Форум

Інформаційний ресурс

ЗАКОН УКРАЇНИ № 2258-VI. Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом.

Номер повідомлення:#1


Повідомлення При*НЦ » 25 травня 2010, 14:29

М-да :-([URL=[qoute]http://www.president.gov.ua/documents/11702.html[qoute]]http://www.president.gov.ua/documents/11702.html[/URL][B]Про внесення змін до Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом»[/B]Президент України Віктор ЯНУКОВИЧ18 травня 2010 року[B]Витяги[/B].Стаття 8. Заходи, що здійснюються спеціально визначеними суб'єктами первинного фінансового моніторингу1. Виконання обов'язків суб'єкта первинного фінансового моніторингу забезпечується [B]адвокатами, нотаріусами[/B], особами, які надають юридичні послуги, аудиторами, аудиторськими фірмами, фізичними особами – підприємцями, які надають послуги з бухгалтерського обліку, якщо вони беруть участь у підготовці і здійсненні правочину щодо:[B]купівлі-продажу нерухомості[/B]управління активами клієнтауправління банківським рахунком або рахунком у цінних паперахзалучення коштів для утворення юридичних осіб, забезпечення їх діяльності та управління нимиутворення юридичних осіб, забезпечення їх діяльності чи управління ними, а також купівлі-продажу юридичних осіб.2. Виконання обов'язків суб'єкта первинного фінансового моніторингу забезпечується суб'єктами підприємницької діяльності, які надають посередницькі послуги під час здійснення операцій з купівлі-продажу нерухомого майна, при підготовці і здійсненні правочинів щодо купівлі-продажу нерухомості, за умови, що сума такої операції дорівнює чи перевищує 400 000 гривень або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, еквівалентну 400 000 гривень.[B]6. Нотаріуси[/B] як суб'єкти первинного фінансового моніторингу не повідомляють Спеціально уповноважений орган про свої підозри щодо фінансових операцій у разі, якщо відповідна інформація стала їм відома за обставин, що є предметом таємниці вчинюваних нотаріальних дій, крім випадків посвідчення договорів купівлі-продажу нерухомого майна, за умови, що сума такої операції дорівнює чи перевищує 400 000 гривень або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, еквівалентну 400 000 гривень.Стаття 14.[B] Повноваження суб'єктів державного фінансового моніторингу[/B]1. Державне регулювання і нагляд у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму здійснюються щодо:...5) [B]нотаріусів, адвокатів [/B]та інших осіб, які надають юридичні послуги, – Міністерством юстиції України...Розділ II. СИСТЕМА ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ[B]Стаття 6. Завдання, обов'язки та права суб'єкта первинного фінансового моніторингу[/B]1. Суб'єкт первинного фінансового моніторингу з урахуванням вимог законодавства, нормативно-правових актів Спеціально уповноваженого органу та інших суб'єктів державного фінансового моніторингу встановлює правила, розробляє програми проведення фінансового моніторингу та призначає працівника, відповідального за його проведення, крім спеціально визначених суб'єктів первинного фінансового моніторингу, які провадять свою діяльність одноособово, без утворення юридичної особи, та осіб, зазначених у підпункті «ґ» пункту 8 частини другої статті 5 цього Закону.[B]2. Суб'єкт первинного фінансового моніторингу зобов'язаний:[/B][B]1) стати на облік у Спеціально уповноваженому органі як суб'єкт первинного фінансового моніторингу та у разі припинення своєї діяльності повідомити про це Спеціально уповноважений орган у визначеному Національним банком України для банків та Кабінетом Міністрів України для інших суб'єктів первинного фінансового моніторингу порядку2) здійснювати ідентифікацію та вивчення клієнта у випадках, установлених законом3) забезпечувати виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, до початку, у процесі, в день виникнення підозр, після їх проведення або при спробі їх проведення чи після відмови клієнта від їх проведення4) забезпечувати у своїй діяльності управління ризиками щодо легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму та розробляти критерії ризиків5) забезпечувати реєстрацію фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, не пізніше наступного робочого дня з дати їх виявлення6) повідомляти Спеціально уповноважений орган про:а) фінансові операції, що підлягають обов'язковому фінансовому моніторингу, – протягом трьох робочих днів з дня їх реєстрації або спроби їх проведенняб) фінансові операції, що підлягають внутрішньому фінансовому моніторингу, якщо є достатні підстави підозрювати, що вони пов'язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, – у день виникнення підозр, але не пізніше ніж через десять робочих днів з дня реєстрації таких операцій або спроби їх проведенняв) виявлені фінансові операції, стосовно яких є достатні підстави підозрювати, що вони пов'язані, стосуються або призначені для фінансування тероризму, – в день їх виявлення або спроби їх проведення, а також інформувати про це визначені законом правоохоронні органи7) у разі отримання від Спеціально уповноваженого органу повідомлення про некоректне (неправильне) заповнення полів у повідомленні про фінансову операцію, що підлягає фінансовому моніторингу, подати протягом трьох робочих днів до Спеціально уповноваженого органу належним чином оформлене повідомлення про цю фінансову операцію8) сприяти в межах чинного законодавства працівникам Спеціально уповноваженого органу в проведенні аналізу фінансових операцій9) надавати на запит Спеціально уповноваженого органу додаткову інформацію з приводу фінансових операцій, які стали об'єктом фінансового моніторингу, копії первинних документів, на підставі яких були проведені такі операції та пов'язані з ними фінансові операції, відомості про їх учасників, а також іншу інформацію, зокрема ту, що становить банківську або комерційну таємницю, таємницю страхування, копії документів, необхідні для виконання покладених на Спеціально уповноважений орган завдань, протягом п'яти робочих днів з дати надходження запиту10) надавати на запит Спеціально уповноваженого органу інформацію (у тому числі копії документів), необхідну для виконання ним запиту, що надійшов від уповноваженого органу іноземної держави, зокрема ту, що становить банківську або комерційну таємницю, протягом п'яти робочих днів з дати надходження запиту11) надавати на запит Спеціально уповноваженого органу інформацію щодо відстеження (моніторингу) фінансових операцій клієнта, операції якого стали об'єктом фінансового моніторингу. Порядок надання такої інформації встановлюється Спеціально уповноваженим органом за погодженням з відповідними суб'єктами державного фінансового моніторингу12) у разі неможливості забезпечити дотримання строків, установлених пунктами 9, 10 частини другої цієї статті, з об'єктивних причин, з урахуванням обсягу інформації, що запитується (форми її подання – електронної або письмової, копіювання або сканування, одержання даних з архівів тощо), погодити із Спеціально уповноваженим органом протягом робочого дня в день одержання запиту, але не пізніше наступного робочого дня термін подання запитуваної інформації. Порядок погодження встановлюється Спеціально уповноваженим органом за погодженням з відповідними суб'єктами державного фінансового моніторингу13) надавати на запит відповідного суб'єкта державного фінансового моніторингу інформацію, необхідну для перевірки фактів порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму14) вживати заходів щодо запобігання розголошенню (зокрема особам, стосовно фінансових операцій яких проводиться перевірка) інформації, що подається Спеціально уповноваженому органу, та іншої інформації з питань фінансового моніторингу (у тому числі про факт подання такої інформації або отримання запиту від Спеціально уповноваженого органу)15) зберігати документи щодо ідентифікації осіб, які провели фінансову операцію, що згідно з цим Законом підлягає фінансовому моніторингу, а також усі документи, що стосуються ділових відносин з клієнтом, не менше п'яти років після завершення ділових відносин, а всі необхідні дані про операції – не менше п'яти років після завершення операції (при цьому строки зберігання документів можуть бути продовжені відповідним суб'єктом державного фінансового моніторингу у порядку, встановленому законодавством)16) забезпечувати на документальний запит безперешкодний доступ суб'єктів державного фінансового моніторингу та правоохоронних органів до документів або інформації, що міститься в них, відповідно до вимог закону17) за дорученням Спеціально уповноваженого органу, наданим з метою виконання запиту уповноваженого органу іноземної держави про зупинення відповідної фінансової операції як такої, що може бути пов'язана з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму, зупиняти проведення або забезпечити моніторинг фінансової операції відповідної особи у порядку, встановленому Спеціально уповноваженим органом за погодженням з відповідними суб'єктами державного фінансового моніторингу18) забезпечувати розроблення та постійне оновлення правил, програм проведення фінансового моніторингу з урахуванням вимог законодавства19) щорічно проводити внутрішні перевірки своєї діяльності на предмет дотримання законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму20) забезпечувати підвищення кваліфікації працівників, відповідальних за проведення фінансового моніторингу, шляхом проходження навчання не рідше одного разу на три роки21) вживати на постійній основі заходів з підготовки персоналу до виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу відповідно до цього Закону, шляхом проведення освітньої та практичної роботи22) виявляти фінансові операції, що підлягають обов'язковому фінансовому моніторингу відповідно до статті 15 цього Закону23) проводити аналіз фінансових операцій, спрямований на виявлення тих, що підлягають внутрішньому фінансовому моніторингу відповідно до статті 16 цього Закону24) з'ясовувати мету та характер майбутніх ділових відносин з клієнтами25) постійно оновлювати відповідно до законодавства та внутрішніх процедур інформацію про зміст діяльності клієнта та його фінансовий стан26) проводити аналіз відповідності фінансових операцій, що проводяться клієнтом, наявній інформації про зміст його діяльності та фінансовий стан27) вживати належних заходів для обмеження ризику зловживань, пов'язаних з послугами, що надаються з використанням новітніх технологій, зокрема забезпечують проведення операцій без безпосереднього контакту з клієнтом.[/B]3. Суб'єкт первинного фінансового моніторингу зобов'язаний самостійно здійснювати класифікацію своїх клієнтів з урахуванням критеріїв ризиків, визначених Спеціально уповноваженим органом та органами, що здійснюють регулювання та нагляд за їх діяльністю, під час проведення ними фінансових операцій, що можуть бути пов'язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму, і вживати застережних заходів щодо клієнтів, діяльність яких свідчить про підвищений ризик проведення ними таких операцій.4. Суб'єкт первинного фінансового моніторингу зобов'язаний здійснювати такі заходи:1) стосовно іноземних фінансових установ, з якими встановлено кореспондентські відносини в порядку, визначеному відповідним суб'єктом державного фінансового моніторингу:а) забезпечувати збір інформації про зміст діяльності фінансової установи та її фінансовий стан, репутацію, а також про те, чи була ця установа об'єктом застосування заходів впливу з боку органу, що здійснює регулювання та нагляд за її діяльністю у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризмуб) встановлювати, які заходи вживаються установою для запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризмув) з'ясовувати на підставі одержаної інформації достатність та ефективність заходів, які здійснює іноземна установа щодо боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризмуг) відкривати кореспондентські рахунки іноземним фінансовим установам та в іноземних фінансових установах з дозволу керівника2) стосовно публічних діячів або пов'язаних з ними осіб, факт належності до яких клієнта або особи, що діє від його імені, суб'єкт виявляє відповідно до внутрішніх процедур під час встановлення ділових відносин з клієнтом та у процесі його обслуговування (особами, пов'язаними з публічними діячами, є члени сім'ї та інші близькі родичі, юридичні особи, власниками істотної участі або контролерами яких є публічні діячі або їхні близькі родичі):а) встановлювати з дозволу керівника суб'єкта первинного фінансового моніторингу відносини з публічними діячами та пов'язаними з ними особамиб) вживати заходів для з'ясування джерел походження коштів таких осібв) проводити з урахуванням рекомендацій відповідного суб'єкта державного фінансового моніторингу моніторинг операцій, учасниками або вигодоодержувачами яких є публічні діячі або пов'язані з ними особи, у порядку, визначеному для клієнтів високого ризику3) стосовно благодійних та неприбуткових організацій вживати заходів для обмеження ризику їх використання з метою легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму на підставі рекомендацій відповідного суб'єкта державного фінансового моніторингу.5. Здійснення заходів, передбачених законодавством з питань запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, забезпечується безпосередньо суб'єктом первинного фінансового моніторингу, його філіями, іншими відокремленими підрозділами та дочірніми підприємствами, у тому числі розташованими в державах, у яких рекомендації Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) не застосовуються або застосовуються недостатньою мірою, в межах, визначених законодавством такої держави. У разі якщо застосування зазначених заходів не дозволяється законодавством такої держави, суб'єкти первинного фінансового моніторингу зобов'язані повідомити Спеціально уповноважений орган та відповідного суб'єкта державного фінансового моніторингу про неможливість вжиття зазначених заходів.Одночасно суб'єкт первинного фінансового моніторингу вживає відповідних запобіжних заходів, спрямованих на: посилення ідентифікації клієнтів до встановлення ділових відносин з особами або компаніями цих країн систематичне повідомлення про фінансові операції з клієнтами відповідних країн попередження представників нефінансового сектору про те, що операції з фізичними або юридичними особами у відповідних країнах можуть містити ризик відмивання коштів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму.
Аватар користувача
При*НЦ
 
Повідомлення: 526
З нами з: 07 листопада 2008, 13:37
Дякував (ла): 8 раз.
Подякували: 8 раз.

Номер повідомлення:#2


Повідомлення Don Pedro » 25 травня 2010, 14:31

Баян...
Счастье-это когда прошлое не печалит, настоящее не напрягает, а будущее не бесит!
Зображення
Аватар користувача
Don Pedro
 
Повідомлення: 922
З нами з: 26 березня 2006, 13:54
Дякував (ла): 1842 раз.
Подякували: 885 раз.

Номер повідомлення:#3


Повідомлення Tanyushkina » 25 травня 2010, 15:25

я занималась в страховой компании ( у истоков стновлеия фин. мониторинга) и в банке фин. монитрингом, профи в этом плане - все очень жестко на проверках. так что деваться некуда, придется слать письма, отвечать на запросы, разрабатывать программы и прваила фин. моитрига - типа нотариусам больше нечего делать. но возникает ряд вопросов: 1) ответственность за неподачу (уголовная? - а это сразу лишение права на нотариальную деятельность), 2) как быть с нотариальной тайной - ее просто уже нет - и ответственность за разглашение нотариальной тайны - тоже лишение свидетельства? Банки наказывали и за неподачу какой-то информации и за лишнюю подачу информации (разглашение БАНКОВСКОЙ ТАЙНЫ)и никогда не понимала, как идентифицировать клиента, кторый хотел отмыть деньги (ну например попадал под обязательный монитринг) и не предоставил данные о себе? отказался проводить операцию, про которую мы должны сообщить. куда вопросов и пробелов в законодательстве, но в России еще все круче в борьбе с отмыванием и ответственнотью за неинформирование.
"Жизнь на 10% состоит из того, что происходит, и на 90% - как мы к этому относимся."
Аватар користувача
Tanyushkina
 
Повідомлення: 1016
З нами з: 02 березня 2010, 03:41
Дякував (ла): 54 раз.
Подякували: 228 раз.

Номер повідомлення:#4


Повідомлення КСЮШАник » 25 травня 2010, 16:13

как это все успеть? Ведь в банке я так понимаю есть люди ответственные за это, с указанием в должностных обязанностях. А нотариус сам. Как?!
КСЮШАник
 
Повідомлення: 338
З нами з: 31 липня 2007, 18:36
Дякував (ла): 28 раз.
Подякували: 8 раз.

Номер повідомлення:#5


Повідомлення Сана » 25 травня 2010, 16:35

Не волнуйтесь!О Вас позаботятся: нотариусов станет еще гораздо больше, поэтому при нагрузке максимум в один-два клиента в месяц Вы успеете на работе не только [qoute]финмониторить[qoute], но даже печь хлеб, шить брюки и плести макраме...
Я - человек творческий: хочу - творю, хочу - вытворяю!
Аватар користувача
Сана
 
Повідомлення: 10414
З нами з: 03 січня 2008, 21:01
Дякував (ла): 3393 раз.
Подякували: 5431 раз.

Номер повідомлення:#6


Повідомлення Tanyushkina » 25 травня 2010, 17:09

да, при 1 копии в день -можнот успеть))) тем более, сделки по 400 000 грн не каждый день, а у кого каждый - тот имеет помощников, которые все сделают
"Жизнь на 10% состоит из того, что происходит, и на 90% - как мы к этому относимся."
Аватар користувача
Tanyushkina
 
Повідомлення: 1016
З нами з: 02 березня 2010, 03:41
Дякував (ла): 54 раз.
Подякували: 228 раз.

Номер повідомлення:#7


Повідомлення bond » 25 травня 2010, 17:30

Це проект, чи прийнятий закон? Якщо прийнятий, то коли вступає в дію?
bond
 
Повідомлення: 26
З нами з: 19 серпня 2009, 14:41
Дякував (ла): 0 раз.
Подякували: 0 раз.

Номер повідомлення:#8


Повідомлення VITAminka » 25 травня 2010, 17:47

поищите на радовском сайте - реквизиты в названии темы
Я живу, как положено, а положено у меня на всё!!!
Аватар користувача
VITAminka
 
Повідомлення: 7034
З нами з: 21 травня 2009, 18:38
Дякував (ла): 811 раз.
Подякували: 2560 раз.

Номер повідомлення:#9


Повідомлення При*НЦ » 25 травня 2010, 18:54

[URL=[qoute]http://www.president.gov.ua/documents/11702.html[qoute]]http://www.president.gov.ua/documents/11702.html[/URL]90 днів після публікації
Аватар користувача
При*НЦ
 
Повідомлення: 526
З нами з: 07 листопада 2008, 13:37
Дякував (ла): 8 раз.
Подякували: 8 раз.

Номер повідомлення:#10


Повідомлення SV » 26 травня 2010, 15:56

будем стукачами?особенно прикольный п. 16.А разве не нужно внести в ст 8 нашего закона изменения?
SV
 
Повідомлення: 239
З нами з: 16 січня 2007, 20:38
Дякував (ла): 0 раз.
Подякували: 4 раз.


Повернутись в Загальний Форум

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів