Вот что нашла на Житомирском сайте:
Шановні колеги!
Доводимо до Вашого відома, що нотаріуси, відповідно до підпункту г) статті 2 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму» (надалі – «Закон»), є суб'єктами первинного фінансового моніторингу та на виконання пункту 1 частини другої статті 6 Закону зобов'язані стати на облік у Державному комітеті фінансового моніторингу України, для чого заповнити форму обліку суб'єкта первинного фінансового моніторингу (відокремленого підрозділу) №1-ФМ, яку із супровідним листом направити на адресу: 04655, м. Київ, вул. Білоруська, №24, МСП 655, Державний комітет фінансового моніторингу України. Необхідно уважно заповнити форму та при заповнені форми слід звернути увагу на необхідність проставляння двох відбитків печатки.
Починаючи з 2011 року у номенклатурі справ передбачений наряд 02-48, в якому формуються усі матеріали по фінансовому моніторингу. Строк зберігання наряду – 5 років.
В наряд формується:
1) форма – 1-ФМ (другий примірник) із супровідним листом (яку відсилали при постановці на облік);
2) форма №3-ФМ (надсилається Держфінмоніторингом у разі взяття на облік);
3) інформаційні довідки (зразок дивись далі);
4) заповнені форми 2-ФМ (розділи 1, 2) – у разі посвідчення договору на суму, яка дорівнює або перевищує 400.000 грн., та відсутності підозри при посвідченні договору (не надсилається до Держфінмоніторингу, залишається в наряді 02-48);
5) заповнений другий екземпляр форми 2-ФМ (розділи: 1, 2, 3, 4) у разі посвідчення договору, який викликає підозри (перший екземпляр надсилається до Держфінмоніторингу).
Такими правочинами, згідно з частиною 1 статті 8 Закону, є правочини щодо:
– купівлі-продажу нерухомості;
– управління активами клієнта;
– управління банківським рахунком або рахунком у цінних паперах;
– залучення коштів для утворення юридичних осіб, забезпечення їх діяльності та управління ними;
– утворення юридичних осіб, забезпечення їх діяльності чи управління ними, а також купівлі-продажу юридичних осіб.
Під діловими відносинами, згідно з пунктом 25 частини першої статті 1 Закону, слід розуміти відносини між клієнтом та суб'єктом первинного фінансового моніторингу, що виникли на підставі договору про надання фінансових або інших послуг.
Згідно ст.9 Закону нотаріуси, як суб'єкти первинного фінансового моніторингу, повинні проводити ідентифікацію клієнтів. Пункт 3 ст.9 визначає випадки проведення ідентифікації осіб.
Спеціальним уповноваженим органом перевірки здійснення нотаріусами первинного фінансового моніторингу є МІНЮСТ, який делегує свої повноваження Головному управлінню юстиції у Житомирській області. Головне управління юстиції у Житомирській області може перевіряти, як нотаріуси здійснюють виконання даного закону. Держфінмоніторинг може лише надіслати нотаріусам запити для надання додаткової інформації за формою 6-ФМ (ксерокопії паспортів, ідентифікаційних номерів).
Головне управління юстиції у Житомирській області проводить планові перевірки нотаріусів як суб'єктів первинного фінансового моніторингу. З метою належного забезпечення виконання вимог Закону та інших нормативно-правових актів з питань фінансового моніторингу юридичних послуг звертаємо увагу, що перевірки організації нотаріальної діяльності нотаріусів, виконання ними правил нотаріального діловодства за певний період та планові перевірки нотаріусів як суб'єктів первинного фінансового моніторингу можуть проводитись одночасно, проте на підставі окремих наказів Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі щодо їх здійснення та у порядку, регламентованому вищевказаними наказами Міністерства юстиції. Перевірки проводяться за період з 01 вересня 2010 року виключно по записам у реєстрі для реєстрації нотаріальних дій та матеріалам наряду 02-48. Результати перевірок надаються безпосередньо до спеціально утвореної комісії при МЮУ.
Як проводити первинний внутрішній фінансовий моніторинг.
Первинному фінансовому моніторингу обов'язково підлягають договори на суму, яка дорівнює або перевищує 400.000 грн.; відомості про фінансові операції, які мають одну і більше ознак, визначених ст.16 Закону, або містять інші ризики:
– заплутаний або незвичний характер фінансової операції чи сукупності пов'язаних між собою фінансових операцій, що не мають очевидного економічного сенсу або очевидної законної мети;
– невідповідність фінансової операції характеру та змісту діяльності клієнта;
– виявлення фактів неодноразового проведення фінансових операцій, характер яких дає підстави вважати, що метою їх здійснення є уникнення процедур обов'язкового фінансового моніторингу або ідентифікації, передбачених цим Законом (зокрема дві чи більше фінансові операції, що проводяться клієнтом протягом одного робочого дня з однією особою та можуть бути пов'язані між собою, за умови, що їх загальна сума дорівнює чи перевищує суму, визначену частиною першою статті 15 цього Закону).
Наряд 02-48 формується інформаційною довідкою, складеною в довільній формі, із зазначенням дати посвідчення операції, номера за реєстром, назви фінансової операції, обґрунтуванням відсутності підозри (з посиланням на ст.16 вказаного Закону), що операція не містить ризиків, а у разі посвідчення договору на суму, яка дорівнює або перевищує 400.000 грн. також вкладається заповнена форма 2-ФМ (розділи 1 та 2), (наприклад,
Інформаційна довідка
19 квітня 2011 року за р.№1000 мною, ___________________ , посвідчено договір купівлі-продажу квартири, Продавцем за яким є ___________________ , Покупцем ___________________ , сума договору складає 400000 грн. 00 коп. Посвідчена фінансова операція не є заплутаною або незвичного характеру, має очевидний економічний сенс, законну мету. Під час посвідчення договору не виявлено фактів неодноразового проведення фінансових операцій, характер яких дає підстави вважати, що метою їх здійснення є уникнення процедур обов'язкового фінансового моніторингу або ідентифікації, передбачених Законом «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму». Сторони договору не зазначені в Переліку осіб, які пов'язані з провадженням терористичної діяльності або щодо яких застосовано міжнародні санкції, який постійно оновлюється, розміщеному на офіційному веб-сайті Держфінмоніторингу у підрубриці «Перелік осіб, які пов'язані з провадженням терористичної діяльності або щодо яких застосовано міжнародні санкції». Підстави вважати, що вказана фінансова операція пов'язана з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом або фінансуванням тероризму, відсутні.
«_______» ___________________ 2011 року Підпис)
У разі виникнення підстав для повідомлення Державного комітету фінансового моніторингу України про сумнівну фінансову операцію нотаріус протягом 10 днів направляє повністю заповнену на письмовому носії або в електронному вигляді (розділи 1, 2, 3, 4) форму №2-ФМ (другий примірник залишається в наряді 02-48), з супровідним листом на адресу: 04655, м. Київ, вул. Білоруська, №24, МСП 655, Державний комітет фінансового моніторингу України. У випадку допущення помилки нотаріусом при заповнені форми 2-ФМ, Держфінмоніторингом буде направлена форма 5-ФМ для виправлення.
Детально з формами та зразками заповнення форм 2-ФМ (для спеціально визначених суб'єктів первинного фінансового моніторингу, які провадять свою діяльність одноособово, без утворення юридичної особи) можна ознайомитися на сайті Держфінмоніторингу
www.sdfm.gov.ua, у розділі «Форми подання інформації».
З повагою, Голова ЖОВ УНП В.Я. Сєтак