Номер повідомлення:#49
Лука
» 24 квітня 2008, 16:04
"Ответ МЮ на запросМІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИТел./факс:(38-044) 278-37-2325.03.08р. №92-0-33-08-48На № 01/02-21 від 18.02.08р.Голові Громадської організації„Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питаньрегуляторної політики[qoute]Літвінову О.В.49102, м.Дніпропетровськ, вул. Зелена, 1/110Щодо надання інформації стосовно державного підприємства „Інформаційний центр [qoute] Мін 'юстуРозглянувши Ваш повторний запит від 18.02.2008 № 01/02-21 про надання інформації щодо діяльності Міністерства юстиції України стосовно державного підприємства „Інформаційний центр[qoute] Мін'юсту, Міністерство юстиції України повідомляє.Відповідно до пункту 2 статті 17 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців[qoute] (із змінами та доповненнями) Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців містить фінансову звітність про господарську діяльність юридичної особи (крім бюджетних установ) у складі балансу і звіту про річні фінансові результати.До того ж, згідно положень статті 13 зазначеного Закону, міністерства, до сфери управління яких належать підприємства, засновані на державній власності, крім власних звітів, складають та подають зведену фінансову звітність щодо всіх підприємств, що належать, до сфери їх управління. Тому, на виконання статті 14 Закону України „Про бухгалтерський облік та .фінансову звітність в Україні[qoute] відповідні підприємства зобов'язані подавати квартальну та річну фінансову звітність органам, до сфери управління яких вони належать.Фінансова звітність підприємств не становить комерційної таємниці, крім випадків, передбачених законодавством.Відповідно до статті 32 Закону України „Про інформацію[qoute] (далі за текстом - Закон) громадянин має права звернутися до державних органів і вимагати надання будь-якого офіційного документу, незалежно від того, стосується цей документ його особисто чи ні, крім випадків обмеження доступу, передбачених цим Законом. Під запитом щодо надання письмової або усної інформації у Законі розуміється звернення з вимогою надати письмову або усну інформацію про діяльність органів законодавчої, виконавчої та судової влади України, їх посадових осіб з окремих питань.При цьому, згідно статті 37 Закону України „Про інформацію[qoute] не підлягають обов'язковому наданню для ознайомлення за інформаційними запитами офіційні документи, які містять у собі зокрема:- конфіденційну інформаціюдокументи, що становлять внутрівідомчу службову кореспонденцію (доповідні записки, переписка між підрозділами та інше), якщо вони пов'язані з розробкою напряму діяльності установи, процесом прийняття рішень і передують їх прийняттюінформацію, що не підлягає розголошенню згідно з іншими законодавчими або нормативними актами. Установа, до якої звернуто запит, може не надавати для ознайомлення документ, якщо він містить інформацію, яка не підлягає розголошенню на підставі нормативного акта іншої державної установи, а та державна установа, яка розглядає запит, не має права вирішувати питання щодо її розсекречення.Відповідно до частини 5 статті ЗО Закону громадяни, юридичні особи, які володіють інформацією професійного, ділового, виробничого, банківського, комерційного та іншого характеру, одержаною за власні кошти, або такою, яка є предметом їх професійного та іншого інтересу і не порушує передбаченої законом таємниці, самостійно визначають режим доступу до неї, включаючи належність її до категорії конфіденційної.Як було повідомлено на Вашу адресу листом від державного підприємства „Інформаційний центр[qoute] Міністерства юстиції України, керуючись зазначеною нормою законодавства, Держінформ'юстом був встановлений режим доступу до інформації, яка с власністю підприємства та складає предмет його професійного, виробничого та комерційного інтересу, шляхом затвердження локального нормативного акту, зокрема положення про інформацію з обмеженим доступом.Також повідомлялось, що відповідно до згаданого положення, відомості про майнове становище підприємства, у тому числі фінансові звіти та прогнози тощо становлять інформацію з обмеженим доступом та не підлягають розголошенню.Згідно положень Статуту державного підприємства „Інформаційний центр[qoute] Міністерства юстиції України, до виключної компетенції Мін'юсту в процесі управління майном, що передано підприємству на праві господарського відання, належить зокрема контроль за фінансовою діяльністю підприємства.Відповідно до пункту 1.3 Положення про порядок здійснення внутрішнього фінансового контролю в системі органів Міністерства юстиції України (далі за текстом - Положення) до якої також входить державне підприємство „Інформаційний центр[qoute] Міністерства юстиції України, внутрішній фінансовий контроль спрямований на виконання таких завдань як забезпечення законності формування та використання фінансових і матеріальних ресурсів підприємствами, що належать до сфери його управління та аналіз виконання управлінських рішень, виявлення фактів невиконання (неналежного виконання) управлінських рішень тощо.Посадові особи об'єкта контролю зобов'язані зокрема надавати на вимогу посадових осіб суб'єкта контролю інформаційні матеріали, такі як зокрема статистичні відомості, бухгалтерсько - фінансові звіти тощо (пункт 3.2 Положення).При цьому, посадові особи, уповноважені здійснювати контрольні заходи, відповідно до підпункту 3.1.2 пункту 3.1, а також пункту 11.2 зазначеного Положення щодо обмеження стосовно оприлюднення інформації про результати контролю, зобов'язані дотримуватися вимог законодавства щодо конфіденційної та службової інформації, а також встановлених строків її нерозголошення.Відповідно до Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України* від 14 листопада 2006 р. №1577, Міністерство юстиції України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.Міністерство у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, а також указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України та цим Положенням.Згідно пункту 1.4 Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2005 р. №34/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 квітня 2005 р. за №381/10661, Положення - звід нормативних приписів, який визначає організацію та діяльність органів виконавчої влади, органів державного управління, органів господарського управління та контролю, посадових та інших осіб у певних сферах діяльності. Таким чином, вичерпна інформація про діяльність міністерства викладена у Положенні.Положення про Міністерство юстиції України не містить приписів щодо збирання та поширення фінансової статистичної та іншої інформації, що є власністю підприємств, які входять до сфери управління міністерства. При цьому, Міністерством юстиції, відповідно до наданих повноважень, здійснюється постійний контроль за фінансовою діяльністю Держінформ'юсту, а саме здійснюється [qoute]заснована на правових нормах діяльність, спрямована на забезпечення дотримання законності, ефективності та економічної доцільності в ході формування, володіння, використання і відчуження об'єктів права власності.Щодо надання економічного обґрунтування вартості послуг Держінформ 'юсту, слід зазначити наступне.Відповідно 'до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 14 липня 1999 р. №1272 „Про державне підприємство [qoute]Інформаційний центр[qoute]Міністерства юстиції України[qoute] Міністерство юстиції визначає тарифи за внесення до реєстрів і надання відповідної інформації з реєстрів, за користування цією інформацією та інші послуги, які надаються Держінформ'юстом фізичним і юридичним особам.Офіційний документ - це документ, що складається і видається службовими особами від імені органів державної влади, підприємств, установ, організацій будь-якої форми власності, які посвідчують конкретні факти і події, що мають юридичне значення, складений належним чином за формою і має необхідні реквізити.Фінансово - економічне обґрунтування є службовою внутрівідомчою документацією, яка розробляється фінансовою службою підприємства та надається відповідальним посадовим особам міністерства для роботи в процесі розрахунку відповідних тарифів, визначення яких віднесено до компетенції Міністерства юстиції нормативно - правовими актами Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України тощо.Таким чином:- право звернення до державних органів за наданням офіційних документів в порядку статті 32 Закону надано виключно фізичним особам- фінансово - економічне обґрунтування вартості послуг державного підприємства „Інформаційний центр[qoute] 'Міністерства юстиції України, яке використовується для роботи під час формування та затвердження тарифів міністерством, не є офіційним документом та не підлягає наданню за запитами в порядку статті 32 Закону України „Про інформацію[qoute]- до безпосередньої діяльності міністерства не належить надання фінансової звітності, офіційних документів та іншої інформації про суб'єктів господарювання, які входять до сфери його управління.Враховуючи вищенаведене, запит задоволенню не підлягає. Відмову задоволення запиту може бути оскаржено в порядку статті 35 Закону України „Про інформацію[qoute] до органу вищого рівня. З повагоюЗаступник Міністра юстиції В.І.Цоклан вик.Война Тел.206-71-02остальные подробности на сайте http://luka-notaras.narod.ru/"