Форум

Інформаційний ресурс

Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита (ПРОЕКТ)

Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита (ПРОЕКТ)

Номер повідомлення:#1


Повідомлення Армани » 11 квітня 2012, 12:00

Проект



Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита



Відповідно до підпункту 2.7 пункту 2 статті 10 Закону України від 08.07.2011 № 3674-VI «Про судовий збір», пункту 4 Прикінцевих положень Закону України від 09.12.2011 № 4107-VI «Про Фонд державного майна України», частини четвертої статті 7 Декрету Кабінету Міністрів України від 21.01.1993 № 7-93 «Про державне мито»,

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Інструкцію про порядок обчислення та справляння державного мита, що додається.

2. Визнати такими, що втратили чинність:

наказ Головної державної податкової інспекції України від 22.04.1993 № 15 «Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 19.05.1993 за № 50;

наказ Державної податкової адміністрації України від 03.04.1998 № 165 «Про внесення змін і доповнень до Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.05.1998 за № 374/2814;

наказ Державної податкової адміністрації України від 15.07.2002 № 336 «Про внесення змін і доповнень до Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита, затвердженої наказом ГДПІ України від 22.04.1993 № 15», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 09.09.2002 за № 649/6937;

наказ Державної податкової адміністрації України від 15.10.2003 № 487 «Про внесення Змін і доповнень до Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита, затвердженої наказом Головної державної податкової інспекції України від 22.04.1993 № 15», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29.10.2003 за № 986/8307;

наказ Державної податкової адміністрації України від 24.04.2004 № 243 «Про внесення Змін до Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита, затвердженої наказом Головної державної податкової інспекції України від 22.04.1993 № 15», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 13.05.2004 за № 607/9206.

3. Департаменту податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку Міністерства фінансів України (Чмерук М. О.) та Департаменту оподаткування доходів фізичних осіб Державної податкової служби України (Бусарєв В. В.) у встановленому порядку:

подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;

забезпечити оприлюднення цього наказу.

4. Цей наказ набирає чинності з дня опублікування.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Першого заступника Міністра фінансів України Мярковського А. І. та заступника Голови Державної податкової служби України Ігнатова А. П.





Міністр
Ю. КОЛОБОВ



ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства фінансів України

____________ 2012 № ___________



Інструкція

про порядок обчислення та справляння державного мита



I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Інструкцію розроблено відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 21.01.1993 № 7-93 «Про державне мито» (далі – Декрет).

Державне мито справляється за ставками у розмірах частин неоподатковуваного мінімуму доходів громадян та в процентному відношенні до відповідної суми документа (вартості відчужуваного майна тощо).

Державне мито сплачується до вчинення дій, за які воно справляється, а у відповідних випадках - при видачі документів.

Державне мито сплачується готівкою, шляхом перерахувань із рахунку платника в фінансовій установі чи митними марками.

Фізичні особи та іноземні юридичні особи, що відповідно постійно проживають або знаходяться за межами України, сплачують вказане в підпункті «у» пункту 6 статті 3 Декрету мито у доларах США, або в іншій валюті та розмірах, якщо це передбачено угодами з Україною.



II. ПОРЯДОК ОБЧИСЛЕННЯ ТА СПЛАТИ ДЕРЖАВНОГО МИТА

1. У всіх органах, які справляють державне мито, крім виконавчих комітетів сільських рад, державне мито сплачується шляхом безготівкового розрахунку, митними марками або готівкою до фінансової установи. Приймання фінансовими установами державного мита від населення здійснюється у всіх випадках з видачею відповідної квитанції.

2. За вчинення нотаріальних дій державними нотаріальними конторами, а також виконавчими комітетами сільських, селищних та міських рад державне мито сплачується до вчинення нотаріальних дій, а за видачу дублікатів документів, що є в справах нотаріальних контор, копій документів, - при їх видачі.

Державне мито по угодах, за якими одна сторона звільняється від сплати державного мита, сплачується повністю другою стороною (якщо вона також не звільнена від сплати мита).

У випадках, коли грошові суми для прийняття в депозит державної нотаріальної контори надходять поштою або з фінансової установи, належні суми державного мита відраховуються із сум, що надійшли, а залишок приймається в депозит. Утримані суми мита перераховуються в доход бюджету місцевого самоврядування державною нотаріальною конторою при черговій здачі до фінансової установи депозитних сум. Квитанція фінансової установи про прийняття мита зберігається в справах державної нотаріальної контори.

3. За державну реєстрацію актів цивільного стану державне мито сплачується до подання відповідної заяви про державну реєстрацію актів цивільного стану, а за повторну видачу свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану – при їх видачі. За видачу свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану у зв’язку із зміною і поповненням актових записів державне мито сплачується у день подання заяви про внесення змін або поновлення актового запису цивільного стану.

4. Державне мито за видачу документів на право виїзду за кордон і про запрошення в Україну осіб з інших країн, за продовження строку їх дії та за внесення змін до цих документів; за продовження строку дії візи для в'їзду в Україну, транзитного проїзду через її територію (перебування в Україні іноземців та осіб без громадянства); за видачу або продовження строку дії посвідки на проживання в Україні іноземцям та особам без громадянства; за оформлення віз для в'їзду в Україну, транзитного проїзду через її територію, а також із заяв про прийняття до громадянства України або про вихід з громадянства України сплачується до подання заяви до відповідного органу.

5. За дії, що виконуються виконавчими комітетами сільських рад, за які повинно сплачуватися державне мито, останнє сплачується до вчинення дій або при видачі документів.

6. За прописку громадян або реєстрацію місця проживання, видачу щорічної контрольної картки обліку добутої дичини і порушень правил полювання, квитків рибалок державне мито сплачується митними марками при видачі відповідного документа. У разі відсутності митних марок мито сплачується до фінансових установ готівкою.

7. Платіжні доручення на безготівкове перерахування державного мита, квитанції банку про сплату державного мита додаються до примірників посвідчених угод, до заяв про державну реєстрацію актів цивільного стану та інших відповідних матеріалів про видачу документів, а також до документів реєстрації укладених на біржах угод.

У реєстрі для реєстрації нотаріальних дій вказується сума внесеного державного мита, дата і номер банківського документа.

Виконавчими комітетами сільської ради на документах, що видаються платнику, і на відповідних документах та в книгах сільської ради (реєстр для реєстрації нотаріальних дій, копії посвідчених договорів тощо) робить відмітку про суму стягнутого мита.

У відповідних графах або у графі «Для відміток» актових записів цивільного стану зазначається сума сплаченого державного мита у разі передбачення такої сплати.

Записи про надходження сум, що надійшли у сплату державного мита, провадяться в порядку, визначеному відповідними нормативними документами.

У випадках, коли платники звільняються від сплати державного мита, про це робиться відмітка на відповідних документах (в реєстрах, книгах тощо) з посиланням на законодавчі акти чи рішення міських, сільських та селищних рад про звільнення від сплати державного мита із зазначенням номера і дати цього рішення та документ, який підтверджує право на отримання пільги.



III. ЗАРАХУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО МИТА ДО БЮДЖЕТУ

8. Відповідно до статті 6 Декрету державне мито сплачується за місцем розгляду та оформлення документів і зараховується до бюджетів місцевого самоврядування (в іноземній валюті мито сплачується через уповноважені на це банки), крім державного мита, яке зараховується до державного бюджету України.

9. До державного бюджету зараховується державне мито за дії, пов’язані з одержанням охоронних документів (патентів і свідоцтв) на об'єкти інтелектуальної власності, і за дії, пов’язані з підтриманням чинності патентів на сорти рослин; за дії, передбачені підпунктами «б» - «е», «и», «к», «л» та «н» пункту 6 статті 3 Декрету, в частині, що стосується загальногромадянських закордонних паспортів.

Сплачене за ці дії державне мито в іноземній валюті зараховується до Державного валютного фонду України через рахунки валютних фондів органів місцевого самоврядування (№№ рахунків доводяться на місця Національним банком України).

У випадках, коли громадяни проживають не за місцем розгляду та оформлення документів, державне мито може бути перераховано поштовим переказом, в якому вказується, за яку дію чи документ сплачується це мито.

10. При сплаті державного мита готівкою до документа, щодо якого вчиняється відповідна дія, додається оригінал квитанції фінансової установи, яка прийняла платіж, а при перерахуванні мита з рахунку платника – останній примірник платіжного доручення з написом (поміткою) фінансової установи такого змісту «Зараховано в дохід бюджету ___ грн. (дата)». Цей напис скріплюється першим і другим підписами посадових осіб і відтиском печатки фінансової установи з відміткою дати виконання платіжного доручення.

У випадках, коли перерахування мита проводиться з рахунку вкладника, що знаходиться в фінансовій установі, до документа, оплаченого митом, додається довідка, засвідчена підписом контролера і відтиском печатки фінансової установи.

IV. ПОВЕРНЕННЯ ДЕРЖАВНОГО МИТА

11. Сплачене державне мито підлягає поверненню частково або повністю у випадках, передбачених статтею 8 Декрету.

12. Державне мито повертається фінансовим органом того району чи міста, до бюджету якого воно надійшло.

13. Повернення державного мита проводиться на підставі заяви платника, поданої ним протягом року з дня зарахування державного мита до бюджету, до відповідного органу, що справляє мито.

На підставі заяви платника відповідний орган подає до фінансового відділу району чи міста, до бюджету якого надійшло державне мито і де знаходиться другий примірник документа про його сплату, разом з заявою платника свій висновок (довідку установи, яка справляла мито, - нотаріальної контори, відділу у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб, відділу державної реєстрації актів цивільного стану тощо) про обставини, що є підставою для повного або часткового повернення державного мита, а також оригінали документів, що підтверджують сплату державного мита, якщо воно підлягає поверненню в повному розмірі, із зазначенням номера квитанції, суми державного мита та дати його сплати.

Заяву платника про повернення державного мита, сплаченого в іноземній валюті, та свій висновок з цього питання орган, до якого було сплачено це мито, подає до Експортно-імпортного банку України, який вирішує питання повернення мита платнику в іноземній валюті.

14. Для повернення мита по справах, що залишаються в установах, які справляють мито, в довідці цієї установи вказується, що відповідні документи (заяви, платіжні доручення, квитанції, митні марки) знаходяться в справі даної установи.

15. Повернення державного мита, сплаченого до виконавчого комітету сільської ради, проводиться цим виконавчим комітетом на підставі письмового розпорядження голови виконавчого комітету із зазначенням причин, з яких виникла потреба повернення державного мита.



V. СПРАВЛЯННЯ ДЕРЖАВНОГО МИТА ІЗ ОКРЕМИХ ВИДІВ ДІЙ І ДОКУМЕНТІВ

Справляння державного мита за нотаріальні дії, вчинювані державними нотаріальними конторами і виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад

16. У державних нотаріальних конторах, виконавчих комітетах сільських, селищних, міських рад державне мито справляється в розмірах, встановлених пунктом 3 статті 3 Декрету.

17. Виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад, на території яких немає нотаріальних контор, справляють державне мито за вчинення тих нотаріальних дій, що покладені на них Законом України «Про нотаріат».

18. При наявності неповнолітніх спадкоємців на момент відкриття спадщини (у тому числі й тих, які не є дітьми спадкодавця) державне мито справляється тільки з повнолітніх спадкоємців незалежно від того, що на час отримання свідоцтва про право на спадщину неповнолітні досягли повноліття.

За повторні свідоцтва про право на спадщину, що видаються на підставі ухвали суду про недійсність попередніх свідоцтв, державне мито справляється на загальних підставах. При цьому сума мита, сплачена за первісне свідоцтво, підлягає поверненню або за заявою платника зараховується в рахунок суми, що належить до сплати за видачу нового свідоцтва, якщо не минув рік з дня зарахування цієї суми до бюджету.

У такому ж порядку вирішується питання за повторне посвідчення договорів, визнаних судом недійсними.

При записі повторних свідоцтв та договорів до реєстрів державних нотаріальних контор у відповідній графі вказується, коли і в якій сумі було справлено державне мито і де записано про стягнення. При цьому до основних документів, що залишаються у справі державної нотаріальної контори, додається ухвала суду про визнання відповідних свідоцтв або договорів недійсними.

19. За вчинення нотаріальних дій, за які справляється пропорційне мито, воно обчислюється з суми, що показана сторонами з додержанням правил, викладених у пунктах 20-27 цієї Інструкції.

20. При обчисленні суми державного мита за посвідчення договорів відчуження житлових будинків, квартир або їх частин, кімнат, садових (дачних) будинків, інших об’єктів нерухомості (їх частин), об’єктів незавершеного будівництва, вартість таких договорів приймається, виходячи із суми договору, але не нижче оціночної вартості, що визначена суб’єктом оціночної діяльності – суб’єктом господарювання, який включений до Державного реєстру за напрямом для цілей оподаткування, що ведеться Фондом державного майна України, та включений до Переліку, що ведеться Державною податковою службою України. При цьому, визначення оціночної вартості об’єкта нерухомості здійснюється щодо кожної операції з відчуження об’єкта нерухомості.

21. Державне мито за посвідчення договорів міни та дарування земельних ділянок, переданих громадянам безоплатно відповідно до статті 121 Земельного кодексу України для ведення фермерського господарства, особистого селянського господарства, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), садівництва, дачного й гаражного будівництва, а також за посвідчення договорів міни та дарування земельних ділянок, які належать юридичним особам на правах власності відповідно до статті 82 Земельного кодексу України, обчислюється із суми договору, але не нижче нормативної грошової оцінки земельної ділянки, встановленої законодавством. При посвідченні інших цивільно-правових угод з зазначеними вище земельними ділянками державне мито справляється виходячи із суми договору, але не нижче оціночної вартості, що визначена суб’єктом оціночної діяльності – суб’єктом господарювання, який включений до Державного реєстру за напрямом для цілей оподаткування, що ведеться Фондом державного майна України, та включений до Переліку, що ведеться Державною податковою службою України, відповідно до Закону про оцінку майна, Закону про оцінку земель, які діють в частині, що не суперечить Закону України «Про Фонд державного майна України».

За посвідчення договорів оренди (суборенди) земельних ділянок державне мито справляється з експертної грошової оцінки земельної ділянки, проведеної відповідно до Закону України «Про оцінку земель», в частині, що не суперечить Закону України «Про Фонд державного майна України».

При здійсненні зазначених цивільно-правових угод сплата державного мита провадиться за ставками, які встановлені Декретом.

22. За посвідчення договорів купівлі-продажу майна державних підприємств платниками державного мита є юридичні і фізичні особи, які направили свої кошти на викуп майна вказаних підприємств.

23. За посвідчення договорів, платежі за які провадяться періодично (наприклад, за договорами оренди майна), сума, з якої обчислюється і сплачується державне мито, визначається виходячи із загальної суми платежів за договір за весь час його дії. Якщо договір укладено на невизначений строк, то мито обчислюється і сплачується виходячи із загальної суми платежів за договором, але не більше, ніж за три роки.

24. За посвідчення договорів про поступку вимозі та переведення боргу, про продовження строку дії раніше укладеного договору або збільшення початкової суми договору державне мито обчислюється і справляється виходячи з оцінки нездійснених прав і невикористаних обов’язків або суми, на яку збільшується сума раніше укладених договорів.

25. За посвідчення договорів міни державне мито обчислюється з оціночної вартості того обмінюваного майна, яке, включаючи грошову доплату, буде мати вищу оціночну вартість.

За посвідчення договору міни державне мито справляється з більшої оціночної вартості обмінюваного майна за ставками, вказаними в підпунктах «а», «б», «г» та «д» пункту 3 статті 3 Декрету відповідно до родинних відносин.

26. За посвідчення договору майнового найму, за умовами якого до суми платежів зараховується вартість збудованих наймачем будівель та інших споруд, обладнання приміщень, вартість проведеного наймачем капітального ремонту тощо, сума, з якої обчислюється і справляється державне мито, визначається виходячи із розміру платежів за договором, з урахуванням зарахованих сум.

27. За вчинення виконавчих написів належна до сплати сума державного мита, у випадку звільнення стягувача від її сплати, стягується з боржника разом з боргом за написом державної нотаріальної контори.

28. За нотаріальне посвідчення угоди про передачу прав і обов’язків за раніше укладеними угодами (в тому числі і за угодами відчуження житлових будинків), за посвідчення договорів застав, за посвідчення договорів відчуження житлових будинків на знос, за посвідчення договорів продажу, міни і дарування майна (крім згаданого в підпунктах «а», «б», «г» пункту 3 статті 3 Декрету) мито справляється за ставкою, визначеною підпунктом «д» пункту 3 статті 3 цього Декрету.

29. За ставкою, встановленою за посвідчення договорів поділу майна, договорів поруки та інших угод, що не підлягають оцінці, справляється державне мито за посвідчення договорів про порядок користування житловим будинком, угод про розірвання раніше укладених договорів.

За посвідчення угод про продовження строку дії або збільшення суми договору державне мито справляється, залежно від характеру договору, за тими ж ставками, що застосовувалися при оплаті митом первісних договорів.

30. За посвідчення договорів відчуження транспортних засобів, інших самохідних машин і механізмів, іншого рухомого майна державне мито справляється виходячи із суми договору, але не нижче оціночної вартості, що визначена суб’єктом оціночної діяльності – суб’єктом господарювання, який включений до Державного реєстру за напрямом для цілей оподаткування, що ведеться Фондом державного майна України, та включений до Переліку, що ведеться Державною податковою службою України, відповідно до Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», який діє в частині, що не суперечить Закону України «Про Фонд державного майна України».

31. Пільги щодо сплати державного мита за вчинення нотаріальних дій встановлені статтею 4 Декрету.

При наданні громадянам пільг по державному миту за вчинення нотаріальних дій слід мати на увазі.

1. Не втрачають права на пільгу по державному миту за видачу свідоцтва про право на спадщину на житловий будинок, пай у житлово-будівельному кооперативі, квартиру, що належала спадкодавцеві на праві приватної власності, спадкоємці, які проживали із спадкодавцем, але тимчасово виїхали з постійного місця проживання у зв’язку з навчанням (студенти, аспіранти, учні), тривалим відрядженням, проходженням військової служби.

2. При видачі громадянам свідоцтва про право на спадщину на житлові будинки в сільській місцевості для надання пільги по сплаті державного мита обов’язковою умовою є майбутнє проживання спадкоємців у цьому будинку. Спадкоємці при одержанні свідоцтва про право на спадщину сплачують державне мито у встановленому порядку. В подальшому при пред’явленні відповідних документів про прописку або реєстрацію місця проживання у спадковому будинку, що знаходиться у сільському населеному пункті, та довідки з роботи у сільській місцевості за заявою громадянина державне мито підлягає поверненню, якщо не минув рік з дня зарахування його до бюджету.

3. Пільга по сплаті державного мита, встановлена пунктом 18 статті 4 Декрету, надається по діях і документах, що стосуються безпосередньо цих громадян, незалежно від того, хто звернувся за вчиненням в їхніх інтересах дій та одержанням документів.

32. За доручення і заповіти, посвідчені службовими особами відповідно пункту 3 статті 245 та статті 1252 Цивільного кодексу України, що прирівнюються до нотаріально посвідчених, а також доручення, які відповідно до пункту 4 статті 245 Цивільного кодексу України посвідчуються організацією, в якій довіритель працює або навчається, житлово-експлуатаційною організацією за місцем його проживання, а також адміністрацією стаціонарного лікувально-профілактичного закладу, в якому він перебуває на лікуванні,- державне мито не сплачується.

Не відноситься до нотаріальних дій і не оплачується державним митом реєстрація виконавчими комітетами сільських, селищних і міських рад актів про поділ колгоспного, колективного, селянського (фермерського) двору, а також видача будь-яких довідок і документів, не пов’язаних з нотаріальними діями, і реєстрація договорів купівлі-продажу житлового будинку (частини будинку), що знаходиться в населеному пункті.

Державне мито по справах, що розглядаються в органах Міністерства внутрішніх справ і Міністерства закордонних справ України

33. Органи Міністерства внутрішніх справ, Міністерства закордонних справ України за видачу документів на право виїзду за кордон і про запрошення в Україну осіб з інших країн, за продовження строку їх дії та за внесення змін до цих документів; за продовження строку дії візи для в'їзду в Україну, транзитного проїзду через її територію (перебування в Україні іноземців та осіб без громадянства); за видачу або продовження строку дії посвідки на проживання в Україні іноземцям та особам без громадянства; за оформлення віз для в'їзду в Україну, транзитного проїзду через її територію, а також із заяв про прийняття до громадянства України або про вихід з громадянства України; за видачу нового зразка паспорта громадянина України (крім обміну нині діючого паспорта на паспорт нового зразка); за оформлення нового зразка паспорта громадянина України для поїздки за кордон; за видачу громадянам України закордонного паспорта на право виїзду за кордон або продовження строку його дії.

34. Сплата державного мита за оформлення вказаних вище документів провадиться за ставками, встановленими пунктом 6 статті 3 Декрету.

35. При наданні пільг громадянам за видачу вказаних документів слід мати на увазі, що до числа громадян, яким надається пільга щодо сплати державного мита за видачу документів на право виїзду за кордон, якщо виїзд пов’язаний зі смертю або відвідинами могил близьких родичів, а також за видачу документів про запрошення в Україну осіб у зв’язку зі смертю або тяжкою хворобою близьких родичів, відносяться батьки, діти, подружжя, рідні брати і сестри.

Підставою для надання пільги по державному миту цим громадянам є довідки Товариства Червоного Хреста України, лікувального закладу та документи, що підтверджують родинні зв’язки, копії яких повинні знаходитися у відділах віз і реєстрацій.

Для громадян України та осіб, які їх супроводжують, пільга по державному миту за видачу їм документів на виїзд за кордон для лікування у зв’язку із захворюванням, пов’язаним із Чорнобильською катастрофою, надається на підставі документів відповідних лікувальних закладів, що додаються до заяви на видачу документів на виїзд.

Особи, звільнені від сплати державного мита за видачу їм документів на виїзд за кордон, звільняються і від сплати державного мита за внесення будь-яких змін до цих документів.

36. Без сплати державного мита видаються також документи на право виїзду за кордон громадянам України, які працюють в установах і організаціях за кордоном, їх дружинам і дітям при поверненні до місця служби із відпусток, проведених в Україні (якщо інше не передбачено законодавством).

Громадяни, які одержали пільгові закордонні паспорти, при виїзді за кордон у приватних справах сплачують державне мито на загальних підставах.

37. Сплачені суми державного мита підлягають поверненню при відмові у видачі документів, у тому числі при відмові в задоволенні заяви про вихід із громадянства України, у випадках, коли після сплати державного мита громадяни не зверталися за видачею документів, а також якщо державне мито сплачене в більшому розмірі, ніж передбачено Декретом.

У випадках, коли громадяни відмовляються від поїздки за кордон після одержання дозволу на виїзд, сплачене державне мито не повертається.



Справляння державного мита за прописку або реєстрацію місця проживання.

38. Державне мито за прописку або реєстрацію місця проживання справляється при прописці або реєстрації місця проживання органами внутрішніх справ і у відповідних випадках виконавчими комітетами сільських, селищних рад у розмірі, встановленому підпунктом «м» пункту 6 статті 3 Декрету, за кожну прописку паспорта або документа, що його замінює, чи за реєстрацію місця проживання. Не сплачується державне мито за прописку або реєстрацію місця проживання у зв’язку з обміном паспорта по закінченні строку його дії або в зв’язку зі зміною назви вулиці чи нумерації будинків та реєстрації місця проживання в готелях, будинках колгоспників, мотелях, кемпінгах, туристичних базах, санаторіях, кімнатах та будинках відпочинку, пансіонатах тощо, якщо час проживання не перевищує термінів, встановлених Порядком Міністерства внутрішніх справ України з цього питання.



Справляння державного мита за вчинення актів цивільного стану

39. За державну реєстрацію актів цивільного стану, а також за повторну видачу свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану і свідоцтв, що видаються у зв’язку із зміною і поповненням актових записів цивільного стану, державне мито сплачується до подання відповідної заяви в розмірах, встановлених пунктом 5 статті 3 Декрету.

За вказаними ставками державне мито обчислюється також виконавчими комітетами сільських, селищних. міських рад (крім міст обласного значення), які провадять державну реєстрацію актів цивільного стану.



40. За державну реєстрацію зміни імені (прізвища, власного імені, по батькові) фізичної особи (крім зміни прізвища при державній реєстрації шлюбу) справляється мито в розмірі, встановленому підпунктом «в» пункту 5 статті 3 Декрету.

За державну реєстрацію повторної зміни імені, не пов’язаної з державною реєстрацією шлюбу, державне мито сплачується в розмірі, встановленому підпунктом «г» пункту 5 статті 3 Декрету.

За видачу свідоцтв у зв’язку із внесенням змін, до актових записів цивільного стану, складених стосовно малолітніх та неповнолітніх дітей особи, яка змінила ім’я, (прізвище, власне ім’я, по батькові), у передбачених законом випадках, державне мито справляється на загальних підставах.

41. Внесена сума державного мита повертається повністю у випадку відмови відділу державної реєстрації актів цивільного стану у державній реєстрації акту цивільного стану чи у видачі відповідного свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану.

Державне мито, яке було сплачено за державну реєстрацію акту цивільного стану, повертається у разі анулювання актового запису цивільного стану. Крім того, державне мито підлягає поверненню у випадку, коли після його сплати платник не звернувся з питання державної реєстрації акту цивільного стану чи повторної видачі відповідного свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану, а також видачі свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану у зв’язку зі зміною та поновленням актового запису цивільного стану.

Державне мито не повертається, якщо після подання заяви сам заявник відмовився від державної реєстрації акту цивільного стану або від повторного отримання свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану.

Справляння державного мита за видачу дозволу на право полювання і рибальства

42. Державне мито за видачу щорічної контрольної картки обліку добутої дичини і порушень правил полювання, квитків рибалок справляється у розмірі, встановленому підпунктом «т» пункту 6 статті 3 Декрету.

43. Громадяни, які виявили бажання стати мисливцями, пишуть заяву та заповнюють анкету встановленого зразка і здають їх уповноваженому державним органом мисливствознавцю в районі, який зібрані заяви та анкети надсилає до державного органу області.

Спеціально уповноважені державні органи в галузі ведення мисливського господарства отримують від Державного агентства лісових ресурсів України необхідну кількість бланків посвідчень мисливця та щорічних контрольних карток обліку добутої дичини і порушень правил полювання.

Термін дії посвідчення мисливця не обмежений. Щорічна контрольна картка обліку добутої дичини і порушень правил полювання діє протягом одного року.

Державне мито справляється при видачі щорічної контрольної картки обліку добутої дичини і порушень правил полювання.

Квитанція про сплату державного мита подається громадянами уповноваженому державним органом мисливствознавцю в районі, який передає її до державного органу області.

Ведення справ з питань видачі посвідчень мисливця та щорічних контрольних карток обліку добутої дичини і порушень правил полювання здійснюється: Державним агентством лісових ресурсів України – для жителів м. Києва; Республіканським комітетом лісового і мисливського господарства Автономної Республіки Крим – для жителів Автономної Республіки Крим; обласними управліннями лісового та мисливського господарства – для жителів областей; Державним підприємством «Севастопольське дослідне лісомисливське господарство» – для жителів м. Севастополя.

Документи на право полювання дійсні за наявності посвідчення мисливця і щорічної контрольної картки обліку добутої дичини і порушень правил полювання з відміткою про сплату державного мита.

Громадяни, які виявили бажання отримати квитки рибалок, звертаються до спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань рибного господарства та їх територіальних органів, установ та організацій, які мають право видавати квитки рибалок, та сплачують державне мито при видачі квитків рибалок.

Квитанція про сплату державного мита зберігається в уповноважених органах у галузі ведення рибного господарства, у справах з питань видачі квитків рибалок.



Справляння державного мита за операції з цінними паперами, біржові операції, проведення аукціонів та інші операції

44. Сплата державного мита за операції з цінними паперами провадиться у такому порядку:

При проведенні операцій з цінними паперами підприємства і організації, які виявили бажання здійснити емісію таких паперів, сплачують державне мито перед реєстрацією випуску цінних паперів виходячи з номінальної вартості запланованого обсягу емісії.

Державне мито сплачується до бюджету місцевого самоврядування за місцем оформлення документів, що подаються для реєстрації випуску цінних паперів, а у випадках, коли емітент є юридичною особою, яка знаходиться за межами України – за місцем розгляду документів.

Примітка.

Місцем оформлення документів вважається місцезнаходження емітента.

Місцем розгляду документів вважається місцезнаходження органу, що здійснює реєстрацію.

45. Державне мито за видачу приватизаційних паперів сплачується громадянами України в розмірі, встановленому підпунктом «п» пункту 6 статті 3 Декрету, від номінального значення таких паперів.

Державне мито за видачу приватизаційних паперів справляється відділеннями Ощадного банку України чи іншими фінансовими установами, які провадять видачу громадянам приватизаційних паперів, при їх видачі і зараховують отримані суми мита до бюджету місцевого самоврядування за місцем свого знаходження.

46. Справляння державного мита за операції з об’єктами нерухомого майна, що здійснюються на товарних біржах (за виключенням операцій з примусового відчуження такого майна у випадках, передбачених законами України), провадиться у такому порядку.

Державне мито при укладенні угод справляється біржею з продавця до реєстрації укладеної угоди на біржі. Сплачені продавцем суми мита перераховуються біржею до бюджету місцевого самоврядування, на території якого здійснюються біржові операції, до 15 числа місяця, наступного за звітним. Мито може сплачуватися при укладені угод до бюджету самостійно самим продавцем, що дає право біржі на реєстрацію укладеної угоди. Платіжне доручення чи копія квитанції на сплату мита в цьому випадку зберігається в документах біржі або в них робиться відповідний запис про номер і дату документа, по якому сплачено мито, сума та кому вона сплачена.

47. Сплата державного мита за проведення аукціонів провадиться організаторами аукціонів у розмірі одного відсотка загальної вартості реалізованих на аукціоні товарів і перераховується в доход бюджету місцевого самоврядування за місцем проведення аукціону протягом 15 днів з дня його проведення.

48. Сплата державного мита за дії, пов’язані з видачею охоронних документів (патентів і свідоцтв) на об’єкти інтелектуальної власності, провадиться у розмірах, указаних у підпункті «у» пункту 6 статті 3 Декрету.

Фізичні (юридичні) особи - резиденти, які постійно проживають (перебувають) в Україні, сплачують мито в гривнях.

Фізичні (іноземні юридичні) особи, які постійно проживають (перебувають) або знаходяться за межами України, сплачують мито, вказане у частині третій статті 7 Декрету, в доларах США або в іншій валюті та розмірах, якщо це передбачено угодами з Україною, на рахунок Державного казначейства України, відкритий у Державному експортно-імпортному банку України (Ексімбанк) у м. Києві.

У платіжному дорученні на перерахування державного мита або у квитанції про його сплату зазначаються реквізити відповідно до постанови Правління Національного банку України від 21.01.2004 № 22, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29.03.2004 за № 377/8976, з відповідними змінами та доповненнями.



Відповідальність за порушення чинного порядку справляння державного мита та організація контролю за його дотриманням

49. Відповідно до Декрету платники державного мита несуть відповідальність за правильність його стягнення, а також за своєчасність і повноту зарахування до бюджету, передбачену законодавством.

50. Суми державного мита, не сплачені чи сплачені в неповному розмірі підприємствами, установами, організаціями і окремими громадянами за вчинення в їх інтересах дій і видачу їм документів, стягуються з них органами, на які покладено справляння мита.

51. За несвоєчасне або неповне зарахування державного мита до бюджету справляються пеня та штрафи відповідно до закону.

52. Міністерство фінансів України, Державна податкова служба України, місцеві фінансові органи та органи державної податкової служби проводять перевірки щодо правильності справляння державного мита а також своєчасності й повноти внесення його до бюджету в усіх уповноважених органах, що його справляють.

53. Під час перевірки у нотаріальній конторі і в інших органах, що вчинюють нотаріальні дії знайомлячись з первісними документами за вчинення окремих нотаріальних дій за період, що перевіряється, необхідно установити по кожному документу: правильність застосування ставок мита, визначення суми, з якої справляється мито, в процентному відношенні до суми документа, надання пільг по сплаті мита, а також перевірити, чи стягується мито з боржника при проведенні стягнення, вказаного у виконавчому написі, якщо стягувач звільнений від сплати мита.

54. Правильність справляння державного мита виконавчими комітетами сільських, селищних, міських (крім міст обласного значення) рад перевіряється шляхом зіставлення других примірників квитанції з даними реєстрації виданих документів, нотаріальних дій і послуг, актових записів цивільного стану у разі їх не передачі до відповідного відділу державної реєстрації актів цивільного стану на момент перевірки, а також із залишеними в справах сільських, селищних, міських (крім міст обласного значення) рад примірниками договорів, доручень та інших документів. При перевірці нотаріальних дій, пов’язаних з відчуженням будівель (купівля – продаж, міна, дарування), правильність запису в реєстрах для реєстрації нотаріальних дій необхідно перевірити з даними господарського обліку сільських, селищних, міських (крім міст обласного значення) рад.

55. При перевірці в органах державної реєстрації актів цивільного стану досліджується повнота і правильність справляння державного мита шляхом зіставлення заяв про реєстрацію актів цивільного стану з відомостями про сплачене державне мито, що містяться у відповідних актових записах цивільного стану. Поряд з цим використовуються наявні в органах державної реєстрації актів цивільного стану облікові матеріали (журнали обліку заяв про державну реєстрацію актів цивільного стану, про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення, журнали, у яких здійснюється реєстрація заяв про повторну видачу свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану або книги обліку оприбуткування й витрачання бланків свідоцтв тощо, а також звіти про проведену державну реєстрацію актів цивільного стану.

56. Перевірку повноти і правильності справляння державного мита за реєстрацію місця проживання провадяться в житлово-експлуатаційних конторах, будинкоуправліннях, готелях, санаторіях, будинках відпочинку тощо, де проживають особи, які підлягають прописці. При цьому треба перевірити внесення записи в картках чи журналах прописки щодо оплати мита через фінансові установи

57. В організаціях Українського товариства мисливців і рибалок перевіряється стан обліку і зберігання квитків, правильність ведення книг обліку виданих квитків (вкладок до квитків), а також правильність оформлення актів про знищення повернутих квитків.

При перевірці повноти і правильності справляння державного мита податкові інспектори зобов’язані погашати наявні на контрольних талонах, наклеєних у книгах, митні марки своїм підписом з проставлянням дати погашення або спеціальним штампом, виготовленим для цієї мети.

58. Правильність, повнота та своєчасність справляння державного мита за операції з цінними паперами, за укладення угод на біржах, за проведення аукціонів, за видачу приватизаційних паперів перевіряється в цих організаціях та інших установах і підприємствах, де справляється державне мито.
http://www.minfin.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=333859&cat_id=42320
DE PUTA MADRE
Аватар користувача
Армани
 
Повідомлення: 27525
З нами з: 28 грудня 2006, 20:15
Дякував (ла): 19477 раз.
Подякували: 14030 раз.

Re: Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита (ПРОЕКТ)

Номер повідомлення:#2


Повідомлення notаrk » 11 квітня 2012, 12:03

17. Виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад, на території яких немає нотаріальних контор, справляють державне мито за вчинення тих нотаріальних дій, що покладені на них Законом України «Про нотаріат».
не контор, а нотаріусів!
notаrk
 
Повідомлення: 18040
З нами з: 07 жовтня 2009, 21:39
Дякував (ла): 10926 раз.
Подякували: 27175 раз.

Re: Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита (ПРОЕКТ)

Номер повідомлення:#3


Повідомлення Stonehenge » 11 квітня 2012, 13:53

20. При обчисленні суми державного мита за посвідчення договорів відчуження житлових будинків, квартир або їх частин, кімнат, садових (дачних) будинків, інших об’єктів нерухомості (їх частин), об’єктів незавершеного будівництва, вартість таких договорів приймається, виходячи із суми договору, але не нижче оціночної вартості, що визначена суб’єктом оціночної діяльності – суб’єктом господарювання, який включений до Державного реєстру за напрямом для цілей оподаткування, що ведеться Фондом державного майна України, та включений до Переліку, що ведеться Державною податковою службою України. При цьому, визначення оціночної вартості об’єкта нерухомості здійснюється щодо кожної операції з відчуження об’єкта нерухомості.

21. Державне мито за посвідчення договорів міни та дарування земельних ділянок, переданих громадянам безоплатно відповідно до статті 121 Земельного кодексу України для ведення фермерського господарства, особистого селянського господарства, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), садівництва, дачного й гаражного будівництва, а також за посвідчення договорів міни та дарування земельних ділянок, які належать юридичним особам на правах власності відповідно до статті 82 Земельного кодексу України, обчислюється із суми договору, але не нижче нормативної грошової оцінки земельної ділянки, встановленої законодавством. При посвідченні інших цивільно-правових угод з зазначеними вище земельними ділянками державне мито справляється виходячи із суми договору, але не нижче оціночної вартості, що визначена суб’єктом оціночної діяльності – суб’єктом господарювання, який включений до Державного реєстру за напрямом для цілей оподаткування, що ведеться Фондом державного майна України, та включений до Переліку, що ведеться Державною податковою службою України, відповідно до Закону про оцінку майна, Закону про оцінку земель, які діють в частині, що не суперечить Закону України «Про Фонд державного майна України».
*DANCE* *YAHOO*
"...Если выпало в Империи родиться,
лучше жить в глухой провинции, у моря..."

Иосиф Бродский
Аватар користувача
Stonehenge
 
Повідомлення: 8606
З нами з: 26 листопада 2007, 16:06
Дякував (ла): 2454 раз.
Подякували: 5659 раз.

Re: Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита (ПРОЕКТ)

Номер повідомлення:#4


Повідомлення dalia » 11 квітня 2012, 15:33

И когда же сие чудо-инструкция заработает *DONT_KNOW*
И опять будем месяц сидеть без работы, пока налоговая определится как она будет регистрировать оценщиков :'(
Аватар користувача
dalia
 
Повідомлення: 828
З нами з: 19 березня 2010, 16:51
Дякував (ла): 312 раз.
Подякували: 434 раз.

Re: Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита (ПРОЕКТ)

Номер повідомлення:#5


Повідомлення Vолодимир » 11 квітня 2012, 16:38

А ми що вже і мито збираємо ;)
РОБІТЬ ДОБРО І ЗЛО ЗНИКНЕ САМО ПО СОБІ.
Vолодимир
 
Повідомлення: 15973
З нами з: 21 липня 2005, 21:47
Дякував (ла): 23252 раз.
Подякували: 25656 раз.

Re: Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита (ПРОЕКТ)

Номер повідомлення:#6


Повідомлення Люси » 11 квітня 2012, 17:51

нравитесь Вы мне Владимир...особенно когда про мито речь....плата за домовленістю...
Счастье - это когда ты доволен тем, что имеешь...
Аватар користувача
Люси
 
Повідомлення: 1210
З нами з: 04 квітня 2011, 14:37
Дякував (ла): 2128 раз.
Подякували: 1413 раз.

Re: Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита (ПРОЕКТ)

Номер повідомлення:#7


Повідомлення Per se » 17 вересня 2012, 13:21

не знала куда прилепить этот бред.. решила в эту тему:
1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту
Проект Закону України «Про внесення змін до Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито" (щодо пільг по сплаті державного мита при оформленні і переоформленні спадщини) розроблено з метою надання пільг щодо несплати державного мита спадкоємцям першої, другої і третьої черги, які мають право на спадкування за законом.
Пільги щодо сплати державного мита визначені статтею 4 вищезазначеного Декрету. Кожен громадянин має право на забезпечення його конституційних прав. Держава має сприяти забезпеченню таких прав.
В державі склалась дуже нелегка ситуація з оформленням і переоформленням заповіту. Найблищі спадкоємці першої, другої і третьої черги (статті 1261-1263 Цивільного кодексу України) при отриманні спадку мають сплачувати захмарне державне мито. Подекуди бувають і такі випадки, що сплата державного мита за рухоме і нерухоме майно коштує набагато більше, ніж саме майно. =-O
Що ж стосується мешканців сільської місцевості, то сплата всіх державних зборів при оформленні спадщини виявляється неможливою, оскільки жителі сільської місцевості є, по-перше, одними з найменш матеріально забезпечених та, по-друге, більшість жителів сільської місцевості складають люди похилого віку.
Тому, законопроектом пропонується скасувати державне мито при оформленні і переоформленні спадщини для спадкоємців першої, другої і третьої черги, які мають право на спадкування за законом.


ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито" (щодо пільг по сплаті державного мита при оформленні і переоформленні спадщини)

Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
І. Внести такі зміни до Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, N 13, ст.113):
1) пункт ж) статті 3 виключити;
2) статтю 4 доповнити новим пунктом 52 такого змісту:
«52) спадкоємці першої, другої і третьої черги, які мають право на спадкування за законом при оформленні і переоформленні спадщини».

ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Голова Верховної Ради В. ЛИТВИН
України


:-|
Интересно... там все такие больные? или через одного???
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp ... 3511=44368
Аватар користувача
Per se
 
Повідомлення: 14136
З нами з: 21 липня 2006, 13:59
Дякував (ла): 12938 раз.
Подякували: 14340 раз.

Re: Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита (ПРОЕКТ)

Номер повідомлення:#8


Повідомлення Stonehenge » 17 вересня 2012, 13:34

Что ж такого захмарного в 34 грн.?
*WALL*
Опять с бедностью сражаются...
"...Если выпало в Империи родиться,
лучше жить в глухой провинции, у моря..."

Иосиф Бродский
Аватар користувача
Stonehenge
 
Повідомлення: 8606
З нами з: 26 листопада 2007, 16:06
Дякував (ла): 2454 раз.
Подякували: 5659 раз.

Re: Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита (ПРОЕКТ)

Номер повідомлення:#9


Повідомлення Per se » 17 вересня 2012, 13:40

Stonehenge написав:Что ж такого захмарного в 34 грн.?

то депутат видать законы перепутал... хотел в налоговый кодекс внести изменения, но при отсутствии ума- хочет внести в Декрет... :-|
хіба мати винувата, що дитина дурнувата...
Аватар користувача
Per se
 
Повідомлення: 14136
З нами з: 21 липня 2006, 13:59
Дякував (ла): 12938 раз.
Подякували: 14340 раз.

Re: Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита (ПРОЕКТ)

Номер повідомлення:#10


Повідомлення Ірин@ » 17 вересня 2012, 14:55

Про звільнення від 34 грн. - це жир....йоли-пали, тю, т.е. йолопи...яка плідна законотворчість *WALL* *WALL* *WALL*
Ірин@
 
Повідомлення: 12588
З нами з: 17 червня 2009, 19:16
Дякував (ла): 12458 раз.
Подякували: 16626 раз.

Re: Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита (ПРОЕКТ)

Номер повідомлення:#11


Повідомлення sello » 17 вересня 2012, 15:34

34 грн. много? %) Да не читайте. У них сейчас перед выборами период гона как у лосей. Они и раньше слабо соображали, а в эту пору и подавно.
Аватар користувача
sello
 
Повідомлення: 14220
З нами з: 21 січня 2006, 00:06
Дякував (ла): 27322 раз.
Подякували: 33295 раз.

Re: Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита (ПРОЕКТ)

Номер повідомлення:#12


Повідомлення MG » 17 вересня 2012, 15:37

sello, не обижайте лосей .... мне их (лосей канечна)) аж жалко стало..
Аватар користувача
MG
 
Повідомлення: 18357
З нами з: 02 червня 2008, 17:24
Дякував (ла): 39710 раз.
Подякували: 28191 раз.

Re: Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита (ПРОЕКТ)

Номер повідомлення:#13


Повідомлення Vatson » 18 вересня 2012, 08:50

Per se написав:
Stonehenge написав:Что ж такого захмарного в 34 грн.?

то депутат видать законы перепутал... хотел в налоговый кодекс внести изменения, но при отсутствии ума- хочет внести в Декрет... :-|
хіба мати винувата, що дитина дурнувата...

больные люди....
Каждый вечер наступает вдруг
Если кушать нечего тебе, мой друг,
Если ты от жизни от такой устал,
Может, вспомнишь, курва,
За кого голосовал?
Аватар користувача
Vatson
 
Повідомлення: 22384
З нами з: 14 червня 2007, 15:04
Дякував (ла): 80964 раз.
Подякували: 45719 раз.

Re: Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита (ПРОЕКТ)

Номер повідомлення:#14


Повідомлення Vолодимир » 18 вересня 2012, 09:18

Просто аут *WALL* Така гарна країна , такі добрі люди і чому в нас такі бездарні політики *WRITE* *SCRATCH*
РОБІТЬ ДОБРО І ЗЛО ЗНИКНЕ САМО ПО СОБІ.
Vолодимир
 
Повідомлення: 15973
З нами з: 21 липня 2005, 21:47
Дякував (ла): 23252 раз.
Подякували: 25656 раз.

Re: Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита (ПРОЕКТ)

Номер повідомлення:#15


Повідомлення igor » 18 вересня 2012, 10:48

5. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація положень законопроекту не потребує додаткових коштів з державного або місцевих бюджетів.

Цікаво а утримувати деж контори за чий рахунок вини збираються????
igor
 
Повідомлення: 6231
З нами з: 01 вересня 2006, 12:00
Дякував (ла): 983 раз.
Подякували: 3089 раз.


Повернутись в Загальний Форум

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Google [Bot]