Номер повідомлення:#313
Vолодимир
» 11 грудня 2010, 01:06
" На повідомлення № 312 . РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ2 грудня 2010 року ххххх міськрайонний суд ххххххххї області в складісудді хххххххххххххх при секретарі судового засідання ххххххххх О.С. розглянувши ввідкритому судовому засіданні в місті хххххххххххі залі суду № 1 справу за позовом ХХХХ до Комунального підприємства хської міської ради «ххххххтепломережа» про визнання права на оплату послуг за тарифами встановленими дляфізичних осіб та зобов'язання здійснити перерахунок оплати за теплопостачання,-ВСТАНОВИВ:Позивач звернулася до суду з вказаним позовом мотивуючи тим, що вона є власником нежитлового приміщення № х по вул. хххх в м. ХХХХі, де вона здійснює нотаріальну діяльність, оскільки є приватним нотаріусом, між нею та відповідачем 01.10.2009 року укладено договір на постачання та споживання теплової енергії, відповідач надає їй послуги за тарифами, встановленими органами місцевого самоврядування для юридичних осіб, установ, організацій та інших суб'єктів господарювання, оскільки вона не відноситься до суб'єктів господарювання, то звернулася до відповідача по питанню перерахунку оплати за надані послуги, в чому їй було відмовлено. А тому позивач просила суд визнати за нею право на оплату послуг з теплопостачання в приміщенні № Хо вул. ХХХХХХ в м . ХХХХХ за тарифами, встановленими для фізичних осіб, зобов'язати відповідача здійснити перерахунок оплати за надані послуги починаючи з 01.10.2009 року по даний час.В судовому засіданні позивач, її представник уточнили позовні вимоги і просили суд визнати за позивачкою право на оплату за споживання теплової енергії в приміщенні № Х по вул. ХХХХХ в м. ХХХХХ за тарифами, встановленими для фізичних осіб, відповідно до додатку № 1 до рішення виконкому ХХХХХківської міської ради № ХХвід 24.02.2009 року, зобов'язати відповідача здійснити перерахунок за оплачені послуги з постачання теплової енергії в приміщенні № Х по вул. ХХХХХХХ в м. ХХХХХ за тарифами, встановленими для фізичних осіб, відповідно до додатку № 1 до рішення виконкому ХХХХрківської міської ради № ХХ від 24.02.2009 року, починаючи з 01.10.2009 року по 30.11.2010 року.Представники відповідача позов не визнали, в суді пояснили, що тарифи на послуги з теплопостачання формуються для трьох категорій споживачів-населення, бюджетних установ, інших споживачів, кожна категорія споживачів визначається на підставі економічно обґрунтованого розподілу витрат, пов'язаних з наданням послуг, приватного нотаріуса не можна віднести до категорії населення, для яких застосовуються тарифи з рівнем рентабельності 12 %, приміщення, де позивач здійснює нотаріальну діяльність, є нежитловим, позивач його використовує з метою одержання прибутку, а тому вона повинна оплачувати комунальні послуги за тарифами, які встановлені для суб'єктів підприємницької діяльності.Заслухавши пояснення позивачки, її представника, представників відповідача, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.Так, судом встановлено, що позивачка ХХХХХ. є приватним нотаріусом ХХХХківського міського нотаріального округу, що стверджується копією свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю від ХХХ року за № ХХХ та копією реєстраційного посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності від ХХХХ року за № ХХ.3 матеріалів справи вбачається, що позивачка є власником нежилого приміщення № Хв житловому будинку по вул. ХХХХ в м. ХХХі площею ХХв.м, що слідує з копії свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 24.07.хххх року та копії витягу з реєстру про реєстрацію права власності на нерухоме майно ХХХХХХ МЕТІ станом на 24.07.хххх року.Як пояснила в суді позивач, за вказаною вище адресою знаходиться її робоче місце, де вона здійснює приватну нотаріальну діяльність.В судовому засіданні також встановлено, що 01.10.2009 року між позивачкою та відповідачем - КП БМР «ХХХХХХпломережа» було укладено договір на постачання та споживання теплової енергії № 1433, копія якого є в матеріалах справи, і з цього часу відповідачем нараховується позивачці оплата за послуги з теплопостачання за тарифами та теплову енергію, встановленими для юридичних осіб, установ, організацій та інших суб'єктів господарювання, відповідно до додатку № 2 до рішення виконавчого, комітету ХХХХської міської ради від 24.02.2009 року № 67 «Про тарифи на комунальні послуги-опалення та підігрів холодної води для споживачів м. ХХХХ», чого не заперечували в суді сторони по справі.Позивач просить суд визнати за нею право на оплату послуг з теплопостачання за тарифами, встановленими для фізичних осіб, посилаючись в обґрунтування своїх вимог на те, що вона не належить до суб'єктів господарювання, не здійснює підприємницької діяльності, а тому нарахування плати за спожиту теплову енергію за тарифами, встановленими для юридичних осіб, установ, організацій та інших суб'єктів господарювання, є незаконним.При вирішенні спору суд виходить з наступного.Так, відповідно до ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», житлово-комунальні послуги — результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правилкомунальні послуги — результат господарської діяльності, спрямованої на задоволенняпотреби фізичної чи юридичної особи у забезпеченні холодною та гарячою водою,водовідведенням, газо- та електропостачанням, опаленням, а також вивезення побутових відходіву порядку, встановленому законодавством ,споживач — фізична чи юридична особі, яка отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу.За ст.7 вказаного Закону, до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить, зокрема, встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону.Як вказано вище, саме органом місцевого самоврядування були затверджені тарифи на послуги з опалення та підігрів холодної води для споживачів м. ХХХХ, що вбачається з копії рішення виконавчого комітету ХХХХХерківської міської ради від 24.02.2009 року № 67, тарифи було встановлено для таких категорій споживачів: для фізичних осіб, для юридичних осіб та інших суб'єктів господарювання за будинки житлового фонду незалежно від відомчого підпорядкування і гуртожитки підприємств, організацій, установ та учбових закладів, які знаходяться на їх балансі /додаток № 1 до цього рішення/ для юридичних осіб, установ, організацій та інших суб'єктів господарювання /додаток № 2 до рішення/.Заперечуючи проти позову, представники відповідача посилалися в суді на те, що позивачка є приватним нотаріусом, здійснює нотаріальну діяльність з метою одержання прибутку, а тому в даному випадку при нарахуванні їй оплати за послуги з опалення необхідно застосовувати положення, що регулюють відносини суб'єктів господарювання.Але вказані твердження суд вважає необґрунтованими.Згідно зі ст.З Господарського Кодексу України, під господарською діяльністю розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.Суб'єктами господарювання відповідно до ст.55 цього Кодексу, визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством.Суб'єктами господарювання є: господарські організації— юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку- громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці.Що стосується приватного нотаріуса, то відповідно до ст.З Закону України «Про нотаріат», нотаріус не може перебувати в штаті інших державних, приватних та громадських підприємств і організацій, займатися підприємницькою і посередницькою діяльністю, а також виконувати іншу оплачувану роботу, крім тієї, яка передбачена абзацом другим статті 4 цього Закону, а також викладацької і наукової у вільний від роботи час.Отже, відповідно до Закону нотаріус не має права займатися підприємницькою діяльністю.Про те, що приватний нотаріус не є суб'єктом підприємницької діяльності, свідчить встановлений Законом «Про нотаріат» спеціальний порядок реєстрації приватної нотаріально діяльності.Відповідно до ст.24 Закону, реєстрація приватної нотаріальної діяльності провадиться управліннями юстиції Ради Міністрів Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольсько міських державних адміністрацій за заявою особи, яка має свідоцтво про право на заняття нотаріальною діяльністю.В Законі України «Про податок з доходів фізичних осіб» роз'яснено, що незалежна професійна діяльність-це діяльність, яка полягає в участі фізичних осіб у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, так само як діяльності лікарів (у тому числі стоматологів, зубних техніків), адвокатів, приватних нотаріусів, аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів та помічників зазначених осіб або осіб, зайнятих релігійною (місіонерською) діяльністю, іншій подібній діяльності, за умови якщо такі особи не є найманими працівниками чи суб'єктами підприємницької діяльності, які згідно з абзацом другим пункту 1.8 цієї статті прирівнюються до найманої особи /п. 1.91.А відповідно до п.1.19 цього Закону, самозайнята особа— платник податку, який є суб'єктом підприємницької діяльності або здійснює незалежну професійну діяльність та не є найманою особою у межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності.Отже, приватний нотаріус є самозайнятою особою, яка здійснює незалежну професійну діяльність, і згідно з нормами вказаного Закону прирівнюється в оподаткуванні до фізичних осіб.Прирівнюється приватний нотаріус до фізичних осіб і за ставками збору наобов'язкове державне пенсійне страхування. |Так, в ст.1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» визначено, що платниками цього збору є /в тому числі/ : фізичні особи — суб'єкти підприємницької діяльності, які не використовують працю найманих працівників, а також адвокати, їх помічники, приватні нотаріуси, інші особи, які не є суб'єктами підприємницької діяльності і займаються діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу.Законом України «Про нотаріат» та іншими нормативно-правовими актами встановлено певні вимоги щодо організації роботи приватного нотаріуса.Так, згідно зі статтею 25 Закону України "Про нотаріат" приватний нотаріус повинен мати своє робоче місце в межах нотаріального округу, а відповідно до статті 52 цього Закону — використовувати у своїй роботі реєстри для реєстрації нотаріальних дій, нотаріальні свідоцтва та посвідчувальні написи на правочинах і нотаріально засвідчуваних документах за встановленими формами.Відповідно до Положення про вимоги до робочого місця приватного нотаріуса та здійснення контролю за їх дотриманням, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.06.1998 N 36/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12.06.1998 за N 376/2816, приміщення, яке є робочим місцем приватного нотаріуса, має складатися з двох і більше кімнат, належати нотаріусу на праві власності або бути орендованим.Як встановлено судом і вказано вище в рішенні, позивач як приватний нотаріус має своє робоче місце приміщення № Х по вул. ХХХХХХХ в м. ХХХХ .Діюче законодавство не містить норм, які б визначали розмір тарифів на комунальні послуги саме для приватних нотаріусів.Відповідно до п. 14 Правил користування приміщеннями житлових будинків і прибудинкових територій, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 1992 року N 572 /зі змінами/, плата за використання газу власниками квартир (будинків) наймачами, орендарями вноситься за затвердженими в установленому порядку тарифами.Згідно з повноваженнями, наданими НКРЕ постановами Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року N 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" та від 27 грудня 2001 року N 1729 "Про порядок забезпечення галузей національної економіки та населення природним газом", Комісія затверджує роздрібні ціни на газ природний, що використовується населенням на комунально-побутові потреби, та граничні рівні цін, що використовується суб'єктами господарської діяльності.В листі Національної комісії регулювання електроенергетики України від 14.02.2005 року № 05-39-14/704 надавалися роз'яснення стосовно того, що за спожитий природний газ, що використовується населенням виключно для задоволення комунально-побутових потреб, оплата здійснюється за цінами, встановленими НКРЕ на газ природний, що використовується населенням на комунально-побутові потреби.До комунально-побутових потреб населення належать використання природного газу газовими приладами та пристроями на опалення (газові котли, конвектори та опалювально-варильні печі), підігрів води та приготування їжі.Оплата природного газу, спожитого на будь-які інші потреби споживачів, здійснюється виходячи із граничного рівня ціни встановленого для відповідних категорій споживачів: бюджетні організації та установи промислові споживачі підприємства комунальної теплоенергетики, теплові електростанції, електроцентралі та котельні суб'єктів господарювання, в тому числі блочні (модульні) котельні.Наявність прибутку від здійснення своєї діяльності (господарської, підприємницької,професійної тощо) споживачем не є визначальним-фактором для застосування ціни на природнийгаз. Також неодноразово НКРЕ надавалися в листах роз'яснення , згідно яких оплата за спожиту електроенергію повинна справлятися з адвокатів і нотаріусів, що не є суб'єктами підприємницької діяльності, з урахуванням їх місцезнаходження.Так, НКРЕ вважає, що у випадку якщо будинок, офіс або квартира, в якій нотаріус або адвокат здійснюють свою практику, знаходиться у житловому фонді (який призначений для забезпечення побутових потреб громадян), то плата за електроенергію справляється з них за тарифами, встановленими для категорії споживачів "населення", а у випадку, якщо будинок або офіс знаходиться поза межами житлового фонду, то плата за електроенергію справляється з них за тарифами, встановленими для категорії "інші споживачі" на відповідному класі напруги.В Правилах надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою КМ України від 21.07.2005 року № 630, вказано, що ці Правила регулюють відносини між суб'єктом господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг , і фізичною та юридичною особою ( споживач), яка отримує або має намір отримувати послуги з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення /п.1/.А згідно п.2 цих Правил, централізоване опалення— послуга, спрямована на задоволення потреб споживача у забезпеченні нормативної температури повітря у приміщеннях квартири (будинку садибного типу), яка надається виконавцем з використанням внутрішньобудинкових систем теплопостачання.Таким чином, виходячи з аналізу вищенаведених правових норм, можна зробити висновок про те, що позивачці як споживачу, надається відповідачем послуга з централізованого опалення саме для задоволення потреб у забезпеченні нормативної температури повітря у її офісному приміщенні з використанням внутрішньобудинкових систем теплопостачання, оскільки належне позивачці на праві власності приміщення по вул. ХХХХХХ знаходиться в житловому будинку.Відповідно до рішення виконавчого комітету хххххх міської ради віл 24.02.2009 року № 67, на яке вказано вище, було визначено два види тарифів на теплову енергію для споживачів: для фізичних осіб, для юридичних осіб та інших суб'єктів господарювання ЗЕ будинки житлового фонду та для юридичних осіб, установ, організацій та інших суб'єктів господарювання.А тому суд вважає, що оплату за теплову енергію позивачка повинна вносити саме ЗІ тарифами, встановленими органами місцевого самоврядування для категорії споживачів - фізичних осіб, для юридичних осіб та інших суб'єктів господарювання за будинки житлового фонду згідне додатку № 1 до наведеного вище рішення.При цьому судом не можуть прийматися до уваги посилання представник* відповідача на те, що відповідно до Порядку формування тарифів на виробництво транспортування, постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення постачання гарячої води, затвердженого постановою КМ України від 10.07.2005 року № 955 тарифи формуються для 3-х категорій споживачів-населення, бюджетних установ, інших споживачів на підставі обгрунтованого розподілу витрат, пов'язаних з наданням послуг, ТІ відповідного рівня рентабельності для кожної категорії споживачів, а тому приватного нотаріус не можна віднести до категорії населення, де застосовуються тарифи з рівнем рентабельності 12 відсотків.Але вказані вихідні дані повинні застосовуватися органами місцевості самоврядування саме при формуванні тарифів, а, як встановлено судом, тарифи на теплов енергію для споживачів м. хххххх були затверджені органом місцевого самоврядування відображені в 2-х додатках до рішення виконавчого комітету.Відповідачем не надано суду жодних доказів щодо того, який саме рівень рентабельності та які вихідні дані приймалися до уваги при формуванні цих тарифів. /А тому застосування відповідачем тарифів для нарахування позивачці оплати з" спожиту теплову енергію , встановлених для юридичних осіб згідно з додатком № 2 до рішення виконкому, суд вважає необґрунтованим, оскільки, як було достовірно встановлено судок позивачка не є суб'єктом господарювання, не займається підприємницькою діяльністю, послуги теплопостачання отримує для підтримання належного температурного режиму в належному ї приміщенні, яке є робочим місцем приватного нотаріуса.Не спростовують висновків суду і посилання представника відповідача на те, що мі, позивачкою та КП «хххх ерківтепломережа» було укладено договір на постачання теплової енерг як із суб'єктом господарювання, оскільки в самому договорі відсутні будь-які вказівки на те, зякими тарифами позивачка буде вносити плату за надані послуги, тоді як ці умови є одними із істотних умов укладеного договору.Позивачка просить суд визнати за нею право на оплату за споживання теплової енергії за тарифами, встановленими для фізичних осіб.Відповідно до ч.2 ст.16 ЦК України серед способів захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: визнання права.А тому суд вважає позов в цій частині обґрунтованим і таким, що підлягає до задоволення.Позивачка також просить суд зобов'язати відповідача провести їй перерахунок оплати за надані послуги за тарифами, встановленими для фізичних осіб, за період з 01.10.2009 року по 30.11.2010 року.Як було встановлено в судовому засіданні, позивачкою за вказаний період повністю оплачено послуги з теплопостачання за тарифами, встановленими для юридичних осіб, про що свідчить довідка про заборгованість за спожиту теплову енергію за вказаний період, копія квитанції про оплату послуг від 01.12.2010 року.А тому суд вважає за можливе з врахуванням всього наведеного вище, зобов'язати відповідача провести перерахунок позивачці за надані послуги за тарифами, встановленими додатком № 1 до рішення виконавчого комітету ххххххххххх міської ради.На підставі ст..4 Декрету КМ України «Про державне мито» позивач звільнена від сплати судового збору на користь держави.Керуючись ст.16 ЦК України, ст.ст.3,55 ГК України, Законом України «Про нотаріат», Законом України «Про житлово-комунальні послуги», Законом України «Про податок з доходів фізичних осіб», ст.1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування», Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою КМ України від 21.07.2005 року № 630, ст.ст.10,60,88,209,212-215 ЦПК України, суд-ВИРІШИВ:Позов задовольнити.Визнати за ххххххххххххххххх право на оплату за споживання теплової енергії в приміщенні № хпо вулиці ххххххххх в м. ххххх за тарифами на теплову енергію, встановленими відповідно до додатку № 1 до рішення виконавчого комітету х ххххх міської ради від 24.02.2009 року за № 67» «Тарифи на теплову енергію для споживачів Комунального підприємства ххххххххх міської ради «хххххххківтепломережа» в гривнях з ПДВ для фізичних осіб, для юридичних осіб та інших суб'єктів господарювання за будинки житлового фонду незалежно від відомчого підпорядкування і гуртожитки підприємств, організацій, установ та учбових закладів, які знаходяться на їх балансі».Зобов'язати Комунальне підприємство хххххх міської ради «ххххххрківтепломережа» здійснити перерахунок хххххххххх за оплачені послуги з постачання теплової енергії в приміщенні № х по вулиці хххххххх в м. хххххххх за тарифами, встановленими відповідно до додатку № 1 до рішення виконавчого комітету ххххххх міської ради від 24.02.2009 року за № 67, за період з 1 жовтня 2009 року по 30 листопада 2010 року.Стягнути з Комунального підприємства ххххх міської ради «ххххххвтепломережа» на користь держави судовий збір в розмірі 8 грн.50 коп.Рішення може бути оскаржене до апеляційного суду хххх області через хххххххххвський міськрайонний суд протягом десяти днів з дня проголошення рішення."
РОБІТЬ ДОБРО І ЗЛО ЗНИКНЕ САМО ПО СОБІ.