Номер повідомлення:#1
Армани
» 08 травня 2008, 12:08
Міністерство юстиції України провело звітну колегію за результатами своєї діяльності протягом 2007 року та першого кварталу цього року. Такий захід став наслідком підбиття підсумків Кабінетом Міністрів України стосовно його 100-денної роботи. Боротьба з корупцією На колегії достатньо об’єктивно обговорювалася проблема боротьби з корупцією, оскільки Міністерство юстиції України, відповідно до Указу Президента та ряду інших актів, у тому числі й уряду, визначило головні напрями в системі державної політики боротьби з корупцією, насамперед тієї ініціативи, яка стосується запобігання цьому явищу. В зазначеному контексті Міністерство юстиції України очікує ухвалення урядом відповідної постанови, яка передбачає, зокрема, призначення антикорупційної експертизи проектів нормативних актів та запровадження в Україні урядового уповноваженого з питань боротьби з корупцією, який, власне, має формувати державну політику в цій сфері, в тому числі, з парламентської роботи на відповідних представників антикорупційного уповноваженого в міністерствах та відомствах. На одному з останніх засідань Кабінету Міністрів України, де розглядалась постанова, було запропоновано зробити міжнародну експертизу цього нового інституту в системі органів боротьби з корупцією в Україні. «Я хочу вас повідомити, що ми отримали першу позитивну реакцію на цей проект постанови, - сказав М. Оніщук, - зокрема, я хотів би наголосити на реакції, яка надійшла від доповідачки Моніторингового комітету пані Ренати Вольвенд#184 котра вказує на те, що рішення про визначення органу, відповідального за координацію заходів із формування та реалізації антикорупційної політики, забезпечить відповідність таких кроків положенням Конвенції проти корупції, яка передбачає, що кожна держава-учасниця забезпечить наявність органу або органів, що здійснюють запобігання корупції за допомогою організації антикорупційної політики здійснення нагляду та координації. Пані Волвенд закликала органи державної влади України якнайшвидше затвердити згаданий проект постанови Кабінету Міністрів України та забезпечити дотримання вищезазначених міжнародних стандартів. Суттєвим є те, що президент Greco Драго Кош (це група країн Ради Європи, які утворили міжнародний альянс боротьби з корупцією) також повідомив нас, що рішення уряду України запровадити діяльність органу уповноваженого з питань державної антикорупційної політики здається позитивним кроком у правильному напрямку, як це і передбачено міжнародними договорами. Я також хочу повідомити про висновок Горана Клементича, провідного експерта у галузі боротьби з корупцією, в якому йдеться про те, що такий крок є логічним кроком у правильному напрямку та підтримується міжнародними стандартами. Іншими словами, Україна, український уряд і Міністерство юстиції України отримали позитивний відгук на відповідну норму Проекту за ініціативою Міністерства юстиції, і ще раз наголошую, що і Greco, і Моніторинговий комітет Ради Європи закликають нас якомога швидше ухвалити відповідну постанову». Проблема нотаріату Повертаючись до пріоритетів, якими буде опікуватись Міністерство юстиції України, треба відзначити проблему наближення нотаріальних послуг до громадян України і доступності нотаріальних послуг як таких. Міністр юстиції закцентував увагу керівників і місцевих органів управління юстиції на тому, що сільське населення України незадовільно забезпечене нотаріальними послугами, і навів приклади, де громадяни України у своїх зверненнях скаржаться, що не можуть отримати якісної й доступної нотаріальної послуги, особливо коли йдеться про сільські населені пункти. Натомість ми маємо велику інтенсивність нотаріальної діяльності, коли мова йде про великі міста. Це природно, оскільки там і рівень рентабельності достатньо високий, і мотивація для створення нотаріальних робочих місць є значно вищою. «Говорячи про проблему нотаріату, ми анонсували проект щодо сільського нотаріату. Міністерство юстиції України буде доопрацьовувати, тобто вживати низку організаційних заходів, які б дозволили нам заохотити створення нотаріальних місць у селищах міського типу, віддалених місцевостях, де відчувається брак нотаріальних ресурсів. Ми також маємо переглянути систему вартості нотаріальних послуг, зокрема коли йдеться про їх доступність, знову ж таки, для малозабезпеченого населення, але це потребує законодавчого регулювання. Та ситуація, яка склалась свого часу з видачею та посвідченням довіреностей громадянам, котрі хотіли отримати заощадження в ощадному банку, підштовхнула нас до необхідності перегляду існуючої системи винагород, які отримують нотаріуси за вчинення ними нотаріальних дій. Зокрема однією з пропозицій є встановлення мінімального та максимального розміру ціни послуги, коли йдеться про обов’язкові види нотаріальних послуг. Наприклад, коли вчиняється угода щодо відчуження нерухомого майна, що має бути нотаріально посвідчена. Удосконалення системи реєстрації нормативно-правових актів До пріоритетної проблеми, яка обговорювалась на колегії, належить і проблема зі вдосконалення системи реєстрації нормативно-правових актів міністерств і відомств. Міністерство юстиції України має вже підготовлений проект закону, який передбачає запровадження необхідності реєстрації органами юстиції не тільки проекту нормативних актів міністерств і відомств, але й нормативних актів органів місцевого самоврядування. Це тому, що величезна кількість нормативних актів, які порушують права громадян, є саме актами органів місцевого самоврядування, зокрема рад міст чи міських голів. Що стосується розвитку системи безоплатної правової допомоги населенню України, що є одним з пріоритетних напрямів роботи Міністерства, то слід сказати, що Міністерство юстиції України створило при районних управліннях юстиції та міських управліннях юстиції майже 750 пунктів надання безоплатної консультативної допомоги громадянам України. Тут ідеться про надання роз’яснень управління юстиції районів. Вони не діють як адвокатські компанії, які можуть представляти інтереси, але вони можуть принаймні надати роз’яснення щодо застосування законодавства. Реформування системи Міністерства юстиції України Також на засіданні колегії обговорювались питання реформування системи Міністерства юстиції, оскільки воно виступає правовим експертом діяльності уряду. Міністр юстиції наголосив, що не задоволений рівнем експертних висновків, які сьогодні знаходяться в Міністерстві. Більше того, стоїть питання про достатньо суттєву зміну вимог в організації діяльності апарату, коли йдеться про цей важливий напрям діяльності. Миколою Оніщуком була висловлена позиція щодо неможливості будь-якої політизації діяльності Міністерства юстиції України, оскільки, на жаль, відчувається практика, яка складалась багато років тому: намагання апарату догодити керівникові з огляду на те, яку політичну силу чи яку більшість в парламенті він представляє. Міністерство боротиметься з цим явищем, вимагатиме від працівників професійних висновків, які б дійсно були зразком неупередженого юстирування всіх актів, які надходять до Міністерства юстиції України. КоментарМикола Оніщук, Міністр юстиції УкраїниСеред основних напрямів, які Міністерство вважає провідними, є проведення судової реформи, ініціація та завершення розгляду в парламенті законопроектів про статус суддів та судоустрій на засадах концепції вдосконалення суддівства щодо європейських стандартів, яка передбачає достатньо суттєві зміни в доступі до професії судді та дисциплінарної відповідальності суддів. Також одним зі значимих пріоритетів, який був ухвалений на засіданні колегії, є достатньо радикальна реформа державної виконавчої служби, оскільки Міністерство та, власне, і суспільство, вкрай незадоволене низьким рівнем виконання судових рішень, як ви уже знаєте, це 8 %, у випадку майнових стягнень і близько 32,5 %, коли йдеться про загальний рівень судових рішень. Насправді це означає, що така ситуація ставить під сумнів доцільність існування судової влади взагалі, адже лише третина рішень виконується.
DE PUTA MADRE