу Служби безпеки України в сфері контролю за додержанням податкового законодавства, тобто за межами встановленої законом компетенції Служби безпеки України, що є порушенням ст.2 Закону України «Про Службу безпеки України».3) Постанова прийнята в порушення ст.26 Закону України «Про судоустрій України», що підтверджується наступним.Відповідно до ст.26 Закону України «Про судоустрій України» апеляційні суди: 1) розглядають справи в апеляційному порядку відповідно до процесуального закону 2) розглядають по першій інстанції справи, визначені законом (крім апеляційних господарських судів) 3) ведуть та аналізують судову статистику, вивчають і узагальнюють судову практику 4) надають методичну допомогу у застосуванні законодавства місцевим судам 5) здійснюють інші повноваження, передбачені законом.Враховуючи, що законом не передбачено повноваження апеляційних судів розглядати справи з надання дозволів на проведення оперативно-розшукових заходів по першій інстанції, оскаржувана Постанова прийнята з порушенням правил інстанційної підсудності, оскільки суд, прийнявши оскаржувану Постанову, привласнив повноваження місцевого суду.Відповідно до ст.383 КПК України у касаційному порядку можуть бути перевірені: 1) вироки, ухвали і постанови апеляційного суду, постановлені ним як судом першої інстанції 2) вироки і постанови апеляційного суду, постановлені ним в апеляційному порядку. У касаційному порядку також можуть бути перевірені вироки місцевих судів, постанови (ухвали) цих судів у справах про застосування примусових заходів виховного чи медичного характеру, інші постанови (ухвали), які перешкоджають подальшому провадженню у справі, ухвали апеляційного суду, постановлені щодо цих вироків, постанов (ухвал), крім випадків, коли апеляційною інстанцією зазначені рішення скасовано, а справу направлено на нове розслідування чи новий судовий розгляд.Враховуючи вищезазначене та керуючись ст.ст.97, 383 КПК України, - ПРОСИМО СУД:1. Скасувати Постанову Апеляційного суду м. Києва від 26.12.2006 р. про надання дозволу на витребування документів.2. У поданні Головному управлінню по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Служби Безпеки України про надання дозволу на витребування документів відмовити.Додатки:• копія Постанови Апеляційного суду м. Києва від 26.12.2006 р.• копія касаційної скарги (1 екз.)